Czytasz
Jak sprzedawać karnety w Internecie?

Jak sprzedawać karnety w Internecie?

23 maja 2019


Obok bonów podarunkowych i voucherów, sprzedaż internetowa karnetów cieszy się największą popularnością. Jeśli prowadzisz klub fitness, zarządzasz siłownią czy masz swoje własne studio tańca powinieneś zastanowić się nad możliwością zakupu online karnetów do Twojego obiektu.

Planowanie sprzedaży online karnetów

Podstawową kwestią przy wprowadzaniu sprzedaży online karnetów czasowych jest ustalenie w jaki sposób chcesz obsługiwać klienta po zakupie.

Opcja pierwsza

Jest to opcja najpopularniejsza w klubach fitness, siłowniach, studiach tanecznych oraz Aquaparkach.

  1. Klient kupuje karnet online na Twojej stronie internetowej.
  2. Ustalasz określoną liczbę dni na aktywację karnetu w Twoim obiekcie, np. 7 dni po zakupie.
  3. Klient przychodzi do obiektu i okazuje potwierdzenie zakupu, które otrzymuje automatycznie na adres mailowy po dokonaniu płatności. Możesz zweryfikować klienta po imieniu i nazwisku lub poprzez zeskanowanie kodu QR. Więcej o weryfikacji.
  4. Po weryfikacji wprowadzasz dane klienta do swojego systemu obsługi klienta (np. PremNet, eFitness, Gym Manager, Fitnet) i kontynuujesz jego obsługę zgodnie z zasadami działania Twojego obiektu (np. wydajesz mu kartę magnetyczną lub przedłużasz ważność istniejącej karty).
  5. Okres ważności karnetu wskazany jest podczas zakupu (np. 1 miesiąc, 90 dni). Okres ten rozpoczyna się w momencie aktywacji, czyli po wprowadzeniu danych do systemu obsługi klienta.

Opcja druga

Jest to opcja często używana w sytuacjach kiedy nie korzystasz z systemu obsługi klienta lub nie ma potrzeby zakładania specjalnego konta w takim systemie.

  1. Klient kupuje karnet na Twojej stronie internetowej.
  2. Ważność karnetu rozpoczyna się w momencie zakupu karnetu online lub od określonej w ofercie daty.
  3. Klient przychodząc do obiektu okazuje potwierdzenie zakupu, które automatycznie otrzymuje na adres mailowy po dokonaniu płatności. Możesz zweryfikować klienta po imieniu i nazwisku lub poprzez zeskanowanie kodu QR. Więcej o weryfikacji.
  4. Przy każdej kolejnej wizycie, klient jest zobowiązany do okazania potwierdzenia internetowego, a Ty możesz wygodnie weryfikować każde kolejne udostępnienie wejście za pomocą aplikacji Terminala.
  5. Karnet może skonfigurować na kilka sposobów:
  • Karnet z określoną liczbą wejść
  • Karnet, który można wykorzystać tylko raz dziennie
  • Karnet bez limitów wykorzystania, ważny określony czas np. 30 dni od zakupu lub na okres pobytu gościa w obiekcie hotelowym współpracującym z obiektem rekreacyjnym

Oznaczenie konkretnej opcji w Panelu Klienta

Jeśli zdecydujesz się na konkretną z powyższych dwóch opcji oznacz to w Panelu Klienta przy dodawaniu usługi. Dzięki temu klient będzie dokładnie wiedział co powinien zrobić po zakupie online.

Jeśli masz jakieś pytania lub nie wiesz, który rodzaj karnetu jest najlepszy dla Ciebie, pisz na [email protected] lub skontaktuj się ze swoim opiekunem.

Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę ze sprzedażą online, napisz na sprzedaż@droplabs.pl. Chętnie porozmawiamy o możliwościach współpracy.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Powiązane artykuły

6 sierpnia 2018

Jak dodać przycisk ‘Kup Teraz’ na Facebooku?

autor
14 sierpnia 2018

Po co nam ta sprzedaż online?!

autor
11 grudnia 2019

Droplabs jako Channel Manager

autor
Arrow-up