Czytasz
Kanon Piękna – jak branża beauty pielęgnuje sprzedaż online

Kanon Piękna – jak branża beauty pielęgnuje sprzedaż online

29 kwietnia 2020

Kanon Piękna to powstały w 2017 roku salon oferujący szeroką gamę zabiegów upiększających, relaksujących i modelujących. Fachowi kosmetolodzy pracujący w salonie pilnują, aby każda osoba korzystająca z zabiegów poczuła się piękna i zrelaksowana, mając poczucie zadbania własnej urody. O tym, w jaki sposób branża beauty może dbać nie tylko o cerę klientek, ale także o własną sprzedaż w dobie obostrzeń opowiadał Mariusz Kaczmarczyk – właściciel Salonu Kanon Piękna.


Błyskawiczna decyzja i ekspresowe wdrożenie

Powiem szczerze, że zauważyłem jak konkurencyjny salon korzystał z sprzedaży online oferowanej przez Droplabs. Pomysł, aby wdrożyć coś takiego w Salonie pojawił się w połowie kwietnia. Zacząłem się zastanawiać, w jaki sposób też może zacząć sprzedawać zabiegi oraz kosmetyki internetowo. Spodobała mi się myśl, że można używać gotowego rozwiązania, a nie budować je w pełni od zera i też bardzo dobrze się sprawdzi. Wystarczy wkleić widget Droplabs na swoją stronę i sklep już działa. Rozwiązanie jest szybkie i ładne wizualnie. Z racji, że każdy z nas jest teraz w pewien sposób zamknięty w domu, a salon tymczasowo nie działa, to idealne rozwiązanie. Wdrożenie przebiegło błyskawicznie. Od pomysłu sprzedaży online i znalezienia strony Droplabs tego samego dnia do momentu, gdy Salon Kanon Piękna sprzedawał przez internet, minęło nie więcej niż 24 godziny.

Przyznam się, że nie do końca byłem zwolennikiem sprzedaży online. Klient zawsze miał dostęp do naszych produktów w salonie. Jednak teraz – w związku z obostrzeniami – musiałem znaleźć jakiś sposób, aby wcześniej wspomniane produkty udostępnić. Stad między innymi tak szybka decyzja.

Co przemawia za online?

Za Droplabs przemawia przede wszystkim intuicyjność i przejrzystość. Edycja produktów w ofercie jest bardzo łatwa. Nawet osoba, która z podobnym systemem nie miała w ogóle do czynienia, bez problemu będzie w stanie zarządzać swoim panelem. Nie potrzebna jest zupełnie żadna wiedza programistyczna. Dzisiaj sprzedaż online może uruchomić każdy, wystarczy chcieć. Wygody doświadcza też klient. W kilku prostych krokach klient dostarcza informację na temat produktów, które go interesują i dokonuje zakupu. Moja reakcja nie jest wymagana. Na plus przemawia też szybkość transakcji.

Głównym problemem, z którym mierzył się salon, było przekazanie klientom wiedzy na temat produktów. Kosmetolog zapytany w salonie przykładowo o skład produktu, będzie w stanie go wymienić, jednak nie zawsze dotrze to do klienta. Przekazywanie takiej dosyć ulotkowej wiedzy często mija się z celem. Dzięki sprzedaży online każdy może wejść na stronę z sklepem internetowym i na spokojnie zapoznać się z produktem od A do Z. Znajdzie tam wszystko, co go interesuje. Wszystko jest w jednym miejscu, a decyzji nie trzeba podejmować w pośpiechu, jeśli chodzi o zakup. Dla klientów to naprawdę wygodne rozwiązanie.

Reakcja na obostrzenia

W pierwszej kolejności podjęliśmy wiele działań wewnątrz salonu w zakresie zwiększenia sterylności i higieny. Zmieniliśmy sposób wykonywania usług na jeszcze bardziej sterylny. Nie ma co ukrywać, że główną rzeczą, której potrzebowaliśmy była sprzedaż. Każda działająca firma ponosi pewne koszty związane z działalnością. Droplabs oferując sprzedaż online, pozwoliło nam znowu połączyć się z klientami. Możemy dalej sprzedawać. To dwie korzyści w jednym. Kanon Piękna może dalej sprzedawać, klient może dalej kupować. Przychód jest obowiązkowy, jeśli chcemy utrzymać działalność, a potem wrócić do normalnej pracy.

„Nie potrzebna jest zupełnie żadna wiedza programistyczna. Dzisiaj sprzedaż online może uruchomić każdy. Wystarczy chcieć.”

Oferujemy produkty, które klienci mogą zamówić i otrzymać od razu. Są też vouchery i pakiety, które klienci będą mogli wykorzystać, gdy wszystko wróci do normalności. Ponadto wcześniej wspomniane pakiety obowiązuje obecnie promocja, która jest normalnie niedostępna. To także forma reakcji na obostrzenia. To kolejna korzyść finansowa dla nas oraz dla klienta w dobie pandemii. Sprzedaż online jest obecnie naszym głównym kanałem sprzedaży. Nie ma innej opcji, aby sprzedawać lub oferować usługi.

Promocja i marketing w obecnej sytuacji to naprawdę obszerny temat. Jeśli chcemy dotrzeć do klientów i skutecznie sprzedawać, powinniśmy zadbać o podstawy. Mowa tutaj o takich kanałach, jak chociażby facebook. Nie zapominajmy też o reklamach w wyszukiwarce Google. Z tej korzysta każdy. Reklama powinna być tam gdzie jest klient. Ci obecnie są w swoich domach, a to oznacza, że większość swojego wolnego czasu spędzają w internecie i social mediach.


Także twój biznes może działać online. Jedyne co dzieli Cię od tej możliwości to parę prostych kroków w linku poniżej. Jeśli wciąż się wahasz – pamiętaj, że masz możliwość przetestowania zamówień online podczas darmowego okresu próbnego! 

Zarejestruj się jeszcze dzisiaj i uruchom swój system online
lub napisz na [email protected]

Powiązane artykuły

9 października 2019

Są klienci, którzy kupują tylko online

autor
Arrow-up