Sprzedaż świąteczna zaczyna się już na początku listopada i trwa aż do Bożego Narodzenia. Jeśli nie masz jeszcze oferty świątecznej – nie ma na co czekać! Według raportu Deloitte “Zakupy świąteczne 2020” prawie 30% świątecznego budżetu polscy konsumenci wydają tylko w samym okresie między 15 a 24 grudnia, dlatego wciąż nie jest za późno.
Tegoroczne święta z pewnością będą wyjątkowe. Wielu internetowych sprzedawców ma obawy dotyczące wpływu pandemii na sprzedaż w ich sklepie. W raporcie przygotowanym przez Deloitte czytamy, że tegoroczne negatywne czynniki wpłyną na zmniejszenie wydatków związanych z Bożym Narodzeniem u ponad połowy badanych. Z drugiej strony pandemia spowodowała, że wydatki na podróże i rozrywkę związaną ze światami spadły. Możliwe zatem, że zaplanowany na to budżet zostanie przekierowany w stronę świątecznych prezentów. Optymistyczne jest również to, że coraz więcej Polaków robi zakupy online. Wielu polskich konsumentów po raz pierwszy dokonało zakupu przez Internet w trakcie pandemii. Dodatkowo zamiar ograniczenia częstotliwości swoich wizyt w sklepach stacjonarnych zadeklarowało aż 67% respondentów. Można zatem przypuszczać, że wielu Polaków to właśnie w Internecie zrobi swoje zakupy świąteczne.
Jak zatem przygotować ofertę, gdy do świąt nie zostało wiele czasu?
Stwórz dedykowaną ofertę
Wykorzystaj możliwości dedykowanego kanału, by wyróżnić ofertę świąteczną. Dzięki temu możesz skupić się na promowaniu wybranych usług, a nie całej oferty sklepu. Pogrupuj usługi świąteczne, nadaj im nazwę i umieść je na stronie. Warto również skupić się na dobraniu odpowiednich grafik, tak, by całość prezentowała się estetycznie i spójnie.
Jak grupować usługi? Zobacz artykuł.
Vouchery
Postaw na vouchery prezentowe. Boże Narodzenie to świetna okazja, by wręczyć bliskim piękny voucher. Nawet jeśli na co dzień nie oferujesz voucherów, warto dodać go do swojej oferty. Koniecznie wykorzystaj do tego dedykowany wzór świąteczny.
Jeśli wyjątkowo chcesz, by Twoi klienci otrzymali voucher w fizycznej postaci, możesz prosić ich o uzupełnienie danych adresowych odpowiednio wykorzystując do tego pytania w formularzu zakupu.
Atrakcyjna oferta i dodatkowe promocje
Jeśli chcesz, by wśród wielu internetowych ofert klienci wybrali właśnie Twoją – zaoferuj im atrakcyjne rabaty i promocje. Wspomniany wcześniej raport podaje, że najczęściej wymienianymi czynników pozytywnie wpływającymi na budżet badanych były właśnie promocje i rabaty. Dla wielu klientów będzie to zatem bardzo istotny czynnik przy wyborze oferty.
Skorzystaj z licznych możliwości systemu.
- Wygeneruj kody rabatowe – tutaj przeczytasz, jak to zrobić.
- Ogranicz promocję czasowo i określ liczbę usług objętych promocją – spraw, by data końca sprzedaży oraz liczba dostępnych w ofercie usług była widoczna dla Twoich klientów.
- Skorzystaj z możliwości wyświetlania ceny przed obniżką.
Zacznij promować swój sklep
Kiedy Twoja oferta świąteczna będzie już gotowa – czas zacząć ją promować. Wykorzystaj do tego kanały, za pomocą których najlepiej dotrzesz do swoich klientów – możesz wysłać spersonalizowany newsletter czy użyć płatnych narzędzi. Skorzystaj także z opcji promowania sprzedaży voucherów, którą daje Facebook i stwórz post z przyciskiem Kup kartę podarunkową. Jak to zrobić? Zobacz artykuł!