Aquapark Sopot stanowi jedno z najbardziej rozpoznawalnych miejsc, kojarzonych z rodzinną rozrywką w Trójmieście. Jest to doskonałe miejsce zarówno do aktywnego odpoczynku, jak i kompleksowego zadbania o swoje ciało. Ponadto do dyspozycji gości jest strefa wypoczynkowa oraz oferta gastronomiczna. O tym, jak unikalnym doświadczeniem jest wizyta w Aquaparku Sopot oraz dlaczego internetowa sprzedaż wejściówek to naturalny krok w tej branży, opowiedział nam Piotr Stefański – Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w Aquaparku Sopot.
Wprowadzenie sprzedaży internetowej
Od momentu kiedy zostałem dyrektorem sprzedaży w Aquaparku Sopot myślałem o tym, żeby sprzedawać online – była to po prostu naturalna decyzja. W dobie smartfonów, komputerów i internetu ten kanał dystrybucji staje się coraz ważniejszy i w niedalekiej przyszłości zapewne będzie jednym z najważniejszych kanałów sprzedaży.
Kiedy wprowadziliśmy możliwość kupowanie biletów online ponad dwa lata temu, było to spore ułatwienie dla nas jako obiektu oraz przede wszystkim dla klientów, którzy chcą szybko dokonać rezerwacji przez internet. Klienci bardzo entuzjastycznie zareagowali na wprowadzenie w naszym obiekcie tej możliwości, sukces przychodził jednak stopniowo. Popularność sprzedaży online było widać szczególnie w okresie wakacji czy długich weekendów. Wówczas, aby zagwarantować sobie wejście do aquaparku spora część osób decydowała się na zakup wejściówek za pośrednictwem sklepu internetowego.
Popularność sprzedaży internetowej zależy również od sposobu zarządzania swoim sklepem. Bywało, że oferowaliśmy promocje jedynie w przypadku zakupów internetowych, wówczas w oczywisty sposób przekładało się to na wzrost popularności tego kanału sprzedaży. Dzięki możliwości szybkiej zmiany oferty bezpośrednio w panelu, możemy w łatwy sposób wprowadzać promocje w naszym sklepie internetowym.
Nowością dla pracowników obsługi klienta było korzystanie z terminala Droplabs. Bardzo szybko zaczęliśmy jednak dostrzegać korzyści związane z dokonywaniem przez klientów rezerwacji online, w tym przede wszystkim znacznie krótszy czas ich obsługi. Szczególnie widoczne było to w okresie zeszłorocznych wakacji, kiedy obłożenie było bardzo duże, a sprzedaż online znacząco ułatwiła nam obsługę gości w kolejkach. Być może w przyszłości zdecydujemy się nawet na stworzenie osobnej kolejki dedykowanej klientom kupującym bilety online.
Panel sprzedaży Droplabs
Obsługa panelu okazała się bardzo prosta i naturalna. Samodzielnie jestem w stanie dodawać i edytować ofertę w sklepie internetowym. Bardzo doceniam fakt, że w kilka minut mogę zmienić liczbę dostępnych wejściówek czy cenę biletu. Co więcej, bardzo pozytywnie oceniam również kontakt z Zespołem Droplabs. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości czy sugestii zawsze mogę liczyć na szybką pomoc.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości czy sugestii, zawsze mogę liczyć na szybką pomoc.
Strona internetowa
Bardzo racjonalnie podchodzimy do wydatków, z tego względu staramy się coraz intensywniej wykorzystywać internet jako kanał dotarcia do klientów. Naszym głównym kanałem informacyjnym jest strona internetowa, która w ostatnim czasie została zmieniona i to właśnie ona jest dla nas priorytetem. Facebook, z kolei daje nam możliwość informowania klientów o ofertach i nowościach w naszym obiekcie. Korzystamy również z newsletterów, które wysyłamy do bazy naszych klientów.
Ponowne otwarcie obiektu
Nie zdecydowaliśmy się na otwarcie aquaparku w czerwcu, tak jak zrobiło to wiele innych obiektów z tej branży. Aquapark Sopot został udostępniony dla klientów na początku lipca. Ponowne uruchomienie obiektu wiązało się przede wszystkim z dodatkowymi restrykcjami, których wdrożenie miało zapewnić bezpieczeństwo naszym pracownikom oraz klientom. Mimo wszystko, w dalszym ciągu wielu klientów ma obawy związane z podróżowaniem czy korzystaniem z tego typu atrakcji. W związku z tym, w planach mamy nowe i jeszcze bardziej skuteczne działania marketingowe.