Czytasz
E-commerce – trendy sprzedaży internetowej na rok 2020

E-commerce – trendy sprzedaży internetowej na rok 2020

11 lutego 2020

Już ponad 77% polaków korzysta regularnie z internetu, 62% mieszkańców świata z kolei kupuje online, wydając średnio ponad 2700 złotych rocznie. Polski rynek e-commerce już na początku 2020 roku wart jest 50 miliardów złotych rocznie. Z kolei spekulacje mówią o skoku do 70 miliardów złotych. Pewne jest, że ten kto w dzisiejszych czasach nie podąża za trendami i internetową rewolucją – ten zostaje w tyle. Sprzedaż w sektorze usług nie jest tu wyjątkiem.

Polski rynek sprzedaży online jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się w Europie. Przekłada się to na wzrost sektora rzędu 18% i tym samym ponad 1,8 tysiąca przedsiębiorstw w Polsce decydujących się na uruchomienie sprzedaży online każdego roku. Jakie trendy towarzyszyły nam w ostatnich latach? Na jakie należy zwrócić szczególną uwagę w roku 2020?

Jak wyglądały trendy E-commerce w 2019 roku?

W czołówce trendów zeszłego roku znalazły się płatności za pomocą smartphonów (33%) oraz aplikacje mobilne (33%). Na podium nie zabrakło także wykorzystania kanałów społecznościowych – social commerce (33%) czyli sprzedaż przez social media oraz tylko drobinę mniej popularne marketplace (32%) czyli strony gromadzące oferty.

Największy spadek w roku 2019 zaliczył content marketing (obecnie 24% w porównaniu do 43% w roku 2018), co nie zmienia faktu, że jest to nadal bardzo istotna część strategii sprzedażowych i podstawa marketingu wielu firm.

E-commerce

Co przyniesie rok 2020?

Mobile

Trudno byłoby wyobrazić sobie rok 2019 bez smartphonów w naszych kieszeniach. Przeglądanie treści na wcześniej wspomnianych to dzisiaj podstawa korzystania z sieci. Tym bardziej, że połowa ruchu generowanego w sklepach internetowych to właśnie mobile. Dla porównania już 73,9% ruchu generowanego w sklepach korzystających z systemu sprzedażowego Droplabs to smartphony. Projektując nowy lub wprowadzając zmiany na istniejącym już sklepie internetowym wiele firm nadal zapomina właśnie o tym fakcie. Kupowanie przez smartphony powinno być dzisiaj równie proste i intuicyjne co kupowanie na desktopach.

Social Commerce

Przeciętny użytkownik internetu spędza w mediach społecznościowych aż 5 lat swojego życia. Co więcej, badania wykazują, że czas ten stale rośnie. Fakt, że tyle czasu spędzamy scrollując, czytając, lajkując, komentując, udostępniając itd., przekłada się na stale rosnące w siłę znaczenia social commerce. To niezbity argument, aby firmy jeszcze nieobecne na social mediach, szybko tą zaległość nadrobiły.

Obsługa klienta

Dobra relacja z klientem jest ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. To właśnie obsługa klienta często pomaga się wybić naszej ofercie spośród dziesiątek podobnych o tej samej cenie. Mało kto pamięta po paru miesiącach nazwę firmy u której kupiliśmy bliskiej osobie prezent z okazji urodzin. W pamięć zapadanie nam z kolei firma, która sprawnie odpowie na nasze maile lub telefon. Przykładowo w wypadku prośby o sprawną reklamację. Ignorowanie potrzeb osób, które chcą dokonać zakupu w sieci z łatwością przekłada się na zwiększenie pozycji konkurencji.

Bezpieczeństwo

Nikt kupując w internecie nie chce martwić się o bezpieczeństwo swoich środków. W związku z tym klienci kupują prawie wyłącznie jeśli mają tą pewność zagwarantowaną. Przykładowo pośrednik płatności platformy Droplabs, czyli Blue Media gwarantuje, że każde połączenie ze stroną płatności jest szyfrowane i zabezpieczone przez certyfikat ssl, chroniący dane użytkownika i dane transakcyjne. Stabilność w zakresie realizacji płatności może tylko umacniać swoją pewną już pozycję jako trend w zakresie sprzedaży/rezerwacji online.


Źródła:
1. https://www.magazyn-ecommerce.pl/artykul/polski-rynek-e-commerce-rosnie-o-ponad-18-rocznie-i-rozwija-sie-najbardziej-dynamicznie-w-europie
2. https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce.html
3. https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-e-commerce-czyli-jak-skutecznie-sprzedawac-w-internecie-porady-ekspertow-259706
4. https://divante.com/ecommerce-trends
5. https://www.marketwatch.com/story/people-are-spending-most-of-their-waking-hours-staring-at-screens-2018-08-01


Jedyne co dzieli twoich klientów od możliwości zakupów online to parę prostych kroków, które czekają Cię w linku poniżej. Jeśli wciąż się wahasz – pamiętaj, że masz możliwość przetestowania sprzedaży online podczas darmowego okresu próbnego! 

Zacznij czerpać zyski online już dzisiaj.

Powiązane artykuły

20 października 2019

Strategia ofertowa dla Twojego sklepu online

autor
19 października 2019

Jak tworzyć grafiki, które przyciągają, a nie straszą?

autor
9 sierpnia 2018

Podstawy, o których MUSISZ pamiętać!

autor
Arrow-up