Jeśli dla sprzedawanej usługi, konieczne jest zebranie od klienta jego numeru telefonu podczas zakupu (np. na wypadek sytuacji losowej i odwołania wydarzenia), wystarczy, że zaznaczysz odpowiednią opcję w formularzu dodawania/edycji usługi:
Dzięki temu, jeśli w koszyku zakupowym klienta znajdzie się chodź jedna sztuka tej usługi, klient będzie miał obowiązek podania kontaktowego numeru telefonu, a Ty znajdziesz ten numer w raportach sprzedaży, raporcie zarezerwowanych miejsc na dany dzień oraz w mailach informujących o dokonaniu sprzedaży.
Informacja dla klientów, którzy korzystali uprzednio z ustawienia globalnego, które sprawiało, że dla każdej usługi automatycznie system wymagał podania numeru telefonu:
- dla wszystkich usług dodanych przed 24.02.2020, automatycznie zostało włączone ustawienie wymagania podania numeru telefonu per usługa,
- jeśli dla nowo dodawanej usługi konieczne jest zbieranie numeru telefonu, należy samodzielnie włączać dla tej usługi opcje wskazaną na początku tego artykułu.
Skąd ta zmiana?
- wielu klientów potrzebowało zbierać numer telefonu tylko dla wybranych usług,
- RODO wymaga by zbierać tylko te dane, które są naprawdę konieczne, stąd przeniesienie ustawienia globalnego na ustawienie per usługa.