[Webinar 06.10 godz. 11:00] Sprzedaż i obsługa wejść grupowych: Perspektywa branży rekreacyjnej
Promocja Black Friday - Sprzedaż online przez 6 miesięcy całkowicie za darmo!
Raport branżowy "Jak polskie atrakcje dbają o widoczność w sieci?"
Czytasz
Integracja sklepu z Facebook Piksel

Integracja sklepu z Facebook Piksel

3 lutego 2020

Czym jest Facebook Piksel?

Piksel Facebooka to fragment kodu, który powie Ci, ilu użytkowników odwiedziło Twoją stronę, dodało ofertę do koszyka lub wyświetliło zakupiony voucher. To inteligentny system, który pozwoli Ci na poznanie swojego odbiorcy, jego preferencji i zachowań.

Jak wykorzystać te informacje?

Mając takie informacje można umiejętnie dopasować reklamę do odbiorcy. Jesteś w stanie kierować swoje reklamy do grupy osób, których zachowania są Ci znane. Możesz wnikać i analizować to, w jaki sposób użytkownicy reagują na wyświetlane treści i jeszcze skuteczniej je dopasowywać.

Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep, w którym sprzedajesz bilety, zapewne chciałbyś wiedzieć, ile osób dodało Twoje bilety do koszyka, ale nie przystąpiło do procedury płatności. Dzięki temu, możesz dotrzeć do takich klientów wyświetlając odpowiednią reklamę, która przypomni im, żeby sfinalizować zakup.

Zdarzenia standardowe i niestandardowe

Kiedy Twój klient podejmuje jakąś akcję na stronie internetowej np. dodaje bilet do koszyka lub odwiedza stronę internetową, wówczas piksel rejestruje tę czynność jako “zdarzenie”. Wszystko za sprawą krótkiego kodu zdarzenia dodanego do podstawowego kodu piksela.

Jakie zdarzenia są rejestrowane?

  • Klient widzi ofertę sklepu.
  • Klient używa przycisku dodającego bilet do koszyka.
  • Klient rozpoczyna procedurę płatności używając przycisku „Przejdź do płatności”.
  • Klient widzi wygenerowany bilet po dokonaniu płatności.

Jak uruchomić Piksel w swoim sklepie?

1. Na swoim Menedżerze reklam wybierz opcję “piksele”.

Facebook Piksel - Panel

2. Stwórz piksel.

3. Wygenerowany fragment kodu zainstaluj na swojej witrynie. Masz kilka opcji do wyboru. Możesz to zrobić bezpośrednio kopiując i wklejając tekst do kodu źródłowego swojej strony. Istnieje również możliwość skorzystania z Google Tag Managera lub specjalnej wtyczki, jeśli korzystasz z platformy WordPress.

4. Sprawdź czy kod działa prawidłowo, w tym celu skorzystaj z darmowej wtyczki Facebook Pixel Helper. Możesz ją pobrać z tej strony Facebook Pixel Helper. Jeśli podczas wizyty w swoim sklepie internetowym obok ikony zobaczysz zieloną cyfrę, wówczas piksel został zainstalowany prawidłowo. Podczas testowania Piksela warto wyłączyć AdBlocka, gdyż może on blokować wysyłanie zdarzeń.

Facebook Piksel Helper

5. Jeśli piksel działa prawidłowo, skontaktuj się z nami, by uruchomić jego pełne możliwości. Dzięki temu w prosty sposób będziesz w stanie korzystać z dodatkowych danych na temat działań na Twojej stronie. Dowiesz się m.in. ile osób dodało Twoją usługę do koszyka, rozpoczęło procedurę płatności czy dokonało zakupu.

Did you find this article helpful?
0 out of 0 found this helpful

Jeśli masz jakieś pytania lub coś jest dla Ciebie niejasne, napisz na [email protected] lub skonsultuj się ze swoim opiekunem sprzedaży. Pomożemy!

Jeśli jeszcze nie sprzedajesz online ale chcesz to zmienić, napisz na [email protected]. Chętnie porozmawiamy o możliwościach współpracy!

Powiązane artykuły

Arrow-up