Jedną z najważniejszych możliwości, które otwierają się przed sprzedawcą czy właścicielem atrakcji, jest dostęp do całego szeregu opcji śledzenia i analizy zarówno dokonanych sprzedaży, jak i ruchu użytkowników w ramach witryny. Za pomocą tych szczegółowych danych można zwiększyć konwersję, optymalizować stronę internetową, a nawet pozyskiwać inspiracje dla kampanii marketingowych i remarketingu, czy też działań promocyjnych.
Czym jest i do czego służy Google Tag Manager?
Google Tam Manager to system, który na co dzień jest używany przez marketerów i analityków internetowych, oraz właścicieli witryn. Dzięki Google Tag Manager możesz podłączać takie narzędzia do analizy, jak np. Google Analytics, bez potrzeby ingerencji w kod witryny. Skutkiem tego jest fakt, że GTM pozwala na tworzenie szczegółowego systemu monitoringu ruchu na swojej stronie bez dużej wiedzy technicznej, jak i wsparcia programisty.
Jak zainstalować Google Tag Manager?
Korzystanie z GTM, jak i wielu innych narzędzi, zaczyna się od założenia konta. Podobnie, jak i w przypadku innych narzędzi Google (Analytics czy Search Console), Menedżer Tagów jest dostępne bezpłatnie dla wszystkich użytkowników posiadających konto Google. Wystarczy przejść na stronę za pomocą kliknięcia w link – https://tagmanager.google.com/ i założyć konto.
Przed rozpoczęciem zbierania danych trzeba jeszcze połączyć stronę docelową z GTM. Można tego dokonać na 2 sposoby:
- wkleić dedykowany kod na stronie (instrukcja dostępna w GTM),
- skorzystać z wtyczki (dostępna na CMS-ach jak WordPress) i w jej ramach podać numer identyfikacyjny kontenera (ID).
Więcej szczegółów znajdziesz na oficjalnej stronie Google: https://support.google.com/tagmanager/.
Podpięcie kodu Google Analytics 4 (GA4) w GTM oraz dodanie tagów śledzenia
Wspólnie z zespołem DevaGroup przygotowaliśmy materiał, w ramach którego dokładnie jest przedstawiane, jak konfigurować i dodawać tagi na przykładzie śledzenia konwersji, czyli zbierania danych dotyczących dokonanych zakupów w sklepie.
W ramach integracji Google Tag Managera można śledzić takie zdarzenia, jak dokonanie/finalizacja zakupu, dodanie usługi do koszyka i usunięcie usługi z koszyka.
Zalecamy podczas implementacji Google Analytics poprzez GTM, aby testować każdy tag, aby się upewnić, że dane dotyczące ruchu na stronie internetowej zbierane są w odpowiedni sposób.
Jak włączyć integrację z Menedżerem Tagów Google?
Jesteś zainteresowany integracją swojego sklepu Droplabs z GTM? Skontaktuj się z nami na pomoc@droplabs,pl.