Jeśli chcesz prężnie rozwijać swój biznes, powinieneś stale monitorować wyniki działań, jakie podejmujesz, i sprawdzać ich efektywność. Dzięki temu będziesz wiedział, co się sprawdza, a co nie przynosi mierzalnych korzyści, w którą stronę najlepiej iść, a na co nie tracić czasu i pieniędzy. Na tej podstawie łatwiej będzie dobierać skuteczną ofertę i planować komunikację z klientami.
Czym jest Google Analytics 4?
Zarówno osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z e-commerce, jak i Ci, którzy już od lat prowadzą sprzedaż przez Internet, wiedzą o kluczowym znaczeniu zbierania danych ruchu na stronie internetowej, a także na temat użytkowników i ich zachowania.
Narzędzi na rynku, które służą do gromadzenia i analizowania danych z witryny, jest dość sporo. Niektóre z nich są płatne, ale jest również szeroki wybór bezpłatnych. Najbardziej znanym i kompleksowym z nich zdecydowanie jest usługa Google Analytics 4.
Do czego służy konto Google Analytics?
Za jego pomocą można zbierać dane z różnych źródeł ruchu, informacje dotyczące przeglądarek, urządzeń, a także zachowania użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę. GA pozwala na szczegółowe i precyzyjne analizowanie zgromadzonych danych, aby zwiększyć konwersję w sklepie, zoptymalizować ruch w witrynie, a także zminimalizować współczynnik odrzuceń.
Jak zbierać dane dotyczące sprzedaży przez sklep Droplabs w GA?
System Droplabs jest kompatybilny z narzędziami Google, jak Google Tag Manager czy Google Analytics. W przypadku zainteresowania integracją swojego sklepu Droplabs z Google Tag Managerem, aby móc skonfigurować analizę przez Google Analytics, skontaktuj się z nami na [email protected].
Dowiedź się, jak skonfigurować konto GTM oraz jak zacząć zbierać najważniejsze dane dotyczące sprzedaży biletów online:
Dowiedz się więcej na temat Google Tag Manager w naszym artykule: https://droplabs.pl/baza-wiedzy/integracja-z-google-tag-manager/.