Czytasz
Cały Sezon z Dynamic Pricing w outdoorze! JuraPark Krasiejów

Cały Sezon z Dynamic Pricing w outdoorze! JuraPark Krasiejów

11 października 2024

JuraPark Krasiejów, jeden z czołowych JuraParków w Polsce, wdrożył dynamiczną politykę cenową w kwietniu 2024 roku. Silne skoncentrowanie się na sprzedaży biletów online oraz edukacji klientów, aby zachęcić ich do zakupu z jak największym wyprzedzeniem, przynosi wiele korzyści. Goście mogą zakupić bilet nawet 25% taniej niż w kasie a w okresowych promocjach nawet 45% taniej. Dynamic Pricing nie tylko generuje dodatkowe przychody, ale także zwiększa liczbę pozytywnych opinii widocznych w Google Moja Firma oraz wspomaga zarządzanie obłożeniem obiektu.

To innowacyjne podejście ma na celu zwiększenie dostępności oferty dla szerszego spektrum gości oraz optymalizację przychodów. Jest szczególnie istotne w kontekście zmieniających się warunków rynkowych i oczekiwań klientów. Dynamic Pricing pomaga również w kwestii zarządzania obiektem. Zobaczmy więc, jak wygląda podsumowanie tego czasu z Silnikiem Dynamicznych Cen Droplabs, już po okresie największego sezonu dla atrakcji outdoorowych.

Dynamiczny wzrost przychodów

Zacznijmy od tego co jest najistotniejsze w prowadzeniu biznesu. Liczby! Wprowadzenie Dynamic Pricing w JuraParku Krasiejów przynosi imponujące rezultaty. Przychody z użytych biletów wzrosły o 16% w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Co więcej, średni przychód na jednego gościa (również z użytych biletów) wzrósł o 29%. Oznacza to, że jeden klient zostawia w obiekcie niemal ⅓ więcej pieniędzy niż w 2023 r. Wpływ na tak dobre wyniki miały również inne czynniki jak np. wcześniej planowana podwyżka biletów, jednak udział Dynamic Pricing we wzroście przychodów jest znaczący.

Jak to działa? Ceną zarządza algorytm, który podnosi ją w odpowiednich momentach dla wybranych terminów, oceniając, czy taka podwyżka nie wpłynie negatywnie na frekwencję oraz decyzje zakupowe klientów. Analizując liczbę gości odwiedzających obiekt, można obliczyć przychód wygenerowany dzięki zastosowaniu Dynamic Pricing. Porównując planowany przychód, gdyby cena biletów była ustalona z góry (uwzględniając planowaną podwyżkę na ten rok), z faktycznym wynikiem sprzedażowym osiągniętym dzięki zastosowaniu algorytmu, wynika, że Dynamic Pricing wygenerował 12% dodatkowego przychodu.

Wczesne Zakupy Biletów

Zauważalny był także liczby gości na biletach sprzedanych z wyprzedzeniem. Odpowiednio prowadzone działania marketingowe i komunikacyjne, w połączeniu z działaniem algorytmu, który daje impuls do wcześniejszego zakupu, skutkują przeniesieniem sporej części sprzedaży do on-line’u. Odsetek klientów którzy bilet mieli kupiony z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem wzrósł czterokrotnie, co stanowi 33% wszystkich kupujących.  Gości, którzy mieli bilety z co najmniej czterodniowym wyprzedzeniem, również było czterokrotnie więcej niż w zeszłym sezonie! Dzięki temu JuraPark Krasiejów z większą skutecznością zyskiwał pewnych klientów. Mimo że pogoda mogła wpływać na plany, wcześniejsze zakupy biletów nie traciły na popularności. Osoby chcące zaoszczędzić, chętniej nabywały bilety z wyprzedzeniem. Dodatkowo, wcześniejszy zakup zmniejszał ryzyko zmiany planów przez gości, np. pod wpływem innych atrakcji napotkanych w drodze. W rezultacie taki klient stawał się niemal pewnym odwiedzającym. Co ciekawe, ponad 1% udziału w przychodach to dodatkowy zysk ze sprzedanych biletów, które nie zostały wykorzystane.

Warto też zastanowić się, ilu klientów w ogóle nie odwiedziłoby parku, gdyby nie zachęta w postaci korzystnej polityki cenowej.

2 na 3 klientów wybiera on-line

Prawie 60% gości obiektu miało bilet kupiony online. Świadczy to zarówno o preferencjach klientów, jak i o dobrze prowadzonej komunikacji i zaangażowaniu “JuraParku Krasiejów” w edukację zakupową swoich gości. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał Dynamic Pricing, zespół JuraParku w pełni zaangażował się w projekt i skorzystał ze wsparcia Droplabs w zakresie strategii sprzedaży biletów oraz komunikacji marketingowej. Dla klientów zakup biletów przez internet jest wygodnym rozwiązaniem, które pozwala przyśpieszyć obsługę i wejście na teren obiektu.

Zbudowanie bazy marketingowej

Dynamic Pricing przynosi również korzyści w zakresie marketingu. Działania promocyjne w połączeniu z polityką dynamicznych cen zwiększają konwersję oraz zwiększają liczbę gości, którzy bilety kupują z wyprzedzeniem. Część gości, którzy zdecydowali się na zakup wejściówki wcześniej, prawdopodobnie nie przyjechałaby do obiektu, gdyby tego nie zrobiła. Mogliby się rozproszyć np. reklamą konkurencji, czy po prostu spontanicznie zmienić plany. Kampanie mające na celu wzbudzić impuls do wcześniejszego zakupu przynoszą pozytywne rezultaty, co można potwierdzić statystykami z poprzednich akapitów.

Dzięki dodatkowym przychodom z biletów sprzedanych i nieużytych oraz dużej liczbie zgód marketingowych, JuraPark Krasiejów może skuteczniej dotrzeć do klientów. Przez ten okres, zespołowi Krasiejowa udało się zebrać ponad 18 tysięcy zgód marketingowych od potencjalnych gości! Ponadto, w analizowanym okresie aż 41% kupujących bilety kanałem on-line pozostawiło taką zgodę. Jak widać, im mocniej sprzedaż on-line jest promowana, tym nominalnie więcej zgód zostaje marketingowych zostaje zebranych. Stworzenie efektywnej bazy kontaktowej pozwala na lepsze lokowanie budżetu marketingowego oraz zwiększa szanse na konwersję zarówno nowych jak i powracających gości.

Benefity w zarządzaniu obiektem

Dynamic Pricing nie tylko zwiększa przychody, ale także pozwala na lepsze zarządzanie obłożeniem obiektu. Dzięki algorytmowi opracowanemu przez Droplabs, JuraPark Krasiejów może precyzyjniej niż dotychczas przewidywać ruch gości i przygotować się na ewentualne wzmożenie lub ograniczenie frekwencji danego dnia. Dzięki temu łatwiej jest ustalić np. liczbę potrzebnych kasjerów i obsługi na dany dzień.

Więcej pozytywnych opinii Google

Ponadto, dzięki temu mechanizmowi automatyzującemu zbieranie opinii,  klienci niezadowoleni są zachęcani by udzielić szczegółowej opinii, która trafia bezpośrednio do zarządzających prywatnym formularzem w googlu, więc dostarczane są informacje o tym, na co można w obiekcie zwrócić uwagę, żeby polepszyć doświadczenie gości.

Pełne zaangażowanie zespołu JuraParku Krasiejów w zdobywanie pozytywnych opinii w Google było głównym czynnikiem w zwiększaniu tej liczby. W połączeniu tych działań z Silnikiem Dynamicznych Cen Droplabs dało to świetne wyniki i w tym roku przybyło ponad 3 razy więcej opinii niż w analogicznym okresie w zeszłym sezonie!  Średnia ocena również wypada korzystniej, ponieważ z poziomu 4,7 podniosła się do 4,9 (w pięciostopniowej skali). Przy użyciu Silnika Dynamicznych Cen Droplabs, zwiększył się udział klientów on-line. Co za tym idzie wzrosła liczba, osób, od których można zebrać opinię Google przy pomocy narzędzia do automatyzacji tego procesu. W długoterminowym rozliczeniu, lepsze opinie to potencjał na więcej gości i zdobywanie przewagi nad konkurencją.

Podsumowanie

JuraPark Krasiejów to przykład nowoczesnej atrakcji turystycznej, która skutecznie wdrożyła Dynamic Pricing. Wzrost przychodów o 16%c czy średni przychód na gościa wyższy o 29% niż w analogicznym okresie zeszłego roku, to dowody na skuteczność tej strategii. Dzięki wcześniejszym zakupom biletów oraz rosnącej liczbie gości korzystających z zakupów online, park nie tylko zwiększył swoje przychody, ale także lepiej dopasował liczbę pracowników do bieżącego ruchu turystycznego. Kolejną zaletą jest fakt, że JuraPark Krasiejów  uzyskał wyższą opinię o wrażeniach z pobytu pozostawianej przez klientów na stronie Google.

JuraPark Krasiejów wraz z “bratnim” Bałtowskim Kompleksem Turystycznym od lat są pionierami outdoorowych parków rozrywki w Polsce. O wynikach Bałtowa mogą Państwo przeczytać tutajDzięki postawieniu na Dynamic Pricing, oba te obiekty zyskały nowe narzędzie w dostosowywaniu oferty do potrzeb współczesnych turystów.

Powiązane artykuły

Michal Holdenmajer Droplabs
6 kwietnia 2020

Droplabs bronią przedsiębiorców w czasie kryzysu

Arrow-up