Analiza obiektów wykazała, że najczęściej wybieranym przez muzea serwisem społecznościowym jest Facebook. Swój biznes promuje za jego pomocą aż 94% placówek.
Platforma jest doskonałym narzędziem do wchodzenia w interakcję z odbiorcami, publikacji aktualności, informowaniu o nowych wystawach lub wydarzeniach. Dodatkowo pozwala na zamieszczenie podstawowych informacji o placówce, takich jak adres, godziny otwarcia, mail i telefon. Na firmowym profilu instytucje mogą zamieszczać też linki do artykułów, podcastów lub materiałów wideo.
Z raportu dowiesz się, jakie korzyści niesie ze sobą obecność w tym serwisie.
Na drugim miejscu pod względem popularności znalazł się YouTube. Korzysta z niego 41% obiektów. Platforma umożliwia muzeom publikację nagrań czy podcastów. Czytając raport, masz okazję przekonać się, w jakim stopniu obiekty z branży muzealnej wykorzystują potencjał tej platformy.
W raporcie skupiliśmy się również na badaniu ruchu SEO. Jego analiza pozwoliła nam na kilka istotnych wniosków. Przede wszystkim muzea prywatne nie wykorzystują potencjału, jakim jest generowanie ruchu z SEO. Pobierz raport i dowiedz się, czemu tak jest.