Czytasz
Jak korzystać z aplikacji Terminal?

Jak korzystać z aplikacji Terminal?

21 czerwca 2019


Aby ułatwić sobie weryfikację biletów, karnetów czy voucherów kupionych online możesz skorzystać z systemu w aplikacji Terminal.

Jak obsługiwać aplikację?

  • Po otwarciu aplikacji Drop-Terminal od razu włącza się skaner. Należy go skierować na kod QR zamieszczony na wejściówce klienta.
  • Jeśli okazana wejściówka jest ważna i opłacona pojawi się ona na ekranie urządzenia wraz z wszystkimi istotnymi informacjami. Jeśli wejściówka dotyczy np. wejścia ulgowego, recepcjonista powinien zweryfikować prawo do ulgi.
  • Jeśli wszystko się zgadza recepcjonista powinien kliknąć w opcję Zaloguj wejście i poczekać na komunikat, że wejście zostało zalogowane poprawnie. Dopiero wówczas należy pozwolić klientowi skorzystać z usługi.

    Dzięki temu przy kolejnej próbie skanowania tej samej wejściówki, pokaże się informacja, że wejściówka została już użyta.

Problem z wejściówką

Jeśli okazana wejściówka nie uprawnia do skorzystania z usługi (została już użyta, straciła ważność, została zwrócona, nie została opłacona itp.) recepcjonista otrzyma stosowną informację na ekranie.

Sytuacje niestandardowe

  • Brak kodu QR lub niedziałający kod QR

Jeśli klient nie może znaleźć swojej wejściówki lub jeśli występuje jakikolwiek problem ze skanowaniem kodu QR, należy użyć wyszukiwarki biletów. Wyszukiwarka znajduje się na samej górze ekranu skanera. Wystarczy podać pełny adres email klienta i wyświetli się pełna lista jego biletów wraz z informacją czy zostały wykorzystane czy nie. Następnie można je kliknąć i jeśli są ważne – zalogować.

  • Klient twierdzi, że powinien mieć prawo do skorzystania z usługi, a aplikacja Terminala pokazuje inaczej.

W takich sytuacjach rekomendujemy aby klient dokonał zakupu wejściówki jeszcze raz, bardzo uważnie wpisując adres e-mail oraz używając innej metody płatności niż poprzednim razem. Jeśli jednak klient jest pewien, że prawidłowo dokonał płatności i że wszystkie dane się zgadzają należy skierować klienta do zespołu Droplabs i polecić mu, aby napisał na adres: [email protected].

Dlaczego zdarzają się nieprawidłowości?

  • Niepoprawny adres e-mail podany przez klienta – kiedy klient zrobi literówkę w adresie e-mail bądź jakikolwiek inny błąd, wówczas naturalnie nie dochodzi do niego mail z wejściówkami. Co prawda, po potwierdzeniu wykonania transakcji, na ekranie urządzenia klientowi pokazują się wejściówki do pobrania, jednak ten może ich wtedy nie pobrać. W tej sytuacji nie pomoże opcja wyszukiwania transakcji za pomocą adresu e-mail w Terminalu.
  • Opóźnienie w komunikacji pomiędzy bankiem klienta a pośrednikiem płatności – w takim przypadku, mimo że klient w historii swoich transakcji jest w stanie wskazać opłacenie biletu, system płatności, a co za tym idzie – system Droplabs, nie dostał jeszcze tego potwierdzenia z banku więc nie ma gwarancji, że pieniądze od klienta na pewno wpłyną. Zdarzają się bowiem sytuacje, w której bank pokazując transakcje na wykazie, nie potwierdza jej jeszcze u pośrednika płatności, a następnie cofa transakcje.

Weryfikacja biletów za pomocą aplikacji na telefonie z systemem Android

Aby dowiedzieć się jak przygotować telefon z Androidem do weryfikowania biletów, przejdź do tego wpisu: https://blog.droplabs.pl/2018/09/17/jak-monitorowac-swoj-sklep-online-aplikacja-drop-terminal/ 

Jeśli masz jakieś pytania, napisz na 
[email protected] lub skontaktuj się ze swoim opiekunem sprzedaży Droplabs.

Jeśli chcesz wprowadzić sprzedaż online na swoją stronę internetową, napisz na [email protected]. Pomożemy!


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Powiązane artykuły

20 maja 2019

Jak sprzedawać usługi z dodatkowymi produktami?

17 września 2018

Jak sprawdzać czy wejściówka klienta jest ważna? Aplikacja Drop – Terminal

autor
6 września 2018

Co to jest Droplabs i dlaczego warto to mieć?

autor
Arrow-up