Czytasz
Zacznij lokalnie. Jak dotrzeć do klientów w swojej okolicy?

Zacznij lokalnie. Jak dotrzeć do klientów w swojej okolicy?

17 maja 2021

Mimo luzowania obostrzeń sporo czasu minie, zanim ponownie będziemy mogli przyjmować zagranicznych turystów. Szykujesz się do otwarcia? A może już aktywnie działasz? Zastanów się, jak możesz przyciągnąć klientów lokalnych, by nie stracić szansy na sprzedaż. Szczególnie, że niezmiennie mówi się o tym, że turystyka krajowa ma wciąż zyskiwać na popularności. Co możesz zrobić? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek.

Dostosuj ofertę

Stwórz ofertę, która będzie atrakcyjna dla klientów lokalnych. Pomyśl, czego teraz potrzebują i w jaki sposób możesz im to zapewnić. Nie oznacza to jednak, że musisz całkowicie zmienić dotychczasową ofertę, czasami wystarczy zmienić sposób komunikacji – dostosować opis, nazwy pakietów czy materiały w mediach społecznościowych lub wzbogacić usługi o odpowiednie dodatki, a w ten sposób zapewnić całkowicie nowe doświadczenie swoim klientom.

Chociaż nie mówi się o tym wiele, wycieczki oraz usługi realizowane w ramach rynku atrakcji i przeżyć mogą mieć istotny wpływ na zdrowie psychiczne i fizyczne. Usługodawcy mają do zaoferowania wiele aktywności, które pozwalają na budowanie relacji, spędzanie czasu z bliskimi, poprawę samopoczucia, kontakt z naturą, rozwój osobisty czy poprawę kondycji fizycznej. Mając to na uwadze możesz zmodyfikować swoją ofertę wzbogacając ją o dodatkowe aspekty z tym związane lub podkreślić je w dotychczasowej ofercie.

Jednym z rozwiązań, które możesz zaoferować są usługi, pozwalające na spędzenie czasu z bliskimi. W ostatnim czasie kontakt z rodziną i przyjaciółmi mógł być bardzo organiczny, z tego powodu dedykowane atrakcje dla rodzin, par czy paczki przyjaciół będą dla nich świetnym sposobem na wspólny wypoczynek. Stwórz w tym celu wariant usługi, który będzie skierowany właśnie do nich. Skorzystaj przy tym z funkcji takich jak dodatki czy pytania, by sprawić, że dotychczasowa oferta będzie jeszcze bardziej dostosowana do konkretnej grupy klientów. Kolejną rzeczą, którą możesz zaproponować gościom jest zorganizowanie konkursu lub dodanie elementów rywalizacji i wyzwań do swoich atrakcji. Aktywności, które umożliwiają naukę oraz zdobywanie nowych doświadczeń z pewnością przyniosą uczestnikom wiele satysfakcji oraz będą gwarancją dobrze spędzonego czasu.

Zbuduj zaufanie dzięki przejrzystej ofercie i łatwym zakupom

Dobrze nazwane usługi, dobrej jakości zdjęcia lub grafiki i jasno opisane warunki realizacji usługi naprawdę mogą poprawić konwersję w sklepie. Warto zadbać o detale i przyjrzeć się bliżej temu, jak wygląda proces zakupowy klientów korzystając z podglądu sprzedaży. Warto wystrzegać się też najczęściej popełnianych błędów, które opisaliśmy w tym artykule.

Nie zapomnij także o atrakcyjnych materiałach, które udostępnisz na stronie internetowej czy w mediach społecznościowych, pomogą Ci one przyciągnąć gości. Materiały takie jak filmy czy zdjęcia będą w stanie zachęcić klientów do wizyty znacznie bardziej niż długi i rozbudowany tekst. Wykorzystaj ostatnie chwile przed otwarciem, by zaopatrzyć się w dobrej jakości zdjęcia lub filmy.

Przypomnij o sobie stałym klientom

Odezwij się do klientów w newsletterze lub udostępnij odpowiednie informacje na stronie internetowej czy mediach społecznościowych. Wielu z nich niecierpliwe czeka, aż wznowisz działania, by ponowne skorzystać z usług oferowanych w obiekcie. Możesz przygotować dla nich dedykowaną propozycję lub urozmaicić dotychczasową o bezpłatne dodatki. W tym celu skorzystaj z różnych kanałów sprzedaży, a dzięki temu stworzysz osobny sklep internetowy z ofertą specjalnie dla nich. Do tego może przydać Ci się również wiedza na temat zarządzania wariantami. Oczywiście sprawdzoną opcją są też kody rabatowe na wybrane usługi lub całą ofertę, którymi podzielisz się w wiadomości.

Daj się znaleźć dzięki Mapom Google

Bardzo istotnym krokiem jest zadbanie o widoczność w Mapach Google. Możesz to zrobić uzupełniając swój profil na Google Moja Firma. Dlaczego to ważne? Kiedy użytkownicy wpiszą odpowiednie hasło w Google, Twój obiekt może zostać im przedstawiony jako propozycja znajdująca się w okolicy. Dodatkowo możesz śledzić, ile osób dotarło do Twojej lokalizacji oraz wykorzystało numer telefonu korzystając z wizytówki. To ogromne źródło wiedzy o zachowaniu i potrzebach Twoich klientów oraz przede wszystkim bezpłatny sposób na promowanie usług.


Masz pytania, a może chcesz uruchomić sprzedaż na swojej stronie internetowej? Zarejestruj się jeszcze dzisiaj lub napisz na [email protected].

Powiązane artykuły

20 października 2019

Strategia ofertowa dla Twojego sklepu online

8 sierpnia 2019

Jak rozwiązywać problemy klientów Twojego sklepu online?

Prowadząc sklep online z pewnością zdarzają się sytuacje, w których Twoi klienci będą mieli jakieś pytania lub problemy. Jak je rozwiązać? Z Droplabs bardzo łatwo. Sprawdź sam!

Arrow-up