[Webinar 06.10 godz. 11:00] Sprzedaż i obsługa wejść grupowych: Perspektywa branży rekreacyjnej
Promocja Black Friday - Sprzedaż online przez 6 miesięcy całkowicie za darmo!
Raport branżowy "Jak polskie atrakcje dbają o widoczność w sieci?"
Czytasz
Jak uruchomić chatbota na Facebooku?

Jak uruchomić chatbota na Facebooku?

24 stycznia 2020

Często zdarza się, że klienci piszą wiadomości za pośrednictwem Messengera poza godzinami pracy albo zasypują pytaniami o dostępność czy lokalizację usługi. A gdyby tak zdobyć wirtualnego pomocnika, który natychmiast udzieli odpowiedzi, wskaże drogę lub nawet przekieruje do sklepu internetowego? Taką funkcję posiada właśnie chatbot na Facebooku.

Automatyczne odpowiedzi na Messengerze czy chatbot?

Warto zacząć od rozróżnienia dwóch względnie podobnych technologii, które umożliwią Ci automatyczne wysyłanie odpowiedzi. Oba rozwiązania są bardzo intuicyjne. Pozwolą Ci zaoszczędzić czas, a nawet zyskać nowych klientów. 
Są to:

  • automatyczne odpowiedzi, które dostępne są z poziomu ustawień Facebooka,
  • bardziej zaawansowana opcja w postaci zewnętrznego narzędzia, czyli chatbot.

Jak uruchomić automatyczne odpowiedzi na Facebooku?

Pierwsze z rozwiązanie, dostępne jest w panelu Twojej strony i uruchomienie go zajmie Ci zaledwie kilka minut. Jak uruchomić automatyczny czat na Facebooku? Wystarczy wybrać opcję “Ustawienia”, a następnie “Wiadomości”, by włączyć szereg dodatkowych opcji. 

Ustawianie botów na Facebooku

W tym panelu masz możliwość wybrania powitania, które pokaże się na górze czatu zanim użytkownicy wyślą wiadomość. Istnieje także opcja personalizacji powitania, dzięki której zwrócisz się do rozmówcy bezpośrednio po imieniu.

Warto również przyjrzeć się opcji “Skonfiguruj automatyczne odpowiedzi”.  Znajdziesz tam m.in. możliwość uruchomienia automatycznej wiadomości, która zostanie wysłana podczas Twojej nieobecności.

Automatyczne odpowiedzi na Messengerze

Istnieje także możliwość włączenia automatycznej odpowiedzi na pierwszą wiadomość rozmówcy, dzięki czemu natychmiast będziesz mógł podziękować mu za kontakt lub udzielić podstawowych informacji o firmie. 

Szczegółowe ustawianie botów na Facebooku

Kolejną dostępną w tym panelu opcją są “Najczęściej zadawane pytania”. Daje ona możliwość m.in. stworzenia menu, w którym umieścisz wybrane, najczęściej zadawane przez użytkowników pytania, a także automatyczne odpowiedzi na nie. Warto wykorzystać tę opcję, by uruchomić odpowiedź, która przekieruje rozmówcę wprost do sklepu internetowego.

Więcej szczegółów na ten ustawień autorespondera znajdziesz w artykule 10 sposobów, dzięki którym klienci Droplabs biją swoje rekordy sprzedaży.

Wzór czatu z botem na Facebooku

Jak działa chatbot?

Drugie rozwiązanie to dostępne na rynku aplikacje, które pozwalają na bardziej zaawansowane funkcje, czyli chatbot. Najbardziej popularne to ChatFuel oraz ManyChat. Z obu tych narzędzi możesz korzystać bezpłatnie, jednak z pewnymi ograniczeniami.

Czym jest chatbot? Chatbot to narzędzie, które w Twoim imieniu odpisze klientowi kontaktującemu się z firmą za pomocą fanpage’a. Program będzie w stanie udzielać informacji, proponować rozwiązania, edukować rozmówcę, a przede wszystkim sprzedawać. Czemu więc kazać klientowi czekać, jeśli może uzyskać odpowiedź po kilku sekundach? Dużą zaletą chatbota jest również możliwość wysyłania zaplanowanych kampanii, które mogą dotrzeć do użytkowników uprzednio zainteresowanych Twoją ofertą. Możesz wysyłać im kody rabatowe lub informować ich o promocjach. Może więc służyć jako skuteczne narzędzie marketingowe.

Aby uruchomić chatbota, wejdź na stronę ChatFuel bądź ManyChat, a następnie zaloguj się za pomocą Facebooka. Stwórz sekwencję odpowiedzi, które mają wyświetlać się podczas rozmowy, a gotowy szablon zsynchronizuj z odpowiadającą mu stroną na Facebooku (wybranym przez Ciebie fanpage’em).

chatbot na facebooku

Jeśli zależy Ci na bardziej rozbudowanym rozwiązaniu, warto rozważyć drugą możliwość. Zależnie od stopnia wybranego przez Ciebie zaawansowania czatu możesz pozwolić botowi na automatyczne wysyłanie odpowiedzi na pytania użytkowników, a nawet prowadzić z nimi dialog. Dobrze wykorzystany bot opowie o obowiązującej ofercie, a nawet zachęci do zakupu.

Chatbot to duża wygoda i funkcjonalność. Umożliwia obsługę wielu klientów na raz o dowolnej porze, dzięki temu pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Przed wybraniem takiego rozwiązania warto jednak zastanowić się, jaki efekt chcemy uzyskać stosując go w komunikacji. Może się bowiem okazać, że takie narzędzie nie jest Ci wcale potrzebne. Bot jest efektowny i może zrobić dobre wrażenie na klientach, ale tylko wtedy, kiedy komunikacja na nim będzie dobrze dostosowana do Twojej firmy.


Zainteresował Cię ten artykuł? Śledź nas na Facebooku, by być na bieżąco i w pełni wykorzystywać możliwości sprzedaży internetowej.

Chcesz uruchomić sprzedaż na swojej stronie internetowej? Zarejestruj się jeszcze dzisiaj lub napisz na [email protected]

Powiązane artykuły

7 października 2020

Jak wygląda sprzedaż mobilna e-commerce?

E-commerce
11 lutego 2020

E-commerce – trendy sprzedaży internetowej na rok 2020

9 sierpnia 2018

Podstawy, o których MUSISZ pamiętać!

autor
Arrow-up