Dyrektywa Omnibus uchwalona przez Unię Europejską 27 listopada 2019 roku, wprowadziła szereg zmian i rozwiązań, które przede wszystkim mają na celu chronić konsumentów przed nieuczciwymi cenami. Wpłynęło to m.in. na funkcjonowanie zarówno sklepów prowadzonych w formie stacjonarnej, jak i na rynek e-commerce.
Jak ustawić przekreślone ceny w Panelu Droplabs?
W związku z Dyrektywą przy ustawianiu przekreślonych cen biletów i/lub ich wariantów w Panelu Droplabs w każdym przypadku obniżania ceny należy dodać informację o najniższej cenie usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki:
- Wejdź w edycję istniejącej usługi lub dodaj nową, logując się do Panelu Sprzedaży, a następnie przechodząc do “Zarządzanie usługami” w sekcji “W sprzedaży”,
- w elemencie “Cena” przy odpowiednim wariancie cenowym należy wybrać “dodatkowe ustawienia”,
- kliknąć w element “Cena widoczna dla klienta jako “przekreślona”,
- podać cenę przekreśloną,
- w polu “Komentarz do obniżki” należy podać informację, jak np. “Najniższa cena w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki to 100 zł”.
Jak zachować się w przypadkach, gdy Dyrektywa Omnibus nie ma zastosowania?
W innych przypadkach, nieobjętych Dyrektywą Omnibus, często stosowanych przez obiekty turystyczne najlepiej podać powód istnienia takiej ceny, aby uniknąć wprowadzania konsumenta w błąd (ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym).
Przykład:
Gdy w kanale online jest stosowana inna cena niż w kasie stacjonarnej, w komentarzu obok przekreślonej ceny można umieścić np. “Kupując online, płacisz mniej niż w kasie!”.
Oferta łączona w postaci wariantów przeznaczonych dla wielu osób (np. Bilet rodzinny 2+1), która jest często tańsza niż w sytuacji kupowania biletów jednoosobowych, nie jest ofertą promocyjną. Nie jest zatem objęta obowiązkiem informowania o najniższej cenie z okresu 30 dni. Mimo to, warto wskazać czego dotyczy przekreślona cena, aby uniknąć rozpowszechniania informacji w sposób niewłaściwy.
Dzięki wprowadzeniu komentarza do przekreślonej ceny w Panelu Droplabs, komentarz ten wyświetli się w Twoim sklepie tuż obok przekreślonej ceny.
Pełną treść Dyrektywy Omnibus możesz przeczytać na pod tym linkiem.