Czytasz
Jak monitorować swój sklep internetowy za pomocą Google Analytics?

Jak monitorować swój sklep internetowy za pomocą Google Analytics?

17 lipca 2019

Jeśli chcesz prężnie rozwijać swój biznes powinieneś stale monitorować wyniki działań jakie podejmujesz i sprawdzać ich efektywność. Dzięki temu będziesz wiedział co się sprawdza, a co nie przynosi mierzalnych korzyści, w którą stronę najlepiej iść, a na co nie tracić czasu i pieniędzy. Na tej podstawie łatwiej będzie Ci dobierać skuteczną ofertę i planować komunikację z klientami.

Google Analytics – popularne narzędzie do monitorowania działań w Internecie

Sklep Droplabs posiada integrację z Google Analytics. Instalując to narzędzie będziesz mógł poglądowo mierzyć wartość swojej sprzedaży internetowej i sprawdzać efektywność oferty.

W jaki sposób działa integracja?

Jeśli zdecydujesz się na podpięcie narzędzia do strony internetowej, Droplabs będzie wysyłał informacje o działaniach w Twoim sklepie online do Google Analytics. Komunikat o ruchu na stronie jest wysyłany w momencie gdy klient klika przycisk Przejdź do płatności. Dzięki temu wiesz, ilu klientów rzeczywiście podjęło działania na stronie, a nie jedynie ilu się na niej przypadkowo znalazło.

Jak zacząć korzystać z Google Analytics?

  • Podepnij narzędzie Google Analytics do strony, na której uruchomiłeś swój sklep online.
  • Sprawdź jaka nazwa narzędzia śledzącego (trackera) widnieje w kodzie strony – integracja musi wiedzieć do gdzie ma wysyłać informacje o zdarzeniach na stronie. Nie chodzi tu o identyfikator trackera w postaci: „UA-97233085-3” a o nazwę typu: „gtag_UA_97233085_3”.

    Jeśli dodałeś Google Analytics do strony poprzez wklejenie kodu, prawdopodobnie tracker jest nienazwany. Jeśli natomiast podpiąłeś go przez Google Tag Manager albo wtyczkę do WordPressa, zapewne tracker otrzymał pewną nazwę. Na dole tego wpisu znajdziesz instrukcję jak znaleźć tę nazwę.
  • Upewnij się, że w Ustawieniach Google Analytics masz włączone śledzenie e-commerce (szczegółową instrukcję znajdziesz w tym artykule):
    • Zaloguj się na konto Google Analytics,
    • Kliknij Administracja i przejdź do odpowiedniego widoku danych,
    • W kolumnie Widok danych kliknij Ustawienia e-commerce.
    • Obok opcji Włącz e-commerce zaznacz przycisk WŁ.
  • Napisz na [email protected] i poproś o włączenie integracji z Google Analytics, podając nawę trackera.
  • Po potwierdzeniu przez Droplabs włączenia integracji, upewnij się, że informacje o zdarzeniach na Twojej stronie internetowej są poprawnie wysyłane. Można to podejrzeć włączając np. wtyczkę Google Analytics Debugger (link) i włączając konsolę, tak jak na poniższym zrzucie ekranu:
  • Działania na stronie powinieneś zaobserwować także w Google Analytics po kilku dniach użytkowania w zakładce: Konwersje -> E-commerce -> Transakcje. Pamiętaj, że Google Analytics wyświetla informacje o zdarzeniach na stronie z jednodniowym opóźnieniem więc jeśli odnotujesz zakup to powinien być on widoczny dopiero następnego dnia.

W jaki sposób sprawdzić nazwę trackera, śledzącego ruch na Twojej stronie?

  • Zainstaluj wtyczkę Google Analytics Debugger. Dla pewności wyłącz AdBlocka. Załaduj swoją stronę ze sklepem i włącz Konsole przeglądarki.
  • Zobaczysz wpisy pokazujące Google Analytics. Znajdź Twój numer trackera i sprawdź czy w nawiasie znajduje się parametr name. Jeśli jest, to znaczy, że tracker jest nazwany. W tym przypadku jest to gtag_UA_…... Jeśli nie ma nazwy to znaczy że jest nienazwany.

    Upewnij się, że odczytałeś wpis dot. Twojego trackera, gdyż na stronie może być więcej niż jeden tracker.

Sklep Droplabs jest również zintegrowany z Facebook Pikselem! Chcesz monitorować sprzedaż i kierować reklamy do ludzi na Facebooku? Skontaktuj się ze swoim opiekunem Droplabs lub napisz na [email protected] aby włączyć integracje.



0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Powiązane artykuły

3 lipca 2019

Jak zamawiać bilety ze zniżką przez panel partnera?

Podejmując współpracę z obiektem oferującym interesujące i pokrewne usługi, także możesz wykorzystać Droplabs. Zobacz jak działa to w branży turystycznej.

20 marca 2019

Jak stosować kody rabatowe w sklepie internetowym?

Arrow-up