Czytasz
Dwa najważniejsze elementy, które sprawiają, że sklepy online sprzedają lub giną

Dwa najważniejsze elementy, które sprawiają, że sklepy online sprzedają lub giną

autor Agata Kubec
19 października 2019

Wspomniane w tytule elementy są bardzo oczywiste i za pewne doskonale je znasz, niemniej jednak warto je raz jeszcze przypomnieć i podkreślić. Zrób porządny rachunek sumienia i odpowiedz sobie na pytanie czy rzeczywiście w stu procentach skupiasz się na tych kwestiach.

Jakość

  • Jakość usługi lub produktu
    Tylko to daje gwarancję powracalności klientów.
  • Jakość budowania relacji i komunikacji
    Im więcej napięcia i oficjalnego czy sztucznego tonu, tym mniej klientów czuje się dobrze. Natomiast im więcej naturalności i szczerej serdeczności, tym więcej szczęśliwych klientów. Właśnie wtedy chętniej opowiadają o pozytywnych wrażeniach bliskim i znajomym, więc zdobywasz rekomendacje.
  • Jakość marketingu i wizerunku biznesu 
    Jest niepodważalnym fundamentem wyników sprzedażowych. Kiepskiej jakości grafiki oraz hasła tylko i wyłącznie nawołujące do sprzedaży niestety zginą w tłumie innych, a co gorsza mogą zostawić słabe skojarzenia. Natomiast eleganckie grafiki i naturalna stylistyka tekstów, pomagają budzić zaufanie klientów, ich sympatię i tym samym docelowo sprzedaż.

Marketing

Zapewne znasz określenie wyróżnij się lub zgiń. Jest tak powszechnie i często używane, że już przestaliśmy na to zwracać uwagę. Tymczasem właśnie w tych słowach zawarta jest cała magia stabilnego biznesu.

Każdy kto myśli, że samo uruchomienie biznesu i fakt, że istnieje jest wystarczające, aby zapewnić sobie napływ gotówki jest w błędzie. To oczywiste, prawda? Tak samo bezdyskusyjne jest to, że kiepski i tani marketing nie pomoże sprzedawać żadnych usług, a tym bardziej drogich. Zatem jeśli chcesz rozwijać swój biznes, zarabiać i sprzedawać, jakość i marketing powinny stać zawsze na pierwszym miejscu. Tylko te dwa elementy pomogą Ci silnie wyróżnić się w gąszczu konkurencji.

Być może teraz pomyślisz sobie… Dobrze. Zobaczymy czy to działa. Zrobię piękną grafikę i do tego ładny tekst, zainwestuję w promocję posta na facebooku i zobaczymy ile sprzedam.

Jeśli coś w tym stylu przyszło Ci do głowy to wyobraź sobie, że jesteś właścicielem salonu kosmetycznego, do którego przychodzi klientka, która pragnie tu i teraz zostać odmłodzona, wygładzona,upiększona i wyszczuplona. Zaplanowała, że w tym tygodniu chce poznać przyszłego męża. Oczekuje że Ty jako ekspertka w branży beauty natychmiast zlikwidujesz wszystkie efekty jej długoletnich zaniedbań.

Załóżmy, że nie wyrzucisz jej za drzwi bo doskonale wiesz, że takie oczekiwania są totalnie nierealne, tylko będziesz bardzo chciała jej pomóc. Ty lub Twój zespół przygotujecie cały profesjonalny plan koniecznych i nowoczesnych zabiegów, które zwiększą szansę tej klientki na odmłodzenie, wygładzenie, upiększenie i wyszczuplenie. Wybierzecie dla niej tylko najskuteczniejsze procedury, które dały efekty u wielu innych klientek. Oczywiście plan zakłada kilka tygodni lub nawet miesięcy intensywnej pracy wielu specjalistów i urządzeń. Jednak klientka chce tu i teraz.

Mało tego, cały plan jest dla niej absolutnie za drogi. Z całego przygotowanego zestawu chce wybrać 2-3 zabiegi (w tym 2 najtańsze) i absolutnie nie odpuszcza ze swoich oczekiwań. Ona w tym tygodniu chce poznać męża i musi być piękna natychmiast. Koniec kropka. Przecież wiesz, że cudów nie ma, prawda? Jednocześnie doskonale wiesz, że jeśli tylko pójdzie za Twoją radą i zrealizuje plan, który został dla niej przygotowany to uzyska najlepszy możliwy efekt.

Dlaczego posłużyliśmy się takim przykładem?

Dokładnie tak samo jak z kobiecą urodą jest z marketingiem. Systematyczna pielęgnacja dobrej jakości jest absolutnie konieczna. Dla skóry twarzy zwykły krem nivea nie będzie wystarczający, aby zatrzymać efekty starzenia czy uruchomić proces odmładzania. Tak samo dla salonu i biznesu nie będą wystarczające zwykłe, tanio wyglądające posty na facebooku. Marketing jest tak samo wymagający jak kobieca uroda. Tak jak jeden dzień w salonie urody nie zagwarantuje zdobycia bogatego męża w tym tygodniu tak samo jedna kampania nie przyniesie Ci spektakularnej sprzedaży.

Zatem jeśli chcesz, aby Twój biznes i sklep online przynosiły więcej pieniędzy to zadbaj i systematycznie pielęgnuj swoje działania marketingowe. Zawsze w najwyższej możliwej jakości, ponieważ to jedyna szansa, że wyróżnisz się w tłumie i pozyskasz zaufanie klientów.

Tekst: Beata Hodorowicz-Wiercińska

Jeśli masz jakieś pytania, napisz na 
[email protected] lub skontaktuj się ze swoim opiekunem sprzedaży Droplabs.

Jeśli chcesz wprowadzić sprzedaż online na swoją stronę internetową, napisz na [email protected]. Pomożemy!

Powiązane artykuły

25 stycznia 2019

Zwiększ sprzedaż w Walentynki!

17 lipca 2019

Jak monitorować swój sklep internetowy za pomocą Google Analytics?

Monitorowanie działań, które podejmujesz jest niezwykle ważne w przyszłym funkcjonowaniu Twojego biznesu i pozwala na podejmowanie trafniejszych decyzji. Zobacz jak za pomocą integracji Droplabs z Google Analytics możesz to zrobić!

20 maja 2019

Jak sprzedawać usługi z dodatkowymi produktami?

Arrow-up