Rekordowe lato w parku rodzinnej rozrywki Noe Park
Kontekst
W drugiej połowie lipca 2025 roku w Skarżysku-Kamiennej wystartował Noe Park – rodzinny park rozrywki, którego sercem jest największy na świecie dmuchaniec w formie Arki Noego (rekord Guinnessa!). Na 7 hektarach lasu powstało aż pięć stref tematycznych z karuzelami, parkiem linowym, mini zoo, placami zabaw i nietypową strefą “samochodzików” – bez wrzucania monet, dostępnych w cenie biletu.
Za przedsięwzięciem stoją Ewelina i Hubert Olejarz. Sezon 2025 potraktowali jako rozgrzewkę – zamiast hucznego otwarcia, dzień po dniu osobiście sprawdzali, jak sprawić, by goście bawili się jeszcze lepiej

Wyzwanie
Park działa pod chmurką, a więc uzależniony jest od pogody. W branży normą jest to, że prawie wszyscy (mediana - 92%) goście kupują bilety dopiero w dniu wizyty, co sprawia, że chmury na horyzoncie oznaczają ryzyko opustoszałych atrakcji.
Olejarzowie od początku istnienia parku postawili na zminimalizowanie wpływu tego czynnika – postanowili przyciągnąć gości do wcześniejszego zakupu biletów aby zminimalizować wpływ zmian pogody i zmian planów klientów. Kluczowym narzędziem stał się system Dynamicznych Cen od Droplabs, wykorzystujący w swoich algorytmach modele AI.

Rozwiązanie: Dynamiczne ceny Droplabs
Zamiast sztywnych cen, ceny w Noe Park kształtowały się w 2025 r. następująco:
od wtorku do piątku (poniedziałek park zamknięty):
- Bilet normalny: online od 69 zł, w kasie 99 zł
- Bilet ulgowy: online od 59 zł, w kasie 89 zł
- Bilet rodzinny 2+1: online od 179 zł, w kasie 249 zł
w sobotę i niedzielę:
- Bilet normalny: online od 89 zł, w kasie 119 zł
- Bilet ulgowy: online od 79 zł, w kasie 109 zł
- Bilet rodzinny 2+1: online od 229 zł, w kasie 289 zł

Goście już na stronie głównej i w social mediach widzieli jasny komunikat: kup wcześniej, zapłać mniej. Klienci, przyciągnięci do sklepu z biletami online tym przekazem, odnajdywali tam cały wachlarz możliwych cen w zależności od terminu wizyty. Jeśli byli wrażliwi na cenę mogli kupić bilet w cenach bardzo atrakcyjnych - nawet 69 zł za bilet normalny - wystarczy, że dopasowali się co do terminu przyjazdu np. wybrali dzień z nieco chłodniejszą i pochmurną pogodą. Algorytmy od Droplabs odpowiadają za podwyższanie cen na wybrane terminy, w wybranych momentach bazując na danych o pogodzie, zachowaniach klientów w sklepie i historycznych trendach - wszystko po to by podwyższać cenę nie wpływając na zmniejszenie zainteresowania ofertą a za to stymulując wcześniejszą decyzję zakupową.

Efekt? W obliczu niewielkich nakładów na marketing właściciele są bardzo zadowoleni z frekwencji. Dumą mogą napawać też świetne opinie odwiedzających - średnia opinia nadawana w Google to aż 4,8 gwiazdki na 5!

Wyniki zbiorcze z jednego miesiąca działania - sierpień 2025
Wyższa frekwencja dzięki Dynamic Pricing Droplabs
- 75% z całej frekwencji (online i z kas biletowych) wpłaciła pieniądze za bilet kanałem online, zanim przyjechała do parku.
- Łączna frekwencja: 25 tys. osób (12 tys. w pierwszej połowie sierpnia 1-15.08.25, 13 tys. w drugiej połowie sierpnia)
- Uzyskano przystępność cenową: dla przykładu 1/3 biletów rodzinnych na weekendy kupiono poniżej 250 zł, przy widełkach od 229 zł w online, w kasie 289 zł.
- Estymowana dodatkowa frekwencja dzięki Dynamic Pricing Droplabs: +1,5 tys. osób (6% wzrostu ponad frekwencję estymowaną dla uwarunkowań rynkowych przy tradycyjnym modelu sprzedaży) co przekłada się na +6% dodatkowego przychodu względem uwarunkowań rynkowych z dodatkowej frekwencji.
- Tylko 0,5% klientów poprosiło o zwrot, a 1,5% przesunęło termin.
- 49% gości miało bilety kupione z co najmniej 1-dniowym wyprzedzeniem.
- 8% gości miało bilety kupione z co najmniej 4-dniowym wyprzedzeniem.
Dodatkowy przychód
- Jednocześnie udało się zarobić więcej na klientach o mniejszej wrażliwości cenowej - nadwyżka przychodów powyżej cen minimalnych z samego tylko kanału online stanowiła 10% całkowitych uzyskanych przychodów.
- Trochę poniżej jednego procenta pieniędzy wpłaconych online, to pieniądze za bilety które nie są finalnie zrealizowano, a klient nie zrealizował zwrotu ani zmiany terminu tzw “no-shows”. W skali miesiąca sierpnia to w Noe Park kilkanaście tysięcy złotych dodatkowego przychodu!
Szybkość obsługi i optymalizacje operacyjne
- 80% gości udawało się prosto do bramy wejściowej aby zeskanować QR, z pominięciem kasy biletowej.
- W kasie bilet sprzedano dla 11% ruchu, kolejne 9% kupiło bilet online stojąc przy kasie.
- Udział online wyniósł więc imponujące 89%.
- Nawet w najlepsze dni - przy ponad 2 tys. odwiedzających na dzień - nie tworzyły się kolejki.
- Food trucki korzystały z danych o przedsprzedaży, by lepiej planować zatowarowanie.
Marketing napędzający przyszłą frekwencję
- Średnia ocena za ten okres w Google: 4,8 / 5, przy aż 680 opiniach Google zebranych w jeden miesiąc!
- W jeden miesiąc zebrano zgody marketingowe, dające potencjalne dojście marketingowe do ponad 9 tys frekwencji (36%)!

Omówienie wyników
Wpływ na frekwencję
W ujęciu całego sezonu, w Noe Park niemal połowa (47%) gości ma bilet kupiony z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem. Co za tym idzie? Na koncie parku prawie połowę utargu jest już dzień wcześniej! Co dodatkowo imponujące, 3 na 4 osoby odwiedzające Noe Park mają bilet kupiony zanim przybędzie na teren parku czy jego parkingu - uwzględniając fakt, że nie tworzyły się kolejki na wejściu a parking jest blisko wejścia, oznacza to zakup na co najmniej 15 min przed wejściem przez bramy parku. (75% całej frekwencji).
Trochę gorsza pogoda? Oczywiście pewien odsetek klientów prosi o przeniesienie terminu (1,5%) czy zwrot pieniędzy (0,5%). Ale jednak gdy kilkaset gości kupiło już bilet na dany dzień to po prostu przyjeżdżają i bawią się mimo większego zachmurzenia czy przelotnych opadów, podczas gdy bez zakupionego wcześniej biletu - mogliby wybrać inny sposób na spędzenie tego dnia i zostawiliby pieniądze gdzie indziej. Pamiętajmy tez, że pogoda to bardzo ważny ale nie jedyny czynnik wpływający na to czy rodzina zmienia plany o odwiedzeniu parku rozrywki.
Przyjazd do wybranego Parku rozrywki rozważa każdego tygodnia pewna grupa klientów: przegląda stronę internetową, przegląda zdjęcia na social media, czyta opinie. Tylko niewielka część z nich faktycznie zostawia jednak w parku swoje pieniądze. Im skuteczniej zachęcimy potencjalnych gości do wydania pieniędzy z wyprzedzeniem, tym większą finalną frekwencję otrzymamy. A za frekwencją naturalnie idą pieniądze.
Estymujemy, że za miesiąc sierpień 2025, dodatkowa frekwencja w Noe uzyskana dzięki wcześniejszej decyzji zakupowej to 1,8 tys. osób z 25 tys. które odwiedziły Noe Park w sierpniu. Gdyby Noe Park prowadził sprzedaż online bez Dynamic Pricing Droplabs i uzyskiwałby odsetek wyprzedzenia taki jak zazwyczaj w branży, to tej dodatkowej frekwencji dzięki wcześniejszej decyzji zakupowej byłoby w sierpniu jedynie 300 osób. Wyliczając więc dodatkową frekwencję uzyskaną ponad warunki rynkowe z tradycyjnym modelem sprzedaży online, to wynosi ona aż 1500 osób! (1800 osób minus 300 osób).
1500 osób dodatkowej frekwencji w jednym miesiącu (6% wzrostu) dzięki Dynamic Pricing względem zwykłego modelu sprzedaży przekłada się na konkretne przychody z biletów wstępu oraz konsumpcji na terenie parku".
Co ciekawe, w skali całego sezonu aż 8% gości miało bilet kupiony z tak dużym wyprzedzeniem jak co najmniej 4 dni. Oznacza to zakup biletu na weekend, jeszcze w poniedziałek, wtorek, lub jeszcze wcześniej.
Klienci szukający okazji
W obliczu wyzwań demograficznych i coraz mniejszej liczbie dzieci, oraz ciągłej presji inflacyjnej ważnym pytaniem dla atrakcji rodzinnych jest to, w jaki sposób otworzyć się na klientów o chudszych portfelach, a jednocześnie zapewnić sobie odpowiednie przychody gwarantujące kolejne inwestycje i zapewnianie wysokiej jakości dla odwiedzających.
Wyniki Noe Park pokazują, że klienci chętnie korzystają z okazji cenowych. Cena biletu rodzinnego 2+1 na weekend wynosiła minimum 229 zł online, a w kasie zawsze stałe 289 zł.
Niemal 1/3 wszystkich biletów rodzinnych zostało zakupionych poniżej 250 zł!
Dynamiczne ceny od Droplabs, pozwoliły Noe Parkowi być bardzo przystępne cenowo, a jednocześnie dobrze eksploatować gości o wyższej elastyczności cenowej. Z samych nadwyżek wygenerowanych w kanale online ponad minimalne dostępne ceny “od”, Noe Park zarobił w jednym tylko miesiącu sierpniu kilkaset tysięcy złotych. Oczywiście dodatkowo należy by wliczyć dodatkowy przychód na klientach, którzy zdecydowali się na zakup po maksymalnej cenie w kasie.
Co więcej, wcześniejsze decyzje zakupowe wiążą się też ze zjawiskiem dobrze znanym z linii lotniczych i hoteli - czyli tzw “no-showy”. Są to klienci, którzy wpłacili pieniądze, nie skorzystali finalnie z biletu ale nie zrealizował zwrotu ani zmiany terminu. W skali miesiąca sierpnia to w Noe Park kilkanaście tysięcy złotych dodatkowego przychodu!
Podsumowując - Dynamiczne Ceny od Droplabs pozwoliły Noe Park zaoferować niższe ceny biletów dla klientów, dla których cena ma kluczowe znaczenia a jednocześnie zapewnić satysfakcjonujące przychody, aby park mógł się dalej rozwijać i dostarczać gościom niezapomnianych przeżyć!

Szybkość obsługi i optymalizacje operacyjne
W Noe Park otwarte jest jedno okienko kasowe a dodatkowo dostępne są bramy, przy których obsługiwani są klienci z biletem online.
W skali całego sezonu 75% gości miało bilet przygotowany zanim dojechali na parking obiektu (zakup ponad 15 minut przed zalogowaniem wejścia i przejściem przez bramę parku), a razem z gośćmi, którzy kupowali bilet podjeżdżając do obiektu lub na parkingu (zakup między 5 a 15 minut przed zalogowaniem wejścia i przejściem przez bramę parku), ok. 80% gości wystarczyło zeskanować kod QR aby wpuścić klienta, bez prowadzenia z nim procesu sprzedaży i płatności. Pozwoliło to zminimalizować liczbę obsługi i zapewnić wysokie zadowolenie gościom - którzy nawet w najbardziej oblegane dni z ponad 2 tys frekwencją - nie stali w kolejce. Pozostałe 20% to klienci którzy wybierali zakup w kasie lub decydowali się na zakup online tuż pod kasą. Całościowy udział online wyniósł 89%. Bilety dla 11% gości były zaś kupione w kasie biletowej.
Strategia Dynamic Pricing od Droplabs pozwala lepiej planować organizację parku na konkretny dzień. Dane dostępne w Panelu Droplabs poznają właścicielem przewidywać poziom frekwencji na kolejny dzień a co za tym idzie wydajniej przygotować obiekt i pracowników na nadchodzący dzień.
Dobrym przykładem jest to, że właściciele food trucków mogą optymalizować zatowarowanie, a tym samym redukować koszty poprzez poznawanie od właścicieli estymat frekwencji na dzień kolejny.
Marketing napędzający przyszłą frekwencję
Opinie w internecie są chętnie czytane przez potencjalnych klientów. Duża liczba świeżych i pozytywnych opinii pomaga zdobyć zaufanie nowych potencjalnych klientów i skutecznie przekonać ich do wizyty. Jednocześnie bardzo trudno jest zdobywać te opinie - zazwyczaj, tylko kilka procent rodzin odwiedzających atrakcje decyduje się zostawić swoją opinię w internecie. W przypadku Noe parku, duży udział online (89% całej frekwencji) oraz system sprzedaży online Droplabs, który automatycznie wspiera zachęcanie klientów do pozostawienia opinii po wizycie - sprawił, że aż ok. 12% rodzin tą opinie zostawia! W skali miesiąca sierpnia to ponad 680 świeżych opinii w Google. Właściciele Noe Parku zadbali o zadowolenie gości - średnia ocena nadawana w sierpniu 2025 to 4,8 na 5!
Atrakcje często chcą wyróżnić klientów, którzy już kiedyś odwiedzili park i zachęcić ich do jak najczęstszej ponownej wizyty. System Droplabs optymalizuje proces zbierania zgód marketingowych - duża grupa kupujących zostawia zgodę podczas procesu zakupu biletów online. Tylko w jeden miesiąc sierpień 2025, zebrano zgody marketingowe dające potencjalne dojście marketingowe do ponad 9 tys frekwencji (36%)!
Wakacyjny dzień w praktyce
Procenty procentami, a spójrzmy w praktyce jak kształtuje się sprzedaż na przykładzie jednego z wakacyjnych dni - 31.08.2025. Jeszcze dzień wcześniej prognoza pogody na kolejny dzień - niedziele, pokazywała ciepły, pochmurny dzień: bilet na niedzielę miało już w sobotę kupione aż 416 osoby.
Tym samym właściciele już w sobotę mieli ponad czterysta “pewnych” gości na niedziele. Niedzielny poranek w Skarżysku Kamiennej okazał się jednak dżżysty, z mżawkami od godz. 10 do godz. 12. (źródło open-meteo.com)

Dlaczego “pewnych” jest w cudzysłowie? Otóż nawet goście, którzy wpłacili pieniądze co najmniej dzień wcześniej mogą zmienić plany: z biletów dla 416 osób, bilety dla 15 osób zostały finalnie przeniesione na inny termin - Noe Park akceptuje zmiany terminu o ile są zgłoszone do godz. 12 planowanego dnia wizyty, jedna rodzina 3 osobowa zdecydowała się zwrócić bilety a 4 osoby mimo zakupionego biletu nie pojawiło się w parku a nie wystąpiło o zwrot ani zmianę terminu.
Co działo się już w samą niedzielę? Dla kolejnych 208 osób bilety zostały kupione już w dniu wizyty: po północy, “przy śniadaniu” lub “w drodze” - na ponad piętnaście minut przed przyjazdem do parku. 7 osób z nich finalnie nie dojechało i nie ubiegało się o zwrot ani zmianę terminu.
Sumując, pieniądze za 624 gości planujących wizytę 31.08.2025 - czyli dla tego dnia ok. 70% całej finalnej frekwencji - zostały wpłacone na konto Noe Park zanim goście pojawili się na parkingu! Podsumowując zwroty, zmiany terminu realizacji i “niedojazdy” 29 gości którzy mieli wykupiony bilet na ten dzień zmieniło plany (5%).
Skoro 29 gości z 624, którzy mieli bilet zanim pojawili się w parku zmieniło plany, to jak duże grono gości tylko rozważających wizytę, bez wcześniejszego zakupu biletów, je zmienia? Rozsądnie jest założyć, że jest to większy procent. Estymujemy, że przy takiej strukturze wyprzedzenia zakupów jak wystąpiła 31.08.2025, tylko dla tego jednego sierpniowego dnia, 53 gości to frekwencja “nadprogramowa” - goście, którzy nie pojawili by się w parku gdyby Noe Park stosowal tradycyjny model sprzedaży ze “zwykła” sprzedażą online.
Finalnie, na 31.08.2025 zostały do Parku wpłacone pieniądze za 885 osób, z czego 624 ( 70%) miało bilet kupiony zanim pojawiła się w parku czy na parkingu. Jak bilety kupowane były dla pozostałych 261 osób (30%)?
Dla 31 osób bilet był kupiony online podczas podjeżdżania pod park / na parkingu (5-15 min przed użyciem biletu). 93 osoby miało nabyty bilet online “pod kasą”, a dla 137 osób bilet został zakupiony w kasie biletowej.
W sumie na ten dzień pieniądze zostały wpłacone za 885 gości z czego park finalnie zwrócił pieniądze za raptem 3 gości, a 53 goście to estymata gości “nadprogramowych” (7% wzrost frekwencji tego dnia, dzięki skutecznemu wdrożeniu strategii Dynamic Pricing od Droplabs przez właścicieli Noe Parku).
Wnioski
Dynamic Pricing od Droplabs w Noe Park to:
- Finansowo - Sumując za sierpień 2025, kilkaset tysięcy złotych - 17% uzyskanego przychodu, to przychód dodatkowy, który właściciele osiągnęli dzięki swojej decyzji i skutecznemu wdrożeniu Dynamicznych Cen od Droplabs (wzrost o 21%) przy skali parku 25 tys odwiedzających w sierpniu:
- Znacząco wpływ na wcześniejsze decyzje zakupowe – estymowany wzrost frekwencji to 6% względem frekwencji wynikającej z uwarunkowań rynkowych tego sezonu przy tradycyjnym modelu sprzedaży biletów.
- Dodatkowe przychody dzięki nadwyżką na cenach generowanych przez algorytm.
- Dodatkowy przychód dzięki, klientom wpłacających pieniądze a nie realizujących biletów.
- Stabilność finansowa – prawie połowa utargu jest na koncie dzień wcześniej.
- Szansa dla rodzin o różnych budżetach – szerokie spektrum cen, również niższych - niemożliwych do zaoferowania bez Dynamic Pricing Droplabs- tak by każdy znalazł termin wizyty odpowiedni na jego kieszeń.
- Optymalizacja kosztów operacyjnych i potencjał na ich dalszą redukcję - dzięki predykcji frekwencji i przeniesieniu ciężaru sprzedaży ponad 80% biletów z kas biletowych.
- Lepsze doświadczenie gości – brak kolejek, szybkie wejście.
- Wsparcie cyklu marketingowego napędzającego przyszłą frekwencję - więcej opinii w Google i więcej zgód marketingowych.

Historia Noe Parku pokazuje, że dynamiczne ceny od Droplabs to nie tylko narzędzie do zwiększania przychodów, ale przede wszystkim sposób na stabilizację biznesu opartego na pogodzie i nieprzewidywalnych decyzjach klientów. Dzięki inteligentnym algorytmom, park zdołał zaoferować rodziną elastyczne ceny dostosowane do różnych budżetów, a jednocześnie zapewnić sobie płynność finansową i komfort operacyjny.
Co najważniejsze, polskie rodziny z zadowoleniem mówią w internecie o całościowym bardzo pozytywnym doświadczeniu z wizyty i organizacji wizyty w Parku w parku - w tym o strategii cenowej. Dynamiczne Ceny Droplabs to już nie nowinka technologiczna, ale sprawdzona strategia prowadzenia sprzedaży biletów w atrakcji turystycznej.


Serdecznie dziękujemy właścicielom Noe Park - Państwu Hubertowi i Ewelinie Olejarz za zgodę na opublikowanie tego materiału.