Czytasz
Takiej liczby zabiegów nie sprzedaliśmy jeszcze nigdy!

Takiej liczby zabiegów nie sprzedaliśmy jeszcze nigdy!

19 czerwca 2019

Czyli o tym, jak sprawny manager wykorzystuje potencjał Droplabs do bicia rekordów sprzedaży w salonie beauty.

Face and Body Institute to jeden z prężniej rozwijających się gabinetów kosmetyki i medycyny estetycznej w Małopolsce. Dla miłośniczek dbania o zdrowie i urodę to zdecydowanie wyjątkowe miejsce na mapie Krakowa. Wrażenie robi chociażby liczba recenzji na popularnym portalu Moment.pl: Face and Body Institute ma ich grubo ponad 5 tysięcy a średnia ocen to.. 5! Medyczne FBI może pochwalić się wykwalifikowaną kadrą specjalistów, nieprzeciętnymi akcjami marketingowymi i sporą liczbą nagród i certyfikatów. Choć FBI funkcjonuje już od przeszło 10 lat i jego pozycja wydaje się być ugruntowana, to twórczynie tego miejsca wciąż stawiają na rozwój i innowacje. To właśnie dlatego już dość dawno temu zdecydowały się wprowadzić na swoją stronę możliwość zakupu usług online. Czy to był opłacalny krok? Czy to rzeczywiście ma jakiś sens? Czy to działa?

Odpowiedzi szukaliśmy u źródła! Dziś oddajemy głos Paulinie Kruk – Dyrektorowi Zarządzającemu Medycznym FBI. Paulina opowiedziała nam trochę o samym prowadzeniu gabinetu, akcjach marketingowych oraz o tym, co sądzi o sprzedaży zabiegów online z perspektywy czasu. Ciekawi? Zapraszamy do lektury! 

Pierwsza spektakularna akcja

Największą akcją, jaką przeprowadziliśmy tuż po otwarciu, była akcja profilaktyki znamion skórnych, którą nagłośniliśmy w prasie lokalnej oraz w Teleexpressie. Skutek był przerastający nasze oczekiwania i moce przerobowe 🙂 ponad 400 osób zgłosiło się w pierwsze 3 dni akcji. Łącznie przebadaliśmy bezpłatnie ponad 300 osób, a pozostałe kilkaset z ogromną zniżką.

Inspiracja do wprowadzenia sprzedaży online

Kilka lat temu zakupy w internecie zaczęły być codziennością. Zauważyłyśmy, że klienci potrzebują często prezentu na “ostatnią chwilę”. Nie mają czasu przyjechać do placówki i odebrać bonu osobiście. Zdecydowałyśmy się im to ułatwić, dając możliwość kupowania bonu 24h, bez konieczności wizyty u nas – bon można wydrukować u siebie w domu.

Pierwsze efekty sklepu online

Już w pierwszych miesiącach widziałyśmy zainteresowanie bonami, szczególnie przed świętami, dniem kobiet czy dniem mamy. Również w okresach, kiedy Instytut był nieczynny (dłuższe weekendy, wigilia itp) sklep internetowy spełniał swoją rolę, podwójnie, bo generował również zyski w czasie, kiedy bardzo tego potrzebowaliśmy, bo nie obsługiwaliśmy klientów.

Sklep internetowy dla salonu beauty

Zanim zaczęliśmy korzystać ze sklepu internetowego Droplabs, używaliśmy rozwiązania skonfigurowanego przez naszych informatyków – prosty sklep internetowy z kilkoma usługami. Trudności związane z modyfikacją oferty były codziennością (informatycy nie stworzyli dla nas panelu admin, ze względów na aktywne pozycjonowanie www i ograniczone zaufanie, że coś zepsujemy). Klienci często nam zgłaszali, że podczas zakupów, wyświetla się informacja, że usługi nie są dostępne/brak bonów w sprzedaży, itp. Z perspektywy czasu widzimy, że rozwiązanie było mniej skuteczne niż Droplabs co przejawiało się w niższym obrocie – obrót roczny w tym starym sklepie nie przekraczał kilku tysięcy złotych rocznie! W pierwszym miesiącu sklepu Droplabs sprzedaliśmy bony na wyższą kwotę, niż przez rok w naszym poprzednim sklepie.

W pierwszym miesiącu sklepu Droplabs sprzedaliśmy bony na wyższą kwotę, niż przez rok w naszym poprzednim sklepie.

Nasz miesięczny obrót online to zawsze co najmniej kilka tysięcy złotych. W najlepszych miesiącach sprzedaż wynosiła ponad 30 tysięcy złotych.

Najbardziej skuteczna i dochodowa akcja

Naszą tradycją jest świętowanie urodzin Instytutu – co roku przygotowujemy tyle zabiegów promocyjnych ile lat kończymy; na 11 urodziny – 11 zabiegów za 111 zł każdy, na 12 urodziny 12 zabiegów za 120 zł każdy. W tym roku pierwszy raz skorzystaliśmy ze sklepu online. W niespełna 2 miesiące sprzedałyśmy ponad 400 zabiegów urodzinowych, z okazji dnia kobiet i w ramach wiosennych promocji. Urodziny zawsze powodowały, że urywały się telefony, klienci nie mogli się dodzwonić przez kilka dni, byli zawiedzeni, że już pula się wyczerpała, posądzali nas o naciąganie. Sklep sprawił, że recepcja funkcjonowała normalnie, klienci widzieli ile zabiegów jeszcze zostało do wykupienia, zabiegi sprzedawały się całą dobę.

Sklep sprawił, że recepcja funkcjonowała normalnie, klienci widzieli ile zabiegów jeszcze zostało do wykupienia, zabiegi sprzedawały się całą dobę

My mogliśmy skupić się na umawianiu wizyt i zapełnianiu grafików. To była najprzyjemniejsza akcja urodzinowa od 5 lat! No i była to na pewno najbardziej skuteczna i dochodowa akcja. Takiej liczby zabiegów nie sprzedaliśmy jeszcze nigdy! Sukces na skalę 13 lat!

image1.png

Na sprzedaż online warto mieć strategię

Wg mnie warto zmieniać ofertę w sklepie i dostosowywać ją do sezonowości usług. Są pewne stałe usługi, które się sprzedają – najczęściej te odpowiednie na prezenty, takie jak masaże, zabiegi spa, rytuały na ciało. Jednak warto wstawiać do sklepu także aktualne promocje, nowe zabiegi wprowadzane do oferty. Należy traktować sklep jako kolejne miejsce reklamowania zabiegów, które najbardziej chcemy sprzedawać.

Należy traktować sklep jako kolejne miejsce reklamowania zabiegów, które najbardziej chcemy sprzedawać.

My od początku wprowadzenia Droplabs reklamowałyśmy sam fakt uruchomienia sklepu online i wrzucałyśmy tam super oferty cenowe. Cieszyło się to ogromnym zainteresowaniem od początku.

Bezcenne udogodnienia z płynnością finansową na czele  

Niejako “zmusiłyśmy” klientki do korzystania z opcji zakupów online, ponieważ super promocje były dostępne wyłącznie w sklepie online. Oczywiście, jeśli ktoś jest na miejscu w Instytucie i chce wykupić zabieg lub od razu z niego skorzystać – dajemy taką możliwość. Również osoby, które nie radzą sobie ze sklepem, a chcą zapłacić przelewem – też dostają naszą pomoc. Ale są to pojedyncze przypadki. Odciążenie recepcji, umożliwienie klientom zakupów 24h, płynność finansowa dla firmy – bezcenne udogodnienia.

Inwestycja, która się opłaca

Pytanie czy opłaca się zainwestować w Droplabs, to dla mnie jest bardziej pytanie – czy bardziej opłaca mi się mniej zarobić, czy nie zarobić wcale. Bo sklep traktuję jako możliwość sprzedaży, kiedy Instytut nie pracuje (w nocy, w niedzielę, w święta) oraz wtedy kiedy klient tego potrzebuje (po godzinach pracy, kiedy nie może się dodzwonić, recepcja nie odpisuje na maila).

Sama decyduję jakie usługi wstawiam do sklepu, w jakiej cenie, ile sztuk. Jeśli nie opłaca mi się sprzedaż 50 zabiegów z dużą zniżką, to wstawiam 15 lub 5 szt. Mogę wstawić usługi autorskie – trochę droższe, z ceny których pokryję koszty sklepu.

Jedyny koszt, który bym zmodyfikowała w sklepie – by odciążyć przedsiębiorców, to koszty operacji płatniczej. Myślę, że po tylu latach, klienci są przyzwyczajeni do tego, że kilka złotych dokładanych jest do ceny zakupu. Dla klienta jest to znikomy koszt (szczególnie, że mówimy o usługach luksusowych), a dla przedsiębiorcy sprzedającego setki zabiegów – koszt jest konkretny. To jedyna zmiana jaką bym wprowadziła w obecnym systemie Droplabs. No może jeszcze archiwum ofert 🙂 żeby nie musieć tworzyć tekstów na nowo 🙂 kiedy chce się mieć porządek w panelu i nieaktualne zabiegi są usuwane.

Media społecznościowe niezbędnym elementem

Nie wyobrażam sobie marketingu bez social mediów. Dlatego aktywnie działamy na Instagramie. O stronie www nawet nie wspominam. Musi być, musi być atrakcyjna, aktualna, czytelna, na czasie i co najważniejsze dobrze wypozycjonowana – chociaż to chyba zmora każdego przedsiębiorcy. Inwestowanie w angażujące social media, kreatywne reklamy, wartość edukacyjna – to absolutne must have w dzisiejszych czasach.

image3.png

Wskazówki z doświadczenia FBI

Staramy się przestrzegać kilku podstawowych zasad. Są to przede wszystkim:

1) Konsekwencja w działaniach marketingowych

Szukanie pomysłów, ulepszanie tych obecnych, tworzenie kreatywnych akcji.

2) Edukacja jako niezbędny element świadczenia usług na najwyższym poziomie

Jednym z naszych celów jest rozjaśnianie klientom tego gąszczu informacji, w którym ciężko się połapać. Wiedza ekspercka to prawdziwa wartość dodana – dawana bezpłatnie podczas konsultacji online, artykułów na blogu, bezpłatnych konsultacji specjalistycznych w gabinecie. Tak buduje się zaufanie, które jest podstawą w relacji pacjent-specjalista.

Wiedza ekspercka to prawdziwa wartość dodana (…) Tak buduje się zaufanie, które jest podstawą w relacji pacjent-specjalista.

3) Jakość i dobro pacjenta na pierwszym miejscu

Jakość się zawsze obroni, a troska specjalisty – prawdziwa i szczera – odwzajemniana jest przez klientów w postaci lojalności i regularnego korzystania z usług (specjalisty lub gabinetu).

Początki Face & Body Institute

Historia FBI (medycznego FBI) swoje korzenie ma w centralnym Londynie. Maturzystka, która postanowiła zrobić ‘gap year’ przed rozpoczęciem studiów, zaczęła pracować w klinice dr Elisabeth Dancey – prekursorki medycyny estetycznej w Wielkiej Brytanii, lekarki członków rodziny królewskiej, wybitnej ekspertki.

Maturzystka, która postanowiła zrobić ‘gap year’ przed rozpoczęciem studiów, zaczęła pracować w klinice dr Elisabeth Dancey – prekursorki medycyny estetycznej w Wielkiej Brytanii, lekarki członków rodziny królewskiej

Z roku przerwy zrobiły się 3 lata, z czego ostatni rok poświęcony był otwieraniu kliniki w centrum Krakowa. W 2006 roku powstało Face and Body Institute. Połączenie sił lekarza i przyszłego psychologa, dla których służenie zdrowiu pacjentów było nadrzędną wartością, pozwoliło stworzyć miejsce, gdzie usługi są bezpieczne, a nie tylko “TOP’owe”, skuteczne i likwidujące przyczynę problemu, a nie tylko objawy.

Początkowo byliśmy placówką wyłącznie medyczną. Współpracowaliśmy z dwójką lekarzy, których szkoliliśmy w UK. Przylatywała również Dr Dancey by prowadzić swoich pacjentów. 13 lat temu skupialiśmy się przede wszystkim na prasie, TV i akcjach profilaktycznych.

Czy warto było wprowadzić Droplabs?

WARTO! I NIE WYOBRAŻAM SOBIE AKCJI, KTÓRE PRZEPROWADZAMY BEZ SPRZEDAŻY ONLINE.

W dzisiejszych czasach – czy tego chcemy, czy nie – życie dzieje się w internecie. I jeśli nie ma tam naszych usług czy towarów, to nasi klienci kupią je gdzie indziej.

W dzisiejszych czasach – czy tego chcemy, czy nie – życie dzieje się w internecie. I jeśli nie ma tam naszych usług czy towarów, to nasi klienci kupią je gdzie indziej.

Jedyni którzy stracą to my – przedsiębiorcy. Jeśli liczymy na to, że klient będzie niezadowolony z konkurencji i do nas wróci – dla mnie jest zbyt ryzykowne. W naszych akcjach marketingowych staram się być przed konkurencją lub deptać im po piętach aniżeli liczyć na ich potknięcie.

Od Redakcji: Przetestuj sam

Paulina zdecydowała się uruchomić sprzedaż online w Instytucie kosmetyki i medycyny estetycznej, którym zarządza. Po ponad roku cieszy się sukcesami sprzedażowymi, przy jednoczesnym zwiększeniu spokoju i komfortu pracy na recepcji. Brzmi jak idealny plan? Spróbuj wykorzystać go w swoim salonie i sprawdź na własnej skórze jak działa Droplabs.

Zobacz jak może wyglądać sklep internetowy Twojego salonu. Zarejestruj się teraz na bezpłatną wersje próbną sklepu.

Chcesz dowiedzieć sie więcej? Napisz na [email protected]

Redakcja: Agata Kubec



0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Powiązane artykuły

9 października 2019

Są klienci, którzy kupują tylko online

autor
21 maja 2019

Jak stworzyć post z przyciskiem Kup teraz?

Wykorzystaj w pełni potencjał Facebooka i optymalizuj swojego Fanpage'a oraz posty pod kątem sprzedaży online. Sprawdź jak!

27 maja 2019

Estetyczny bon podarunkowy – gwarancja udanego prezentu

Sprzedaż online bonów podarunkowych to ceniona i wygodna opcja dla klientów. Uatrakcyjnij ją jeszcze bardziej wybierając estetyczne wzory voucherów!

Arrow-up