Czytasz
Jak zdobywać rekomendacje i opinie klientów?

Jak zdobywać rekomendacje i opinie klientów?

20 listopada 2020

Dlaczego warto je zdobywać?

Zacznijmy od tego, dlaczego w ogóle warto to robić. Podejmując decyzję o wyborze obiektu czy kupując w sklepie internetowym często ufamy opinii innych. Wiąże się to z tzw. społecznym dowodem słuszności. Wierzymy, że opinia innych jest uzasadniona, dlatego ufamy jej podejmując decyzje. Dokładnie to samo robią Twoi klienci. Przed podjęciem decyzji przeciętny konsument spędza średnio aż 13 minut i 45 sekund na czytaniu recenzji. Co więcej, nim przeciętny konsument będzie w stanie zaufać firmie, czyta średnio 10 recenzji. Z tego powodu warto zadbać o opinie na temat swojej firmy w Internecie. Opinie w Internecie to również konkretna informacja dla firmy. Co można poprawić, by zwiększyć satysfakcję odwiedzających? Na co klienci zwracają uwagę odwiedzając obiekt? Z czego są najbardziej zadowoleni? Możesz wykorzystać te informacje planując rozwój swojego obiektu lub dokonując zmian w ofercie.

Weź pod uwagę wszystkie miejsca, w które zaglądają Twoi klienci poszukując informacji na temat firmy. Opinie możesz zbierać w Google Moja Firma, na Facebooku, TripAdvisorze czy dedykowanych do tego stronach internetowych.

Jak zatem zdobywać opinie i rekomendacje klientów?

1. Poinformuj o możliwości wystawienia opinii

Zacznij od poinformowania swoich klientów o możliwości wystawienia opinii w Internecie. W tym celu możesz wykorzystać kanały społecznościowe lub zachęcić do wystawienia opinii oferując rabat na kolejne zakupy. Skutecznym rozwiązaniem jest również umieszczenie na drzwiach obiektu naklejki np. “Oceń nas w Google”. Dzięki temu bez dodatkowego wysiłku poinformujesz klientów o internetowych ocenach. Możesz też zwrócić się z prośbą o opinię bezpośrednio po dokonaniu zakupu przez klienta.

2. Daj użytkownikom łatwy dostęp do wystawiania opinii

Zapewne wiesz, że niełatwo jest zdobyć opinię użytkowników w Internecie. Paradoksalnie to właśnie niezadowoleni klienci chętniej wystawiają opinie dając upust swojemu rozczarowaniu. Aby uzyskać pozytywne opinie trzeba niestety trochę zmobilizować kupujących. Zapomnij o tym, że będą oni uparcie poszukiwać sposobu na wystawienie opinii, dlatego tak ważne jest, by maksymalnie ułatwić możliwość oceniania usługi. W tym celu skorzystaj z opcji udostępnienia swojej Wizytówki Google. Znajdziesz ją na Stronie Głównej po zalogowaniu na stronę https://business.google.com/. Jeśli jeszcze nie zarządzasz wizytówką swojej firmy koniecznie zobacz nasz wpis na temat Google Moja Firma.

3. Odpowiadaj na wystawione opinie

Niezależnie od tego, czy dostaniesz ocenę pozytywną czy negatywną, na Facebooku, w Google czy dedykowanej stronie – zawsze odpowiadaj na wystawione opinie. Wśród konsumentów, którzy czytają recenzje, aż 97% czyta odpowiedzi firm. Odpowiadając na pozytywną recenzję utwierdzasz klientów w przekonaniu, że dokonali słusznej oceny. To także okazja, by im podziękować i zachęcić innych klientów do oceniania Twojego obiektu. W przypadku odpowiedzi na negatywną opinię klienta, zyskujesz możliwość poznania powodu jego niezadowolenia lub przekonania go, by dał Ci druga szansę. Jest to również dowód na to, że zależy Ci na jakości realizowanych usług i podejmujesz dodatkowy wysiłek, by je usprawnić, tak, by spełniały oczekiwania wszystkich gości.

4. Chwal się opiniami i rekomendacjami na stronie

Nie zapomnij, że również na swojej stronie internetowej możesz umieszczać pozytywne opinie i rekomendacje. Nie muszą być one w formie tekstowej – filmy, zdjęcia czy logo partnera biznesowego to także doskonały dowód na to, że warto skorzystać z usług Twojej firmy.

Czytaj także:

Powiązane artykuły

16 października 2020

Jak wykorzystać potencjał Black Friday do sprzedaży wejściówek w sklepie internetowym?

18 lutego 2019

Dzień kobiet w Twoim salonie beauty

Arrow-up