Strategii co do zwiększenia sprzedaży biletów do atrakcji turystycznej czy wejściówek do obiektu rozrywkowego jest wiele. W obszarach turystycznych, jak np. Podhale i Tatry, konkurencja jest wysoka, dlatego duża część działań promocyjnych może się wiązać z ogromnym kosztem. Jak w takim razie najlepiej podejść do kwestii sprzedaży? Odpowiedź jest prosta – sprzedaż przez partnerów. Takimi partnerami mogą stać się obiekty działające w branży turystycznej, ale nie są bezpośrednią konkurencją, jak np. różnego rodzaju obiekty noclegowe: hotele, pensjonaty, aparthotele etc.
Sprzedaż usług atrakcji przez partnerów biznesowych jest rozwiązaniem, które przyniesie zysk dla każdej ze stron: atrakcja zwiększy sprzedaż, a hotel zwiększy własną ofertą oraz uzyska dodatkowe źródło dochodu.
Chcemy przedstawić, jak ze strony praktycznej wygląda współpraca hoteli z atrakcjami turystycznymi przy sprzedaży biletów oraz zalety prowadzenia takiej współpracy przez system Droplabs. Dziękujemy załodze Aparthotel Gievont Boutique, a w szczególności Pani Natalii Masny za ciekawą rozmowę i merytoryczne odpowiedzi!
Kilka słów o Aparthotel Gievont Boutique
Aparthotel Gievont Boutique zlokalizowany jest wśród malowniczej tatrzańskiej natury w Zakopanem i przyjmuje gości od 2020 roku. Do dyspozycji gości hotelu są wyjątkowe apartamenty, które są idealnym połączeniem nowoczesności i tradycji, a także strefa SPA, prywatny basen oraz restauracja. Warto także zaznaczyć, że system Droplabs stosowany jest w tym obiekcie od samego początku jego funkcjonowania.
Początki z Droplabs i wrażenia od systemu
Dlaczego zdecydowaliście się polecać usługi atrakcji turystycznych w okolicy?
Na terenie Zakopanego i okolicy jest wiele atrakcji turystycznych, jednak nie wszyscy turyści zdają sobie z tego sprawę. Niestety bardzo mocno zakorzeniło się poczucie, że Podhale to tylko Tatry, Gubałówka i Krupówki.
Polecanie atrakcji w obiekcie noclegowym to nie tylko zysk dla tych atrakcji, ale i dla obiektu. Wówczas o wszystkich walorach okolicy gość może dowiedzieć się bezpośrednio u recepcjonisty, a dodatkowa sprzedaż biletów wstępu to kolejne ułatwienie, które tylko zachęca do skorzystania z oferty.
Rozmawiając o atrakcjach i możliwościach wycieczek w okolicy, gość czuje indywidualne wsparcie ze strony hotelu. Ma też pewność, że załodze zależy na jego jak najlepszym samopoczuciu oraz na tym, by mógł skorzystać ze swojego urlopu w 100%, zobaczyć jak najwięcej. Dodatkowo, często w niższej cenie, niż gdyby dokonywał zakupu na własną rękę.
Jak została nawiązana współpraca z Droplabs? Dlaczego zdecydowaliście się na skorzystanie właśnie z tego systemu?
Współpraca została nawiązana od razu po rozpoczęciu działalności jako Aparthotel Gievont Boutique w 2020 roku. Manager naszego aparthotelu wcześniej miał do czynienia z Droplabs przy innym projekcie. Działanie systemu bardzo mu się podobało i chciał kontynuować współpracę również w nowym obiekcie.
Jakie zalety ma sprzedaż przez Droplabs w porównaniu do innych współprac polegających na poleceniu atrakcji?
Przejrzystość, regulamin i zasady skorzystania z biletu są w jednym miejscu, tak jak i prosta i wygodna kalkulacja oraz rozliczenie. Chwalimy sobie również możliwość przesłania biletu bezpośrednio na maila gościa bez konieczności pobierania pliku oraz współpraca z kilkoma obiektami z poziomu jednego panelu.
Promocja, sprzedaż i zainteresowanie klientów
W jaki sposób informujecie klientów o możliwości zakupu biletów do atrakcji?
Informacja znajduje się na naszych social mediach, na stronie internetowej obiektu, w mailu z ofertą, na portalach rezerwacyjnych (np. vouchery na slevomat.cz i zlavomat.sk). Dodatkowo, informujemy gości o ofercie partnerskich atrakcji podczas zameldowywania oraz w powitalnym sms.
Czy goście hotelu chętnie korzystają z poleceń od recepcji co do atrakcji w okolicy?
Goście przeważnie są otwarci na korzystanie z poleceń recepcji. Po pandemii trend dotyczący długości pobytu w okolicy się zmienił – pobyty obejmują zazwyczaj 2-3 dni. Jest to krótszy czas niż przed wybuchem pandemii, dlatego często goście nie mają czasu na skorzystanie z więcej niż jednej atrakcji.
Czy sprzedaż biletów do atrakcji jest prowadzona wyłącznie do gości hotelu?
Absolutnie nie! W budynku recepcji znajduje się też restauracja, której klienci często pytają o atrakcje w okolicy i możliwość zakupu biletów. Wielokrotnie bilety zostały także sprzedane turystom „z ulicy”.
Z jakimi atrakcjami aktualnie współpracujecie za pośrednictwem Droplabs?
Obecnie poprzez Droplabs sprzedajemy bilety obiektów z atrakcjami wodnymi, jak Chochołowskie Termy i Aquapark Zakopane.
Wdrożenie panelu B2B Droplabs
Jak wyglądał proces wdrożenia systemu? Czy dla zespołu praca z panelem B2B jest wygodna?
System został wdrożony przez managera, który miał już wcześniejsze doświadczenie z nim, dlatego proces był prosty i szybki. Ze względu na jego prostotę nowi pracownicy nie mają większych problemów z zapoznaniem się z jego działaniem i nauką korzystania z Droplabs.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat wdrożenia systemu sprzedaży partnerskiej w swojej atrakcji lub chcesz sprzedawać usługi innych? Napisz do nas na [email protected] – porozmawiajmy!