Czytasz
Możliwe pytania kupującego

Możliwe pytania kupującego

28 stycznia 2020

Aby w lepszy sposób zarządzać biletami i udzielać informacji klientom, najpierw potrzebna nam jest podstawowa wiedza jak sprawdzać status zakupionych biletów. Można to zrobić w bardzo łatwy sposób, logując się do panelu obiektu – panel.droplabs.pl – wpisując numer telefonu lub email przypisany dla obsługi obiektu.

Wybieramy zakładkę SPRZEDANE widniejącą na górnym pasku po czym wybieramy opcję Obsługa klienta.

Po ukazaniu się wyszukiwarki, wybieramy parametr według którego chcemy wyszukać zamówienie.

Następnie wpisujemy dane i ukazują nam się wszystkie zamówienia spełniające to kryterium. Kiedy wejdziemy w konkretne zamówienie możemy również odczytać wszystkie jego szczegóły. W tym miejscu możesz sprawdzić szczegóły każdej z wejściówek, np. czy była już wykorzystana, kiedy została zakupiona, czy została zwrócona.


Przykładowe pytania klientów:

Zakupiłem/am bilety do Państwa, pieniądze zostały pobrane z mojego konta, a biletów nie otrzymałem/am. Proszę o przesłanie biletów.”

Najczęstsze powody takiej sytuacji:

  • Klient popełnił błąd przy wpisywaniu swojego maila.
  • Bank klienta nie zaksięgował przelewu na czas.
  • E-mail z wejściówkami wpadał do SPAMu.

Jak sprawdzić, która sytuacja miała miejsce?

Klient popełnił błąd przy wpisywaniu swojego maila

Można to zrobić sprawdzając zamówienie w panelu (patrz wyżej).
W wypadku, wpisania nieprawidłowego e-maila po wyszukaniu zamówienia widoczne będzie, że zostało ono opłacone we właściwy sposób, jednak email podany przy zamówieniu i ten klienta się różnią. Możliwe są błędy jak „…@gmial.com” zamiast „…@gmail.com” Adres możemy sprawdzić tak jak poniżej:

Ewentualne błędy, skorygować możemy pod przyciskiem “ZMIEŃ ADRES EMAIL”, nie zapominając później o przesłaniu biletu już na poprawny adres.

Przykładowa odpowiedź:
Podali Państwo błędny adres email podczas dokonywania zakupu, dlatego bilety nie dotarły. Zmieniłem/am to i przesłałem/am bilety na poprawny email. Proszę sprawdzić czy dotarły.

Bank klienta nie zaksięgował przelewu na czas

Przy każdym zamówieniu widoczny jest jego status. Dlatego przy wystąpieniu drugiej opcji, czyli braku zaksięgowania przelewu przez bank na czas – w panelu ukaże nam się informacja taka lub podobna, która będzie wskazywać na błędną lub opóźnioną płatność.

Co wtedy? – Oznacza to, że płatność za zamówienie nie została poprawnie zaksięgowana w wyznaczonym na to czasie tj. jednej godziny od zlecenia zamówienia w sklepie. Czasem zdarza się, że z przyczyn technicznych to bank klienta ma wydłużony czas księgowania płatności i przekazania informacji o opłaceniu zamówienia do pośrednika płatności.  Po godzinie oczekiwania na wpłatę bilet wraca do puli, aby nie blokować możliwości zakupu innym klientom. Może zdarzyć się tak, że pieniądze zostaną ściągnięte z konta wskutek zaksięgowania środków po terminie. Wtedy należy uspokoić klienta, ponieważ cała kwota zostanie mu automatycznie zwrócona na konto.

Przykładowa odpowiedź:
Państwa bank nie zaksięgował przelewu na czas, dlatego bilet wrócił do puli. Proszę się nie martwić, jeśli środki zostały ściągnięte z Państwa konta, automatycznie na nie wrócą w najbliższym czasie.

E-mail z wejściówkami wpadał do SPAMu

Zdarza się również, że e-mail z wejściówkami może wpaść do SPAMu, dlatego warto w pierwszej kolejności polecić klientowi, by to sprawdził. Czasami też mail, mimo że został poprawnie wysłany przez system, jest zbyt długo przetwarzany przez dostawcę poczty, przez co nie pojawia się od razu. W takiej sytuacji możesz przesłać wejściówkę klientowi jeszcze raz.


Inne pytania i odpowiedzi

Kiedy mogę się spodziewać zwrotu środków na konto?”

Zależy to od sposobu płatności, najczęściej jest to czas w jakim dochodzą zwykłe przelewy. Proszę się spodziewać zwrotu w ciągu kilku najbliższych dni roboczych.

“Kilka dni minęło, a ja nadal nie otrzymałem/am zwrotu. Co robić?”

Proszę jeszcze raz dokładnie sprawdzić swoje konto bankowe. Jeśli na pewno po tym czasie środki nie wpłynęły, proszę skontaktować się bezpośrednio z pośrednikiem płatności Blue Media pod adresem: [email protected], który niezwłocznie wyjaśni sprawę. Należy powołać się na numer transakcji Blue Media, który można znaleźć w opisie transakcji  w historii konta bankowego lub w mailu o rozpoczęciu transakcji wysłanym od Blue Media.

“Nie dostałem/am biletów ale mam tutaj potwierdzenie przelewu lub mail o rozpoczęcia transakcji od pośrednika płatności, proszę mnie wpuścić.”

Niestety muszą Państwo posiadać bilety. Możemy sprawdzić status zamówienia i zobaczyć dlaczego nie otrzymali Państwo biletów na maila.

Wyjaśnienie:
Bilety otrzymane na maila są potwierdzeniem poprawnie wykonanej transakcji. Klient może skorzystać z atrakcji tylko kiedy posiada bilety, w innym wypadku mogła zaistnieć np. wyżej wspomniana sytuacja – wtedy klient otrzymałby wstęp, a później i tak zwrot przelewu.

Po informacji o zbyt późnym zaksięgowaniu przelewu:
“Czy mogę w takim razie jeszcze raz opłacić to samo zamówienie?”

Niestety nie. Aby skorzystać z atrakcji, proszę o ponowne podejście do zakupu.

Wyjaśnienie:
Nie jest możliwe opłacenie starego zamówienia, ze względu na to, że bilety po godzinie wracają do puli i wtedy mogą być już zakupione przez kogoś innego.

“Co zrobić, aby zmniejszyć ryzyko sytuacji zbyt późnego zaksięgowania przelewu?”

Najlepiej użyć do płatności karty lub BLIKa.

Did you find this article helpful?
8 out of 11 found this helpful

Jeśli masz jakieś pytania lub coś jest dla Ciebie niejasne, napisz na [email protected] lub skonsultuj się ze swoim opiekunem sprzedaży. Pomożemy!

Jeśli jeszcze nie sprzedajesz online ale chcesz to zmienić, napisz na [email protected]. Chętnie porozmawiamy o możliwościach współpracy!

Powiązane artykuły

Arrow-up