Czytasz
Podsumowanie: Innowacje w rekreacji: Jak obsługiwać klientów w dobie Covid-19

Podsumowanie: Innowacje w rekreacji: Jak obsługiwać klientów w dobie Covid-19

14 lipca 2021

Pierwszy z cyklu webinar „Innowacje w rekreacji: Jak obsługiwać klientów w dobie Covid-19” już za nami! Prezentujemy krótkie podsumowanie.

Eksperci z branży podzielili się wiedzą na temat największych trendów konsumenckich tego sezonu, ich wpływie na obsługę klienta i sprzedaż, a także różnych sposobach na wdrażanie w obiektach rekreacyjnych nowych rozwiązań m.in. tego jak uruchamiać sprzedaż biletów online. Nie zabrakło również dyskusji na temat skutecznej komunikacji z klientami i radzeniu sobie z wyzwaniami związanymi z COVID-19.

Ekspertami panelu byli:

  • Szymon Ziobrowski – Dyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego;
  • Dorota Stawarz-Serwińska – Kierownik Działu Marketingu, Kopalnia Soli Bochnia;
  • Tomasz Gierszewski​ – Odpowiedzialny za kwestie techniczne, Aquapark Reda;
  • Krystian Kozicki, Specjalista ds. Marketingu Park Wodny w Krakowie.

Cały webinar obejrzysz tutaj.


Kilka słów na początek

Przez ostatnie 15 lat prawie dwukrotnie wzrósł udział wydatków, jakie Polacy przeznaczają na usługi rekreacyjne. Dodatkowo ponad 50% Polaków deklaruje, że czas wolny jest jednym z trzech najważniejszych życiowych priorytetów.

Jednocześnie branża rekreacyjna została szczególnie dotknięta przez pandemię. Cześć obiektów została wyłączona z użytku na wiele miesięcy. Zmieniające się procedury, limity wejść i niepewność związana z obostrzeniami – to tylko kilka przykładów wyzwań, z jakimi musieli mierzyć się pracownicy obiektów rekreacyjnych.

W jaki sposób poradzili sobie pracownicy największych obiektów rekreacyjnych w Polsce? Jak w wyniku pandemii zmieniły się przyzwyczajenia i potrzeby klientów?

Dostosowanie się do zmian

Przez ostatnie kilkanaście lat zachowanie konsumentów diametralnie się zmieniło. Internauci spędzają w sieci więcej czasu niż kiedykolwiek. Znaczna część ich codziennych czynności odbywa się przed komputerem. Nic dziwnego zatem, że coraz większą rolę zaczyna odgrywać e-commerce, czyli handel prowadzony w Internecie.

Współczesny konsument chce działać szybko i sprawnie, a napotkane problemy i błędy mogą na stałe zniechęcić go do skorzystania z internetowych zakupów. Wygoda, łatwość zakupu i oszczędność czasu to aspekty, które sprawiają, że internauci chętnie dodają do swojego internetowego koszyka kolejne produkty i usługi. Sprzedaż internetowa daje korzyści nie tylko klientom, ale przede wszystkim firmom, które posiadając ofertę internetową mogą sprzedawać nieprzerwanie całą dobę.

Eksperci, którzy wzięli udział w webinarze zdradzili nam, jakie korzyści związane ze sprzedażą internetową zaobserwowali bazując na własnych doświadczeniach.

Istotne były również korzyści związane z procesem wejścia klienta do obiektu. Sprzedaż internetowa pozwala przede wszystkim na sprawniejsze obsłużenie klientów oraz poświęcenie więcej czasu tym wymagającym pomocy.

Zakup biletów przez Internet w istotny sposób wpływa na organizację pracy obiektu. Przede wszystkim w znacznym stopniu ułatwia zarządzanie personelem, dzięki informacjom o potencjalnym obłożeniu. Obsługa systemu sprzedażowego stanowi jedynie część obowiązków pracownika, z racji tego, że nie zajmuje ona wiele czasu, jest niezwykle intuicyjna i szybka.

Wyzwania związane z COVID-19

Obiekty z branży rekreacyjnej stale mierzą się z problemami organizacyjnymi, wdrażaniem nowych procederów czy nieustannymi konsultacjami w zakresie zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa klientom i gościom. Największym problemem jest jednak stała niepewność.

Pandemia całkowicie zmieniła priorytety i potrzeby klientów. Dla wielu z nich kluczowym elementem w podejmowaniu decyzji o zakupie było bezpieczeństwo. Z tego względu Internet stał się nie tylko głównym kanałem komunikacji, ale również bezpiecznym miejscem zakupu produktów i usług. Firmy podejmowały działania, by zapewnić możliwie największe bezpieczeństwo swoim klientom oraz pracownikom. Poniekąd to właśnie sprzedaż online w znacznym stopniu ułatwiła im to zadanie.

Wiele firm podczas pandemii po raz pierwszy skorzystało z możliwości sprzedaży usług przez internet. Obiekty, które na stałe korzystały z tego kanału – miały szansę być krok przed konkurencją. Sprzedaż internetowa usprawniła wejście do obiektu, ułatwiła bezkontaktową kontrolę biletów i była gwarancją, że klient skorzysta z usługi po dotarciu na miejsce.

Trendy

W dyskusji udało nam się wskazać kilka trendów, które mają istotny wpływ na funkcjonowanie obiektów branży rekreacyjnej. Nie można jednak zapomnieć, że świadomość trendów to dopiero pierwszy krok. Instytucje działające na tym rynku zmuszone są dostosować swoją ofertę i działania w oparciu o obserwacje, by móc jak najlepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów. Dotyczy to zarówno małych obiektów, jak i takich, działających na skalę globalną.

Trendy te w dużej mierze uwarunkowane są przez sytuację pandemiczną i rozwój technologii. Oto kilka z nich:

  • Działania proekologiczne;
  • Bezpieczeństwo i higiena;
  • “Moda” na zdrowie;
  • Świadomość wśród konsumentów.

Zobacz webinar na https://droplabs.pl/webinar/innowacje-w-rekreacji

Powiązane artykuły

kalendarz dla atrakcji
4 stycznia 2021

Kalendarz 2021: Planer dla branży atrakcji

25 stycznia 2021

Zmiany w Polskim Bonie Turystycznym

Zakupy w sklepie internetowym
14 lutego 2020

Jak poprawić wizerunek swojego sklepu internetowego?

Arrow-up