Reading:
Jak rozwiązywać problemy klientów Twojego sklepu online?

Jak rozwiązywać problemy klientów Twojego sklepu online?

8 sierpnia 2019

W panelu Droplabs możesz w prosty sposób zarządzać sprzedanymi wejściówkami i je monitorować. Dzięki temu, że masz pełną kontrolę nad swoim sklepem online z łatwością, samodzielnie sprawdzisz status płatności, zlecisz zwrot pieniędzy, zmienisz datę realizacji, wyślesz wejściówki ponownie lub oznaczysz je jako użyte.

Zarządzanie sprzedanymi usługami w panelu Droplabs – krok po kroku

  • Otwórz Panel klienta i przejdź do sekcji Sprzedane , a następnie do opcji Zarządzanie wejściówkami (zwroty, edycje)
  • Znajdź wejściówkę lub zamówienie, którego dotyczy zapytanie klienta. Możesz ją wyszukać po:

    adresie e-mail
    nazwisku klienta
    numerze biletu (DROP/TID/…)
    numerze zamówienia (DROP/PID/…)
    identyfikatorze pośrednika płatności (np. WWYWDLX2), który klient może znaleźć na potwierdzeniu od pośrednika płatności lub w tytule transakcji na potwierdzeniu bankowym.

Przy każdym zamówieniu widoczny jest jego status. Jeśli zamówienie nie zostało opłacone, zostaniesz o tym poinformowany.

  • W tym miejscu możesz sprawdzić szczegóły każdej z wejściówek, np. czy była już wykorzystana, kiedy została zakupiona, czy została zwrócona.
  • Jako Sprzedawca jesteś w pełni decyzyjny w sklepie internetowym. Jeśli istnieje taka potrzeba możesz bez problemu:

    – zlecić zwrot pieniędzy za dowolną wejściówkę,
    – oznaczyć wejściówkę jako wykorzystaną,
    – zmienić termin realizacji wejściówki,
    – zmienić adres e-mail klienta i wysłać wejściówkę ponownie.

Możliwe problemy Twoich klientów

Klient twierdzi, że zapłacił za usługę, ale nie otrzymał wejściówki

  • W panelu Zarządzanie wejściówkami odszukaj zamówienie klienta według powyższych wskazówek i sprawdź jego status.

Najczęstsze przyczyny takich sytuacji:

Błąd w adresie e-mail – jeśli adres e-mail podany przy składaniu zamówienia różni się literówką od adresu, z którego napisał do Ciebie klient, zmień w panelu adres e-mail i prześlij wejściówkę ponownie.

Zamówienie oczekuje na płatność – dzieje się tak, kiedy bank klienta nie potwierdził jeszcze poprawnego wykonania transakcji pośrednikowi płatności, w związku z czym nie ma pewności czy pieniądze za zamówienie ostatecznie wpłyną. W takiej sytuacji można przekazać klientowi, że jeśli jego bank potwierdzi przelew w przeciągu 1 godziny od złożenia zamówienia, to bilety zostaną do niego automatycznie przesłane. Jeśli w tym czasie bank tego nie zrobi i pieniądze wpłyną później, np. wtedy gdy nie będzie już możliwości zrealizowania wejściówki, pieniądze zostaną automatycznie zwrócone. W takiej sytuacji klient powinien złożyć zamówienie ponownie, używając innego, szybszego sposobu płatności np. karty płatniczej lub BLIKa.

Płatność nie została poprawnie wykonana – to sytuacja, w której klient rozpoczął płatność, ale bank nie potwierdził poprawnego wykonania transakcji pośrednikowi płatności w wyznaczonym na to czasie (1 godzina). W takiej sytuacji klient powinien złożyć zamówienie ponownie, używając innego, szybszego sposobu płatności np. karty płatniczej lub BLIKa.

Klient nie może odszukać zamówienia w skrzynce pocztowej – zdarza się tak, że e-mail z wejściówkami wpada do SPAMu, dlatego zawsze w pierwszej kolejności poleć klientowi, aby to sprawdził. Czasami też mail, mimo że został poprawnie wysłany przez system, jest zbyt długo przetwarzany przez dostawcę poczty, przez co nie pojawia się od razu. W takiej sytuacji możesz przesłać wejściówkę klientowi jeszcze raz.

Klient chce zwrócić usługę

Według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów klient ma pełne prawo do zwrotu zakupionych usług online:

Jeśli zawierasz umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, masz prawo do odstąpienia od niej w terminie 14 dni kalendarzowych – bez podawania przyczyny. To tzw. prawo do namysłu. Jeżeli z niego skorzystasz, umowę uważa się za niezawartą i obie strony mają obowiązek rozliczenia się.

Pamiętaj! Przedsiębiorca nie może uregulować kwestii związanych z odstąpieniem od umowy w sposób mniej dla Ciebie korzystny, niż to wynika z przepisów prawa.Jeżeli termin na odstąpienie od umowy upływa w sobotę, niedzielę lub w święto ustawowe wolne od pracy, to masz możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy w następny dzień roboczy (np. w poniedziałek w przypadku terminu upływającego w weekend). Warto o tym pamiętać, w szczególności w odniesieniu do soboty, gdyż jest to wyjątek w stosunku do obowiązujących w Polsce zasad obliczania terminów znanych z kodeksu cywilnego.”

W niektórych sytuacjach nie przysługuje jednak prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni. Sytuacje wyjątkowe to:

■ Świadczenie usług hotelarskich, jak również przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii czy usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami sportowymi i kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień bądź okres świadczenia usługi – np. zakup biletu na mecz piłki nożnej.

■ Sytuacje, w których towar ulega szybkiemu zepsuciu lub ma krótki termin przydatności
do użycia np. zakup nabiału, w tym jogurtu, mleka czy śmietany w sklepie internetowym;

Więcej na ten temat:
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pliki/uokik_vademecum_konsumenta.pdf

W Szablonie Regulaminu sprzedaży e-sklepu, który podpięty jest standardowo do Twojego sklepu. Zawarte są w nim następujące punkty:

  1. Dla Wejściówek, dla których oznaczony jest konkretny dzień lub okres świadczenia usługi i które dotyczą umów o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi, Kupującemu nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość i zwrotu pieniędzy. Wynika to  z art. 38 pkt 12) ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014, poz. 827).
  2. Jeśli pkt. 1 nie ma zastosowania oraz jeżeli wejściówka nie została wykorzystana przez klienta a jej data realizacji nie została przekroczona to klient może w ciągu 14 dni od zakupu wejściówki odstąpić od umowy bez podania przyczyn. W tym celu klient powinien zawiadomić Cię pisemnie o tym fakcie, wysyłając wiadomość na adres e-mail podany w panelu sklepu. Zgłoszenie powinno zawierać informacje o wejściówce, która jest przedmiotem zwrotu.

W razie jakichkolwiek pytań – pisz na [email protected] Pomożemy!



0 Comments

Dodaj komentarz

Related Stories

27 maja 2019

Estetyczny bon podarunkowy – gwarancja udanego prezentu

Sprzedaż online bonów podarunkowych to ceniona i wygodna opcja dla klientów. Uatrakcyjnij ją jeszcze bardziej wybierając estetyczne wzory voucherów!

23 października 2019

Jesienne oferty w Twoim sklepie online!

Arrow-up