Raport branżowy styczeń 2022

Jak polskie muzea dbają o widoczność w sieci?

744 przebadane instytucje

Zbadaliśmy 744 obiektów z branży muzealnej

Dobre praktyki liderów branży

Poznaj liderów branży oraz ich dobre praktyki​​

Ranking obiektów branżowych

Sprawdź, czy Twoja instytucja znalazła się w raporcie!​​

Pobierz raport

Podając dane oraz klikając "Pobierz" wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych przez Droplabs Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Grodzka 42/1, 31-044 Kraków, KRS: 0000468242, NIP:6772375967, REGON: 12289459500000 w celu przesyłania drogą elektroniczną, na wskazany adres email informacji handlowych, w tym wiadomości związanych z raportem, produktów i usług, promocji oraz ofert. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do danych, ich sprostowania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania. Oświadczasz także, że zapoznałeś się z Klauzulą informacyjną: https://droplabs.pl/regulaminy/klauzula-informacyjna/

Co znajdziesz w raporcie?

W raporcie analizujemy ruch SEO oraz obecność w mediach społecznościowych blisko 750 obiektów z branży muzealnej. Pod uwagę wzięliśmy muzea publiczne i prywatne oraz centra nauki, posiadające stronę internetową. Lista zawiera obiekty, które znalazły się na najwyższych pozycjach w wynikach organicznych w wyszukiwarce Google. Dane były zbierane i weryfikowane w okresie od października do listopada 2021 roku.

Analiza obiektów wykazała, że najczęściej wybieranym przez muzea serwisem społecznościowym jest Facebook. Swój biznes promuje za jego pomocą aż 94% placówek.

Platforma jest doskonałym narzędziem do wchodzenia w interakcję z odbiorcami, publikacji aktualności, informowaniu o nowych wystawach lub wydarzeniach. Dodatkowo pozwala na zamieszczenie podstawowych informacji o placówce, takich jak adres, godziny otwarcia, mail i telefon. Na firmowym profilu instytucje mogą zamieszczać też linki do artykułów, podcastów lub materiałów wideo.

Z raportu dowiesz się, jakie korzyści niesie ze sobą obecność w tym serwisie.

Na drugim miejscu pod względem popularności znalazł się YouTube. Korzysta z niego 41% obiektów. Platforma umożliwia muzeom publikację nagrań czy podcastów. Czytając raport, masz okazję przekonać się, w jakim stopniu obiekty z branży muzealnej wykorzystują potencjał tej platformy.

W raporcie skupiliśmy się również na badaniu ruchu SEO. Jego analiza pozwoliła nam na kilka istotnych wniosków. Przede wszystkim muzea prywatne nie wykorzystują potencjału, jakim jest generowanie ruchu z SEO. Pobierz raport i dowiedz się, czemu tak jest.

490
Przebadane instutucje​
57
Stron wartościowej wiedzy
0
Wyróżnionych obiektów​

Partnerzy raportu

Muzeo to uniwersalny system wspomagający pracę muzeów, galerii, bibliotek, archiwów, instytucji kultury oraz kolekcjonerów. Wspiera zarządzanie zbiorami, promocję i organizację wydarzeń kulturalnych, a także pracę działów administracyjno–finansowych.

 

muzeo.eu

SEMSTORM to prosty w obsłudze system, który ułatwia codzienną pracę z SEO i contentem. Znajdziesz tu 5 narzędzi, dzięki którym m.in. zaplanujesz swoją strategię marketingową, wypozycjonujesz serwis oraz napiszesz zoptymalizowane treści.

MuzeOn jest miejscem dla tych, dla których muzea są bardzo ważną częścią codziennego życia. Najświeższe informacje, ciekawe wydarzenia, rzadkie eksponaty – dzięki MuzeOn-owi informacje o muzealnych działaniach mogą dotrzeć do wielu osób.