Bałtowski Kompleks Turystyczny zajmuje czołowe miejsca w sektorze rozrywki outdoorowej w Polsce. Na początku roku prezes spółki, Filip Lichota, podjął odważną decyzję o wprowadzeniu Silnika Dynamicznych Cen Droplabs. Do tej samej grupy inwestycyjnej należy JuraPark Krasiejów i rozwiązanie funkcjonuje w obu tych lokacjach. Wyniki po sezonie zdecydowanie dają powód do radości. Jak wyglądał proces wdrożenia? Z jakimi obawami mierzył się Pan Filip Lichota i w jaki sposób przebiega współpraca jego zespołu z Droplabs?
Studium przypadku oraz szczegółowe omówienie wyników Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego i Juraparku Krasiejów przedstawimy w kolejnych materiałach. W tym tekście wskazujemy ważne do zrozumienia kontekstu wskaźniki oraz wypowiedzi Pana Filipa Lichoty o Dynamic Pricing i współpracy z zespołem Droplabs.
Rezultaty wdrożenia Dynamic Pricing
Dynamic Pricing został wdrożony przed weekendem majowym i obejmuje już cały sezon, Bałtowski Kompleks Turystyczny odnotował imponujące rezultaty:
(Porównanie rok do roku)
- Średni przychód na klienta wzrósł aż o 26%,
- Przychód za użyte bilety zwiększył się o 14%,
- Zwrotów biletów było jedynie 0,6%
- 34% biletów zostało zakupionych z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem, podczas gdy rok wcześniej było to tylko 9% – niemal czterokrotny wzrost,
- Zakup biletów z wyprzedzeniem co najmniej czterodniowym wzrósł z 2% do 9%.
Wypowiedź Prezesa Zarządu Bałtowa o współpracy z Droplabs
Prezes zarządu Bałtowa, Filip Lichota, nie kryje zadowolenia z rezultatów współpracy z Droplabs, szczególnie w obliczu wyzwań wynikających z obecnej sytuacji ekonomicznej:
„Kilkuletnia inflacja wydrenowała portfele klientów i są oni coraz mniej skłonni do wydawania pieniędzy, a na pewno robią to bardziej uważnie. Zmieniają się nawyki zakupowe ludzi. Rozrywka nie jest wydatkiem pierwszej potrzeby, więc branża odczuwa spadki zainteresowania. Pomimo tego, że frekwencja i konsumpcja na obiekcie spadła, dzięki Dynamic Pricing odnotowaliśmy satysfakcjonujący wynik finansowy. Dla mnie, jako osoby odpowiedzialnej za finanse firmy, wzrost przychodów ze sprzedanych biletów to kluczowy wskaźnik.”
Prezes zauważył także, że jednym z jego największych obaw przed wdrożeniem Dynamic Pricing była reakcja klientów na elastyczną politykę cenową:
„Przede wszystkim obawiałem się reakcji klientów na dynamiczną politykę cenową. Całe szczęście, życie zweryfikowało, że nie było ku temu powodu. Mieliśmy fenomenalny wynik w zbieraniu opinii. Ocena na Google poszła w górę, a te tysiące opinii uwiarygadnia nas w oczach przyszłych klientów, którzy znajdą nas w internecie.”
Zrozumienie potrzeb klienta i elastyczność
Jednym z kluczowych elementów współpracy Bałtowa z Droplabs było dostosowanie się do potrzeb gości oraz optymalizacja polityki cenowej i zwrotów. Prezes podkreśla wagę wrażliwości na oczekiwania klientów:
„Powinniśmy być wrażliwi na klienta i dostosowywać się do niego. Z rozwiązaniami Dynamic Pricing jesteśmy bardziej przystępni, a wprowadzając np. jasną politykę zwrotów, pokazujemy, że dbamy o komfort gości. Wychodząc naprzeciw klientom, widzą oni naszą firmę jako przyjazną.”
O współpracy z Droplabs
Prezes nie ukrywa, że decyzja o wdrożeniu Dynamic Pricing była dla Bałtowa dużym krokiem, szczególnie w kontekście konkurencji w branży outdoorowej. Jednak jak podkreśla, cały proces wdrożenia przebiegł płynnie dzięki świetnej komunikacji i zaangażowaniu zarówno “Bałtowa”, jak i zespołu Droplabs.
„Cieszę się, że jesteście otwarci na nasze sugestie – razem testujemy kalendarze, wymieniamy się uwagami i opracowujemy rozwiązania. Taka komunikacja zapewnia świetną bazę do współpracy. Dla nas to bardzo ważne, że zawsze możemy rozmawiać i czujemy, że razem zmierzamy w jednym kierunku. Ponadto czujemy, jesteście dla nas dostępni i poza produktem dostarczacie duże wsparcie i wiedzę. To bardzo dobrze świadczy o Droplabs jako o firmie.”
Wspomina również, że podejmowanie decyzji o wdrożeniu dynamicznych cen wcale nie było takie łatwe:
„Miałem obawy, jak to będzie działało i do samego końca czułem napięcie związane z wprowadzeniem Dynamic Pricing. To była dla nas bardzo ważna decyzja, bo na tle konkurencji robiliśmy bardzo duży krok. Z perspektywy czasu nie żałuję tej decyzji i cieszę się, że zespół Droplabs konsekwentnie ze mną rozmawiał przekazując mnóstwo danych i szczegółów działania tego rozwiązania, aż podjęliśmy pozytywną decyzję o wdrożeniu.”
Perspektywy na przyszłość
Bałtów dostrzega dalszy potencjał współpracy z Droplabs, szczególnie w kontekście optymalizacji zarządzania obsługą klienta.
„Mamy swoje wyzwania, jak np. optymalizacja zarządzaniem obsługą, i widzimy potencjał na ich rozwiązywanie z Silnikiem Dynamicznych Cen Droplabs. W tym przypadku głównie dzięki zwiększaniu sprzedaży z wyprzedzeniem. Jednak coraz mniejsza liczba dzieci oraz wzmożona konkurencja między obiektami sprawia, że trzeba będzie coraz mocniej optymalizować koszty. Po tym sezonie, widzę przyszłość w technologii i rozwiązaniu takim jak Dynamic Pricing Doplabs.”
Podsumowanie
Wdrożenie Dynamic Pricing w Bałtowskim Kompleksie Turystycznym, to przykład, jak technologia może pomóc firmom dostosować się do zmieniających się warunków rynkowych i preferencji klientów. Pomimo spadku frekwencji, “Bałtów” osiągnął wzrost przychodów i poziomu zadowolenia klientów, a partnerstwo z Droplabs stale się rozwija.