Czytasz
5 sposobów na bezpłatne dotarcie do klientów

5 sposobów na bezpłatne dotarcie do klientów

17 lutego 2021

Chcesz dotrzeć do nowych klientów, jednocześnie nie wydając fortuny na działania w Internecie? Okazuje się, że przy odrobinie zaangażowania i dobrej strategii bezpłatne działania mogą przynieść wiele korzyści obiektom z branży turystycznej oraz atrakcji. Poniżej znajdziesz listę 5 sposób na dotarcie do klientów bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Google Moja Firma

Pierwszym sposobem na dotarcie do nowych klientów jest wykorzystanie Wizytówki Google, którą można stworzyć wygodnie w Google Moja Firma. W ten sposób użytkownicy zdobędą podstawowe informacje na temat firmy, jej lokalizacji oraz oferty, korzystając z wyników wyszukiwania lub Map Google, które często służą im w podróży. Wizytówka Google to również miejsce, gdzie potencjalni klienci znajdą opinie oraz kontakt do firmy.

Google Moja firma nie tylko umożliwia bezpłatne dotarcie do nowych klientów, to także doskonałe źródło informacji o zachowaniu klientów (pozwalają na to dostępne statystyki) oraz dobra zachęta do skorzystania z oferty firmy (dzięki możliwości przypięcia na wizytówce kodów rabatowych).

Dowiedz się więcej na temat Google Moja Firma.

Aplikacje do przeglądania atrakcji

Do wykorzystania mamy również aplikacje takie jak TripAdvisor czy YELP, które pozwalają turystom dotrzeć do ciekawych miejsc, zabytków oraz atrakcji. Skupmy się jednak na pierwszej z aplikacji.

Serwis TripAdvisor odwiedza miesięcznie 490 milionów unikalnych użytkowników (źródło). By Twoja oferta mogła się wyróżnić zadbaj o zdjęcia dobrej jakości, aktualne informacje oraz łatwe przekierowanie do zakupu biletów. Ważne również, by stale odpowiadać na pojawiające się opinie – zarówno pozytywne, jak i negatywne. Te działania sprawią, że użytkownicy łatwiej odkryją Twój obiekt, a co za tym idzie zdobędziesz nowych klientów.

Działania content marketingowe

Kolejną możliwością na bezpłatne dotarcie do klientów są działania związane z marketingiem treści. Content marketing zakłada tworzenie treści odpowiadających na potrzeby odbiorców i angażowanie ich w działania marki.

Marketing treści może mieć różne formy – artykuł na firmowym blogu, wpis na Facebooku czy przewodnik do pobrania. Wszystko zależy od tego, do kogo kierujesz treść, jakie cele chcesz osiągnąć oraz jaką treść masz do przekazania. Interesujące materiały tworzone przez firmę mogą przyciągnąć niejednego klienta. Dowiedz się więcej na temat marketingu treści z tego artykułu.

Treści tworzone przez użytkowników

W dotarciu do potencjalnych klientów pomogą Ci również treści tworzone przez innych użytkowników. Możesz udostępniać opinie zadowolonych klientów czy dzielić się zdjęciami, które wrzucają na media społecznościowe. Treści tworzone przez użytkowników są bardziej wiarygodne. Okazuje się bowiem, że odbiorcy są bardziej skłonni zaufać firmie jeśli w swojej reklamie przedstawia ona rzeczywistych konsumentów. O czym możesz przeczytać w tym artykule.

Bez względu na to, czy prowadzisz bezpłatne działania czy inwestujesz duże pieniądze, by dotrzeć do nowych klientów, warto rozważyć wprowadzenie strategii user-generated content w swojej firmie.

Zamknięte grupy i fora dyskusyjne

Grupy na Facebooku skupiające pasjonatów podróżowania czy rodziców szukających pomysłów na weekendy wyjazd z dziećmi to miejsce, które pozwoli Ci lepiej poznać Twoich odbiorców. Możesz dowiedzieć się jakie mają obawy, pytania i potrzeby, a na tej podstawie przygotować ofertę lub materiały internetowe. Co więcej, jeśli na grupie pojawi się pytanie, na które znasz odpowiedź, możesz podzielić się wiedzą lub skierować czytelników do przygotowanych przez Ciebie materiałów.

Innym sposobem na dotarcie do klientów są grupy, które umożliwiają lokalne promowanie usług i produktów. Jeśli regulamin grupy na to pozwala, skorzystaj z opcji przedstawienia swojej oferty szerszej widowni.

Powiązane artykuły

12 września 2022

Webinar: Pozycjonowanie lokalne w Google. Jak do tego podejść?

Arrow-up