Czytasz
Droplabs jako Channel Manager

Droplabs jako Channel Manager

11 grudnia 2019

Droplabs to kompletne narzędzie do sprzedaży usług online używane obecnie w większości przez indywidualnych klientów, takich jak parki rozrywki, salony SPA, organizatorzy koncertów, prowadzący szkolenia i warsztaty. Jednak obsługa konkretnych obiektów to nie jedyna funkcjonalność Droplabs. 

Droplabs jako channel manager

Za pomocą Droplabs możesz w jednym miejscu zarządzać ofertą także wtedy gdy sprzedajesz w wielu kanałach sprzedaży. Takie rozwiązanie ma wiele plusów, do których można zaliczyć przede wszystkim łatwość i wygodę w zarządzaniu swoimi usługami. Dzięki temu są one bardziej uporządkowane, a Ty minimalizujesz ryzyko pomyłki i chaosu, ponieważ wszystko robisz w jednym panelu – panelu klienta Droplabs. To także świetny sposób na zwiększenie zysków i osiąganie jak najwyższych wyników finansowych, ponieważ zwiększa się liczba kanałów dystrybucji. 

Dodatkowo channel manager pilnuje dostępnych miejsc na konkretne wydarzenie czy usługę. Znając dostępność w czasie rzeczywistym nie sprzeda więcej biletów niż ustalisz. Bardziej zaawansowaną funkcją jest zarządzanie ceną we wszystkich kanałach równocześnie. Jak to wygląda? Cena może być różna w zależności od daty zakupu czy pozostałych dostępnych miejsc. Jeżeli pierwsze 50% biletów ma być w niższej cenie lub od konkretnej daty ma wzrosnąć cena channel manager zmieni je w każdym wykorzystywanym kanale dystrybucji.

Jak to wygląda na przykładzie strony goral.pl

Goral.pl to portal zrzeszający usługi dostępne na terenie Zakopanego. To strona mająca na celu zaprezentowanie najlepszych miejsc oraz form spędzania wolnego czasu tak aby ułatwić turystom zwiedzanie. Znajdziemy na niej oferty różnych firm i przedsiębiorców. Kiedy któryś z partnerów serwisu goral.pl posiada na swojej stronie internetowej sprzedaż online, to automatycznie na stronie goral.pl również można zakupić online jego usługę. Tego typu integracja sprawia, że jest większa liczba kanałów dystrybucji, a więc zwiększa się równocześnie szansa na zysk. Nieważne, czy szukający rozrywki turysta trafi w wyszukiwarce bezpośrednio na stronę partnera czy na stronę góral.pl. Na obu będzie mógł kupić bilet online i dokonać bezpośredniej płatności przez Droplabs. Co istotne dla systemu channel manager, kiedy partner chce przykładowo zmienić cenę lub formę swoich usług, robi to w jednym miejscu w swoim panelu klienta Droplabs. Nie musi oddzielnie dokonywać zmian na swojej stronie i oddzielnie przez stronę goral.pl. Takie zarządzanie jest proste i efektywne. 

Zobacz, jak to wygląda, na przykładach

  • Strona goral.pl oferująca różnego rodzaju usługi na terenie Zakopanego od różnych przedsiębiorców:
  • Jednym z partnerów seriwsu goral.pl jest firma Snowdoo oferująca różnego rodzaju atrakcje śnieżne, która na swojej stronie internetowej posiada narzędzie Droplabs pozwalające sprzedawać usługi online.
  • Chcąc kupić którąś z usług Snowdoo, możemy zrobić to przez jej stronę internetową. Jednak nie tylko. Możemy to zrobić także poprzez stronę goral.pl. Kiedy wybierzemy którąś z usług na goral.pl po prawej stronie w oknie Droplabs możemy także dokonać zakupu bez konieczności manewrowania pomiędzy stronami, klikania odnośników czy samodzielnego wyszukiwania. 

Takie rozwiązanie jest także korzystne dla samych operatorów tego typu stron, którzy w jednym miejscu zrzeszają wiele ofert różnych, niezwiązanych ze sobą przedsiębiorców. Dzięki Droplabs mogą w łatwy sposób zarządzać swoimi agregatorami atrakcji i również minimalizują ryzyko pomyłek czy ewentualnego zamieszania związanego ze skomplikowanymi, nieusystematyzowanymi programami.

Powiązane artykuły

zakladanie-sklepu-internetowego
5 czerwca 2020

Jak założyć sklep internetowy?

16 października 2020

Jak wykorzystać potencjał Black Friday do sprzedaży wejściówek w sklepie internetowym?

Arrow-up