Zastanawialiście się kiedyś, jak dobór kolorów w sklepie internetowym może wpływać na sprzedaż Waszych usług? W końcu to tylko jeden z wielu elementów sklepu, nad którym nikt szczególnie się nie zastanawia, zatem wybór nie powinien mieć większego znaczenia, prawda? Otóż nic bardziej mylnego! W tym artykule podpowiemy Wam, dlaczego kolory są tak ważne, jak je dobrać i na co zwrócić szczególną uwagę, by klienci chętnie dodawali usługi do koszyka.
Wybór kolorów
Kolor stanowi cenne źródło informacji o ofercie. W trakcie 90 sekund, podczas których wyrabiamy sobie opinię o produkcie około 62-90% oceny bazuje na samym kolorze (Źródło).
Jeśli przyjrzymy się bliżej poszczególnym kolorom zauważymy, że każdy z nich budzi inne skojarzenia i emocje. Ciepłe kolory kojarzą się z pasją, emocjami i entuzjazmem. Zimne zaś najczęściej wywołują poczucie spokoju, relaksu i bezpieczeństwa.
Odpowiedni dobór kolorów pozwoli na zwiększenie konwersji, wzmocnienie tożsamości oraz zbudowanie pozytywnych skojarzeń z marką.
Uruchamiając sprzedaż internetową z Droplabs możesz samodzielnie zdecydować, jakie kolory ma posiadać Twój sklep w drugim kroku zakupów, przyciski dodawania usług do koszyka oraz przycisk Call To Action. To ogromna wygodna, jednak nie warto działać spontanicznie. Zaplanuj dobór kolorów, bo może mieć on duży wpływ na zachowanie użytkowników w Twoim sklepie.
Częstą praktyką jest dopasowanie kolorów do reszty strony internetowej lub wykorzystanie kolorów używanych przez markę w komunikacji. To świetny patent na zachowanie spójności i tworzenie łatwych skojarzeń z marką. Zanim jednak wprowadzisz takie rozwiązanie w swoim sklepie upewnij się, że bierzesz pod uwagę kilka ważnych aspektów.
Na co zwrócić uwagę?
Kontrast
Jedną z najważniejszych rzeczy jest kontrast między tekstem a tłem. Mało czytelny napis na przyciskach to średnia zachęta do wykonania akcji. Dbając o zachowanie kontrastu pamiętaj, że Twój sklep będzie odwiedzany na ekranach różnego rozmiaru i jasności. Nie możesz zapomnieć także o osobach mających problemy ze wzrokiem. Dobierz kolory w taki sposób, by potencjalni klienci nie mieli najmniejszej trudności z dokonaniem transakcji.
By upewnić się, że kontrast jest odpowiedni możesz wykorzystać poniższe narzędzia:
Wyróżnienie przycisków
W trakcie zakupów użytkownicy będą szukali elementów, które można kliknąć, zatem ważne, by kolory przycisków zwróciły ich uwagę. Staraj się unikać odcieni szarości czy beżu, które mogą sugerować, że przycisk jest nieaktywny. Postaw na kolory, które zwrócą uwagę użytkowników.
Połączenie kolorów
Zadbaj również o dobór gradientu w drugim kroku zakupowym. Nie wszystkie kolory dobrze ze sobą współgrają, dlatego warto wybrać takie, które tworzą spójną kompozycję. Nie wiesz jakie kolory wybrać? Skorzystaj z gotowych narzędzi. Wystarczy przepisać sześciocyfrowy HEX odpowiadający konkretnemu kolorowi (np. #f3f4fc), który zostanie wygenerowany na stronie.
Gotowe narzędzia do generowania gradientów:
Dostępność
Dostępność dla użytkowników to kolejny bardzo ważny aspekt, który niestety często jest lekceważony. Szacuje się, że problem z rozpoznawaniem barw ma średnio 1 na 12 mężczyzn (8%) oraz 1 na 200 kobiet (0,5%) (Źródło). Warto mieć to z tyłu głowy wybierając kolory, które będą widoczne dla kupujących.
Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego internetowe linki zazwyczaj są niebieskie? Jedna z popularnych opinii mówi, że hiperłącza zyskały taki kolor, ponieważ to właśnie niebieski jest najbardziej „dostępnym” kolorem. Oznacza to, że mimo zaburzenia rozpoznawania barw większość osób jest w stanie odróżnić go na tle innych (Źródło).
Inspiracje
Nie wiesz, jakie kolory wybrać? Skorzystaj z gotowych inspiracji:
Nie ma zestawu kolorów, który gwarantowałby sukces, dlatego warto testować różne rozwiązania i na tej podstawie wybrać najlepsze zestawienie.
kolorysklepinternetowy