Czytasz
Wdrożenie systemu sprzedaży online w Rogalowym Muzeum Poznania

Wdrożenie systemu sprzedaży online w Rogalowym Muzeum Poznania

20 października 2022

Sprzedaż biletów przez Internet to nie tylko dodatkowy kanał sprzedaży, a także sposób na optymalizację pracy zespołu atrakcji zarówno w zakresie obsługi klientów, jak i w przypadku rozliczeń i analizy. Nie ma nic lepszego niż praktyczny przykład. Właśnie dlatego na przykładzie Rogalowego Muzeum Poznania postanowiliśmy przedstawić, jak dokładnie działa Droplabs.

Kilka słów o Rogalowym Muzeum Poznania

Rogalowe Muzeum Poznania nie jest zwykłym muzeum. Jest to wyjątkowe miejsce, gdzie poznasz nie tylko kulturę i tradycję pięknego miasta, ale staniesz się również jej częścią. Właśnie tu w klimatycznej atmosferze możesz wziąć udział w pokazach na żywo i nauczyć się robić znane i smaczne rogale świętomarcińskie.

Z Droplabs Muzeum współpracuje od 2021 roku, korzystając między innymi z możliwości sprzedaży na stronie internetowej atrakcji, dodatkowej zachęty do zakupu biletu online w postaci przycisku pływającego, a także wielu innych funkcjonalności. Warto także zaznaczyć, że w zakresie sprzedaży przez Internet i zwiększenia widoczności obiektu Rogalowe Muzeum Poznania wspierane jest przez partnera Droplabs – firmę Tickeo.

Rozmowę o wdrożeniu sprzedaży online i jej wpływie na funkcjonowanie tego pięknęgo muzeum prowadziliśmy z Panem Szymonem Walterem, współzałożycielem Rogalowego Muzeum Poznania.

Nawiązanie kontaktu i pierwsze wrażenie o systemie

Dlaczego Państwo zdecydowali się na wdrożenie sprzedaży online w swojej atrakcji?

Głównym powodem poszukiwania rozwiązania w zakresie przedsprzedaży biletów online było narastające przeciążenie obsługą tradycyjnych kanałów przyjmowania rezerwacji.

Drugim istotnym czynnikiem były późne anulacje lub brak stawiania się w atrakcji przez klientów, co skutkowało kosztownym i niepotrzebnym niewykorzystaniem miejsc w atrakcji.

Po wdrożeniu sami byliśmy zaskoczeni tempem i skalą, w jakiej sprzedaż internetowa zastąpiła sprzedaż w kasie.

Jakie aspekty funkcjonowania muzeum chcieliście usprawnić poprzez wdrożenie kanału sprzedaży online?

System sprzedaży online, oprócz zautomatyzowania dużej części transakcji klientów indywidualnych, posiada jeszcze jedną ważną zaletę – dostarcza najbardziej aktualne informacje na temat dostępności miejsc w wybranym przez zainteresowanego użytkownika terminie. 

Dlaczego Pana decyzja padła właśnie na Droplabs?

Droplabs jest systemem dość prostym we wdrożeniu i intuicyjnym w administrowaniu. Nie wymaga dodatkowych urządzeń, serwerów czy sprzętu. Ma całkiem sporą, ale nie przytłaczającą, liczbę praktycznych parametrów do ustawienia, a przy tym całą bieżącą obsługę można wygodnie prowadzić nawet z telefonu komórkowego.

Sam sklep jest czytelny i przejrzysty dla użytkowników, a zarazem wiarygodnie wpisuje się w witrynę internetową atrakcji.

Jak wyglądał proces wdrożenia systemu sprzedaży biletów online?

Wdrożenie Droplabs odbyło się bezproblemowo, choć warto zarezerwować na to odpowiednią ilość czasu. Zespół Droplabs nie tylko pomógł nam w przygotowaniu sporej części elementów i opisów, ale i jeszcze wspierał przy wprowadzaniu zmian technicznych wynikających ze sprzedaży online na stronie internetowej.

W trakcie wdrożenia udało się też wypracować specjalne rozwiązanie do przyjmowania zaliczek od grup zorganizowanych, co świadczy o dużej elastyczności, otwartości, ale przede wszystkim szczerych chęci, by system działał jak najlepiej i najpełniej.

Funkcjonalności systemu

W ramach swojej oferty korzystacie z biletów z wyborem dnia i godziny, a także wariantów cenowych wejściówek. Jakie jeszcze funkcje znalazły swoje zastosowania u Państwa?

System w nieskomplikowany sposób obejmuje wszystkie warianty naszej oferty (rodzaje pokazów, wersje językowe) oraz pory rozpoczęcia pokazu.

Jest jednak jeden niestandardowy element – rezerwacje grupowe. Tutaj udało się wypracować i zastosować model, który pozwala grupie w prosty sposób (wystarczy kliknąć w link) opłacić zdefiniowaną wcześniej kwotę zaliczki.

Bardzo przydała się też opcja dodatkowych pytań do klienta przy zakupie biletów, np. w takcie pandemii o liczbę osób zaszczepionych lub nadawania kodów rezerwacyjnych dla grup.

Sprzedaż

Jak obecnie wygląda proporcja pomiędzy sprzedażą online i offline?

Sprzedaż online to już większość naszych transakcji (w zależności od dnia – od 50% do nawet 90%). Ciężko ocenić natomiast wpływ systemu na zmianę w sprzedaży, szczególnie że wdrażany był w okresie pandemii. Z pewnością jednak bardzo ułatwia funkcjonalnie zarówno od strony atrakcji turystycznej, jak i ze strony klienta.

Kontrola dostępu

Droplabs oferuje kilka sposobów kontroli dostępu, jak np. skaner, aplikacja, wyszukiwarka, a także integracje z bramkami. Który z nich odpowiada najbardziej w przypadku Państwa obiektu?

Do kontroli biletów sprawdzają się telefony komórkowe średniej klasy, właściwie wystarczy by były oparte o Androida i wszystko działa w ramach aplikacji dostarczonej przez Droplabs. 

Obsługa klientów

Jak system Droplabs wpłynął na obsługę klienta?

To zdecydowanie największa korzyść z wdrożenia systemu. Zespół bardzo docenia zmniejszenie liczby operacji związanych z codzienną obsługą sprzedażową. Dotyczy to zarówno przyjmowania rezerwacji (dotychczas telefonów oraz maili), jak i sprzedaży biletów w kasie Muzeum. Wygospodarowany czas przekłada się na większe możliwości obsługi grup zorganizowanych czy sprawniejszą obsługę przy wpuszczaniu i wypuszczaniu, a dla gości brak kolejek i krótszy czas oczekiwania na wejście. 

Przy tym system jest na tyle prosty w obsłudze, że już po kilku dniach zespół płynnie się w nim porusza. Wystarczy godzinne szkolenie. Nie ma też problemów z załadowaniem, przerwami w dostępności – od kiedy go używamy, działa sprawnie, nie zawiesza się – jednym słowem, czujemy się z nim bezpiecznie i komfortowo.

System na pierwszy rzut oka pozwala ocenić też obłożenie pokazów, a przez to dobrze rozplanować pracę w ciągu dnia. W razie potrzeby możemy dodawać lub zmniejszać liczbę dostępnych miejsc.

Coś na podsumowanie

Czy są inne aspekty, na które wpłynęło wdrożenie systemu Droplabs?

Wdrożenie systemu sprzedaży biletów online przyniosło jeszcze jedną niespodziewaną, ale bardzo ważną korzyść. Klienci planujący wizytę mają podgląd do aktualnej dostępności miejsc na pokazach i sami wybierają dostępne pory. Dzięki temu ruch turystyczny, który do tej pory kumulował się w okolicach południa, rozkłada się „sam” dużo lepiej w ciągu reszty dnia. Jest znacznie mniej gości, którzy nie dostają się na pokazy (co nie jest przyjemne dla obu stron), zespół ma dużo bardziej wyrównany grafik dzienny i pracuje się spokojniej.

Czy na podsumowanie chciałby coś Pan jeszcze dodać na temat naszej współpracy?

Zdecydowanie i natychmiastowo odczuliśmy korzyści z wprowadzenia systemu sprzedaży online, więc polecamy to wszystkim niezdecydowanym, szczególnie w przypadku organizacji, gdzie liczba miejsc jest ograniczona.

Na podstawie naszych doświadczeń możemy stwierdzić, że klienci są w olbrzymim stopniu gotowi na takie rozwiązanie, a nawet cenią sobie pewność i wygodę zakupu o dogodnej dla nich porze. Gdy przychodzą z zakupionymi biletami, nie ryzykują brakiem miejsc, nie czekają w kolejkach i mają pozytywne wrażenia od samego wejścia.

W organizacji znacznie poprawiła się organizacja pracy, jest mniejsze tempo, lepsze rozłożenie klientów w ciągu dnia, wyższa jakość obsługi. 

Jesteśmy też bardzo zadowoleni, że zdecydowaliśmy się konkretnie na wdrożenie systemu Droplabs, który okazał się być bardzo dobrze przemyślany, prosty w obsłudze, a zarazem spełniający większość wymagań. Szczególnie dziękujemy zespołowi Droplabs za bardzo kompleksowe podejście i zaangażowanie przy wdrożeniu!

Dziękujemy Panu Szymonowi za tę rozmowę, a Rogalowemu Muzeum Poznania za przyjemną i owocną dla obydwu stron współpracę!

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat wdrożenia sprzedaży biletów online w swojej atrakcji? Napisz do nas na [email protected] – porozmawiajmy!

Powiązane artykuły

Korzystanie z aplikacji mobilnej
6 lutego 2020

Sprzedaż online w aplikacji mobilnej

Arrow-up