Czytasz
Jak stosować kody rabatowe w sklepie internetowym?

Jak stosować kody rabatowe w sklepie internetowym?

20 marca 2019

Jeśli chcesz przyciągnąć nowych klientów do swojego obiektu lub zadbać o tych, których już masz, przygotuj specjalną ofertę z użyciem kodów rabatowych. To popularny sposób, wykorzystywany przez wiele marek. Z Droplabs ta opcja jest niezwykle prosta!

Aby kampania okazała się skuteczna i przyniosła zamierzone efekty, poświęć chwilę na jej zaplanowanie. Zastanów się, w jaki sposób chcesz użyć kodów rabatowych i dla kogo będą one przeznaczone. Podpowiadamy kilka opcji!

Ogólnodostępny kod sezonowy

Może być to na przykład kod o treści: WAKACJE2019, który uprawnia do 20% zniżki na wszystkie usługi z oferty i jest ważny do 31.08.2019. Informacje o tym sezonowym kodzie rabatowym możesz umieszczać w postach na Facebooku, w SMS-ach, mailach do klientów, na drukowanych ulotkach.

Kod dla konkretnych osób lub firm

To kod przeznaczony dla konkretnych grup osób, np. dla Twoich pracowników lub firm, z którymi współpracujesz. Jeśli decydujesz się na tę opcję musisz wygenerować kilka kodów, w zależności od adresatów, np. ANIA10, DRUTEX10, HOTELFALA10, PORTALTATRZANSKI1. Te specjalne kody mogą uprawniać do 10% zniżki na konkretny specjalnie przygotowany Pakiet. Może być to forma zniżki pracowniczej bądź kod, który Twoi pracownicy będą przekazywać osobom trzecim w formie promocji. Jeśli klient dokona zakupu z użyciem konkretnego kodu, zostaniesz o tym automatycznie poinformowany.

Jednorazowy kod promocyjny

W takim wypadku generujesz unikatowe kody, uprawniające do jednego zniżkowego zakupu, po którym kod staje się nieaktywny.  Możesz wysłać swoim obecnym klientom indywidualne maile lub SMSy, zawierające informację o specjalnie przygotowanej dla nich ofercie. Takie personalne podejście z pewnością zostanie docenione. Możesz także wykorzystać ten sposób jako formę podziękowania za zapis do newslettera.

Jak uaktywnić kody rabatowe?

Jeśli masz już pomysł na wykorzystanie kodów rabatowych i dokładnie wiesz jakiego kodu chcesz użyć i do kogo go skierować, napisz do nas wiadomość na adres [email protected] Na podstawie Twojej wiadomości skonfigurujemy Twój sklep online i wyślemy Ci mailowo potwierdzenie, że kody są już aktywne i klienci mogą z nich korzystać.

Pamiętaj, aby zawrzeć w mailu:

  • nazwę kodu rabatowego np. WAKACJE2019,
  • informację o czasie trwania promocji; oferta czasowa (konkretne daty) bądź forma do odwołania,
  • informację, czy kod ma być jednorazowy, czy wielorazowy,
  • wysokość obniżki – ile % lub ile złotych zniżki kod ma naliczać,
  • dla których usług będących aktualnie w ofercie ma być ważny.

Jeśli chcesz wygenerować więcej kodów, opisz według powyższych wytycznych każdy z nich.

Jak wygląda proces zakupowy klienta, posiadającego kod rabatowy?

  • Po skonfigurowaniu kodów rabatowych przez zespół Droplabs, klient podczas procesu zakupowego będzie mógł wybrać opcję Mam kod rabatowy, znajdującą się tuż nad przyciskiem Przejdź do płatności.
  • Po kliknięciu tej opcji pojawi się okienko, w którym klient będzie musiał wpisać nazwę kodu.
  • Po wpisaniu nazwy i automatycznym zweryfikowaniu jej przez system, kwota zamówienia obniży zgodnie ze wskazaną przez Ciebie wartością.

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz opowiedzieć nam o swoich własnych pomysłach na wykorzystanie kodów rabatowych, skontaktuj się ze swoim opiekunem Droplabs lub napisz na [email protected]

Jeśli chcesz uruchomić sklep online na swojej stronie internetowej, napisz na [email protected] Chętnie porozmawiamy o możliwościach współpracy!


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Powiązane artykuły

9 sierpnia 2018

Podstawy, o których MUSISZ pamiętać!

autor
11 września 2018

Jak rozpocząć przygodę z Droplabs?

autor
18 lutego 2019

Dzień kobiet w Twoim salonie beauty

Arrow-up