Czytasz
Podsumowanie: Sprzedaż i obsługa wejść grupowych: Perspektywa branży rekreacyjnej

Podsumowanie: Sprzedaż i obsługa wejść grupowych: Perspektywa branży rekreacyjnej

21 października 2021

Tym razem przyjrzeliśmy się się bliżej sprzedaży i obsłudze biletów grupowych. Zobacz krótkie podsumowanie trzeciego z serii webinaru skierowanego do branży turystycznej.

Kolejny raz eksperci z branży podzielili się doświadczeniami – Co robić, by skutecznie sprzedawać usługi? Tematem naszej dyskusji była sprzedaż i obsługa biletów skierowanych do grup. Dlaczego taka oferta jest zupełnie inna niż ta dedykowana klientom indywidualnym? Jakie są potrzeby zorganizowanych grup? Co zrobić, by skutecznie sprzedawać wejścia grupowe? Na te pytania odpowiedzieli zaproszeni przez nas reprezentanci branży atrakcji turystycznych.

Głos w dyskusji zabrali:

  • Jakub Paczyński – Prezes Kolejkowa, Właściciel Karkonoskich Tajemnic;
  • Dariusz Deja – Manager ds. Organizacyjnych i Programowych, Zamek Golubski;
  • Barbara Korbas – Właścicielka Dawnej Kopalni w Nowej Rudzie.

Nagranie z panelu możesz bezpłatnie obejrzeć tutaj.


Różnice w obsłudze i sprzedaży oferty dla grup

By móc zrozumieć, skąd wynikają zmiany ofertowe, zaczęliśmy od poruszenia tematu potrzeb, oczekiwań i różnic w obsłudze klientów indywidualnych i grupowych. Okazuje się bowiem, że klienci grupowi wymagają zupełnie innego podejścia, co przybliżyła nam Pani Barbara.

Zdaniem Właścicielki Dawnej Kopalni w Nowej Rudzie, zdecydowanie łatwiej obsłużyć klientów grupowych. Wynika to z faktu, że w przypadku wejść grupowych organizacja i dostarczenie dodatkowych atrakcji przy współpracy z partnerami jest dużo łatwiejsze. Przy klientach indywidualnych organizacja dodatkowych atrakcji jest nieopłacalna lub niemożliwa do zrealizowania.

Promocja oferty dla grup zorganizowanych

Odmienne oczekiwania i preferencje grup zorganizowanych powodują, że dotarcie do osób decyzyjnych w przypadku tych klientów może być bardzo trudne. Na szczęście paneliści podzielili się z nami swoimi sposobami na skuteczną promocję oferty. Zdradzili, co w ich przypadku okazało się największym sukcesem, a co z kolei zupełnie się nie sprawdziło. Fragment ich wypowiedzi znajdziecie poniżej.

Jak pandemia wpłynęła na sprzedaż wejść grupowych?

W dyskusji wzięli udział reprezentanci zupełnie różnych obiektów rekreacyjno-turystycznych. Jedną z poruszanych podczas panelu kwestii był wpływ pandemii na sprzedaż w ich atrakcjach. Czy rozmówcy zaobserwowali zauważalny spadek sprzedaży wejść grupowych czy może byli zdania, że ten segment odżywa?

W przypadku wielu obiektów wejścia grupowe odnoszą się przede wszystkim do wycieczek szkolnych czy przedszkolnych. Rozpoczął się nowy rok szkolny, z tego powodu powodu byliśmy ciekawi, jakie obserwacje dotyczące zainteresowania wycieczkami przez szkoły i przedszkola mają uczestnicy panelu.

Nasi rozmówcy zgodzili się, że w trakcie pandemii nie było chętnych grup, jednak obecnie zauważają zaskakująco dużą aktywność tego typu klientów. Wrzesień był dotychczas miesiącem, kiedy grupy nie były zbyt aktywne. Ciągła niepewność związana z obostrzeniami, a jednocześnie chęć interakcji skutecznie zachęciła jednak grupy do rezerwacji wejść już na początku września.

Powiązane artykuły

25 stycznia 2019

Zwiększ sprzedaż w Walentynki!

Polskie atrakcje turystyczne a klienci zagraniczni | Droplabs
27 kwietnia 2022

Polskie atrakcje turystyczne a klienci zagraniczni

8 lutego 2021

Organizacja danych z raportu

Arrow-up