Czytasz
Jak wykorzystać potencjał Black Friday do sprzedaży wejściówek w sklepie internetowym?

Jak wykorzystać potencjał Black Friday do sprzedaży wejściówek w sklepie internetowym?

16 października 2020

Ostatni tydzień listopada obfituje w najróżniejsze promocje i rabaty. Małe i duże firmy intensywnie przygotowują się, by w tym okresie zapewnić swoim klientom atrakcyjną ofertę. Wciąż jednak nie wszystkie parki rozrywki, aquaparki oraz atrakcje wykorzystują okres wielkich wyprzedaży.

Black Friday, bo o nim tutaj mowa, to mimo wszystko doskonała szansa także dla firm z sektora usług. Według https://black-friday.global/ Polacy planują wydać zarówno w sklepach online, jak i stacjonarnych średnio aż 663 zł. Dodatkowo to samo źródło podaje, że w czasie Black Friday w Polsce nabywa się średnio aż 4 produkty na osobę. Dlaczego więc nie przygotować strategii, która pozwoli Ci na sprzedaż wejściówek w tym okresie?

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci przygotować się do Black Friday.

Black Friday w sklepie internetowym

Rabaty cenowe

System Droplabs posiada wiele funkcji, które znacząco ułatwią Ci realizowanie strategii związanej z Black Friday. Jedną z takich funkcji jest wyświetlanie ceny przed obniżką. Atrakcyjny rabat cenowy może skutecznie zachęcić potencjalnych klientów do zakupu, a różnica w cenie przed i po obniżce będzie dużą motywacją do skorzystania z oferty.

Oferta ograniczona czasowo

Masz również możliwość ograniczenia swojej oferty czasowo oraz ilościowo. W ten sposób potencjalni klienci zobaczą, że oferta jest limitowana i chętniej podejmą decyzję o zakupie. Warto skorzystać z tej funkcji i ograniczyć ofertę promocyjną do końca dnia lub tygodnia.

Black Friday w sklepie internetowym

Kody rabatowe

Jeśli nie chcesz stawiać na rozbudowaną strategię – wykorzystaj kody rabatowe np. kod BLACKFRIDAY, który będzie generował rabat wysokości 20%. Możesz wysłać je stałym klientom lub udostępnić w mediach społecznościowych dla wszystkich zainteresowanych.

Black Friday w sklepie internetowym

Marketing

Przy sporej konkurencji i kliencie, który z każdej strony jest zasypywany ofertami, samo dodanie rabatów może nie wystarczyć. Z tego powodu potrzebna jest odpowiednia strategia. Zaplanuj wszystkie działania związane z Black Friday w swoim sklepie internetowym. Ustal kiedy i w jaki sposób chcesz poinformować odbiorców o promocji. Pamiętaj, by zrobić to z dużym wyprzedzeniem i sukcesywnie przypominać o zbliżającej się obniżce cen.

Analizując działania klientów, warto skorzystać z narzędzi omówionych w tym artykule. W ten sposób możesz udoskonalić swoją ofertę i dotrzeć do klientów, którzy byli zainteresowani zakupem, ale nie dokończyli transakcji.

Media Społecznościowe

Wykorzystaj media społecznościowe do komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Stwórz kreacje, które zwrócą uwagę Twoich odbiorców i sprawią, że niecierpliwie będą wyczekiwać piątku.

Black Friday w sklepie Energylandia
Źródło: https://www.facebook.com/EnergyLandia/

Newslettery

Newslettery to kolejne niezwykle cenne narzędzie w komunikacji z odbiorcami, którzy mogą być zainteresowani zakupem. Przygotuj wartościową i oryginalną treść. Nie zapomnij o linku, który przekieruje odbiorców do oferty. Możesz w tym celu użyć odrębnego kanału sprzedaży, o którym przeczytasz tutaj. Jeśli chcesz by odbiorcy poczuli się wyróżnieni, w treści maila umieść wspomniany wcześniej kod rabatowy.

Strona internetowa

Nie zapomnij o stronie internetowej! To dla klientów często główne źródło informacji o Twojej firmie i ofercie. Umieść na stronie komunikat, by podczas wizyty od razu poinformować ich o promocji i skierować do sklepu internetowego.

Obsługa klienta

Obsługa klienta to niezwykle ważny aspekt, o który musisz zadbać odpowiednio wcześniej. Odwiedzając Twój sklep internetowy potencjalni klienci mogą mieć mnóstwo pytań. Nie warto zwlekać z odpowiedzią, bo mogą oni zwrócić się do Twojej konkurencji. Warto przygotować się na to i zadbać, by użytkownicy nie musieli długo czekać, a odpowiedź dostali nawet poza godzinami pracy Twojej firmy. W tym celu wykorzystaj Chatbota na Messengerze. Zastanów się, jakie pytania mogą pojawić się w głowie kupujących i przygotowuj zestaw przykładowych odpowiedzi.

Jak widzisz masz w swoich rękach wszystkie potrzebne narzędzia! Wykorzystaj więc potencjał Black Friday w sklepie internetowym i nie trać szansy na sprzedaż!


Powiązane artykuły

kalendarz dla atrakcji
4 stycznia 2021

Kalendarz 2021: Planer dla branży atrakcji

sposoby na bezplatne dotarcia do klienta
17 lutego 2021

5 sposobów na bezpłatne dotarcie do klientów

zakladanie-sklepu-internetowego
5 czerwca 2020

Jak założyć sklep internetowy?

Arrow-up