Zwiększenie wyprzedzenia zakupu - Dynamic Pricing Droplabs w Tatrzańskim Parku Narodowym

Tatrzański Park Narodowy (TPN) w 2023 roku, jako pierwszy obiekt turystyczny w Polsce zdecydował się wdrożyć Dynamic Pricing na parkingu Palenica Białczańska. Decyzja ta była innowacyjną odpowiedzią na problem związany ze specyfiką tego obiektu. Ponieważ parking jak i drogą prowadząca do parkingu ma sztywno określoną przepustowość, turyści zmierzający w stronę tego miejsca a nie posiadający kupionego z wyprzedzeniem biletu niepotrzebnie zwiększają ruch i spowalniają obsługę turystów którzy miejsce zarezerwowali sobie z wyprzedzeniem.

Zespół Tatrzańskiego Parku narodowego poszukiwał więc rozwiązania w jaki sposób sprawić, by turyście zaczęli w większym odsetku kupować bilety parkingowe z wyprzedzeniem.  

Przez już ponad dwa lata z Dynamic Pricing Droplabs, Tatrzański Park Narodowy stale wyznacza nowe cele i konsekwentnie je realizuje.

Efekty?

  • W wakacje 2024 77% samochodów miało bilet kupiony z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem.
  • W wakacje 2024 33% samochodów miało bilet kupiony z co najmniej trzy dniowym wyprzedzeniem.
  • Udział kanału online dla biletów parkingowych wyniósł w wakacje 2024 87%!

Dane zautoryzowane przez Magda Zwijacz-Kozica, Kierownik Zespołu Zagospodarowania Przestrzennego i Stanu Posiadania, p.o. kierownika Działu Udostępniania, Tatrzański Park Narodowy:

źródło zdjęcia: tpn.gov.pl

W styczniu 2024 TPN wystawił nam też pisemne referencje o poniższej treści:

Rekomendacja współpracy

Tatrzański Park Narodowy współpracuje z Droplabs Sp. z o.o. od maja 2020 r.

Korzystamy z systemu Droplabs w rozbudowanym stopniu - prowadzimy sprzedaż biletów wstępu do Parku Narodowego, na parkingi oraz do Centrum Edukacji Przyrodniczej, gdzie roczny wolumen obsługiwany przez system to kilkaset tysięcy biletów.

Szczególnym wyzwaniem była dla nas efektywna sprzedaż miejsc na parkingi przy początku szlaku na Morskie Oko. Liczba miejsc jest ograniczona, a ruch turystów nieposiadających biletów zakupionych z wyprzedzeniem blokuje drogę. Platforma Droplabs pozwoliła nam prowadzić sprzedaż wielokanałowo, zarówno online jak i stacjonarnie, zachowując spójność dostępnej liczby miejsc pomiędzy kanałami. System zapewnia nam dostęp do integracji, dzięki której możemy łączyć wszystkie potrzebne elementy takie jak np. sprzedaż mobilna.

Dużym wyzwaniem była dla nas także efektywna sprzedaż biletów wstępu jak również biletów parkingowych na mniejsze parkingi, wtedy gdy nie ma na danych punktach ajentów prowadzących sprzedaż stacjonarną. Zaproponowane przez Droplabs rozwiązanie bazujące na sprzedaży przez QR kody dedykowane każdemu punktowi, dzięki prostocie i niezawodności na wszelkich urządzeniach używanych przez turystów zapewnia wysoką ściągalność należności za udostępnianie Parku czy parkingu.

Co więcej, dzięki nowatorskiemu rozwiązaniu dynamicznych polityk cenowych, udaje się nam skłaniać większą liczbę turystów do zakupu biletów parkingowych z wyprzedzeniem.

Za sprawą tych funkcji, uzyskujemy także bardziej równomierne rozłożenie ruchu turystów, co pozwala zmniejszać obciążenie naszych pracowników i lepiej przygotowywać się na obsługę turystów w dany dzień. Niebagatelnym skutkiem ubocznym stosowania dynamicznych cen z panelu Droplabs dla biletów parkingowych jest także pozyskiwanie nawet do 20-30% większych wpływów na działalność statutową Parku przy obsłudze tej samej liczby turystów.

Bardzo dobra komunikacja z firmą Droplabs i jej pracownikami pomaga nam w codziennej obsłudze systemu, ale także pozwala nam być częścią procesu rozwoju systemu za pomocą zgłaszanych przez nas potrzeb.

Polecamy system sprzedaży biletów Droplabs, gdyż spełnia on wszystkie nasze wymagania i zapewnia innowacyjne rozwiązania na rynku, które stanowią o naszym wzroście w obszarze sprzedaży biletów.