Czytasz
Upselling – zwiększenie wartości koszyka przez rekomendowanie usług

Upselling – zwiększenie wartości koszyka przez rekomendowanie usług

7 września 2022

Upselling to funkcjonalność systemu Droplabs, dzięki której możesz zwiększać wartość koszyka, a także optymalizować ścieżkę zakupową swoich klientów. Dowiedz się, jak skutecznie wykorzystywać rekomendowania usługi do aktualnie dodanej w koszyku!

Upselling jest funkcjonalnością, która jednocześnie doradza klientowi, jak najlepiej dobrać usługi, aby odwiedzenie atrakcji było pozytywnym doświadczeniem i zapadło w pamięć na bardzo długo. A jednocześnie służy do zwiększenia wartości koszyka, czyli zwiększeniu przychodów atrakcji.

Przykład działania Upsellingu w ofercie Aquaparku Reda.

Funkcja upsellingu umożliwia promocję elementów oferty atrakcji turystycznej na wiele różnych sposobów. Wśród najczęściej stosowanych można spotkać:

  • polecanie dopasowanych usług, czyli tak zwane polecenie elementów oferty, które w połączeniu tworzą zestaw. Wśród naszych klientów świetnym przykładem jest zastosowanie upsellingu w Tatrzańskim Parku Narodowym, gdzie do biletu na parking przy szlaku do Morskiego Oka polecana jest wejściówka na szlaki turystyczne TPN,
  • zwiększenie widoczności usługi stosowane jest w przypadku nowych, sezonowych czy promocyjnych usług. Ten typ zastosowania funkcji idealnie przedstawia oferta Aquaparku Reda. Przy dodaniu wejściówki do aquaparku w koszyku wyświetlany jest bilet do Gadolandu i Papugarni.

Warto także zaznaczyć, że jest możliwe polecanie usług w ramach jednego obiektu, ale nie muszą one być przypisane do jednego kanału. Dodaje to pewnej elastyczności i wygody przy tworzeniu oferty atrakcji, gdyż można polecać usługi, które nie są widoczne w głównej ofercie sklepu. Przykładowo, po dodaniu do koszyka biletu wstępu do atrakcji poprzez upselling polecany będzie bilet na parking, voucher gastronomiczny lub bilety na zabiegi, które nie są dostępne w stałej ofercie.

Konfiguracja upsellingu jest realizowana przez Panel Droplabs. Wystarczy się zalogować, przejść do Panelu sprzedaży, a następnie w Rozszerzenia i wybrać “Dosprzedaż usług”. Po wyborze usługi, do której mają być podpięte rekomendacje, wystarczy zaznaczyć usługę dosprzedawaną.

Konfiguracja dosprzedaży usług w Panelu Droplabs

Upselling jest dodatkową funkcją, dlatego jeśli jesteś zainteresowany włączeniem dosprzedaży w swoich obiektach – napisz na [email protected]

Powiązane artykuły

11 października 2022

Wariant zależny

Arrow-up