Wiele wskazuje na to, że w najbliższym czasie znaczna część atrakcji będzie mogła ponownie funkcjonować. Oczywiście pandemia spowodowała, że podejście klientów zmieniło się, a co za tym idzie ponowne otwarcie będzie wymagało zadbania o kilka aspektów. Zebraliśmy dla Was informacje na temat możliwych zjawisk i trendów, o których mówi się najczęściej w kontekście tegorocznego sezonu.
Jak ma wyglądać ten sezon?
Jak usłyszeliśmy na ITB Berlin, największych targach turystycznych w Europie, spodziewać możemy się wielu zmian. Oto kilka trendów, o których mówiło się najwięcej:
- Wszystko wskazuje na to, że popularność wycieczek krajowych nadal będzie się utrzymywać. W szczególności wyjazdy nastawione na wypoczynek i rekreację będą bardzo pożądane. Dużym zainteresowaniem będą cieszyć się również miejsca na otwartej przestrzeni.
- W dalszym ciągu klienci będą chętnie korzystać z wycieczek prywatnych oraz takich, które odbywają się w małych grupach.
- Wiele osób będzie zwracać szczególną uwagę na kwestie związane z bezpieczeństwem i higieną w obiekcie. W związku z tym istotne będzie komunikowanie wszystkich wytycznych i zmian z tym związanych.
- Goście będą mieli na uwadze także elastyczność terminów i możliwość dokonywania późniejszych zmian. Przygotuj się na to i reaguj, kiedy będą potrzebowali Twojej pomocy.
- Co ciekawe, mówi się także, że współpraca między lokalnymi usługodawcami będzie miała ogromne znaczenie. Jeśli chcesz nawiązać współpracę z innymi przedsiębiorcami, skorzystaj z możliwości, jakie ofertuje Ci Droplabs.
Kilka rzeczy, o które musisz zadbać zanim ponownie zaczniesz działać
Pamiętaj, by zaktualizować ofertę na stronie internetowej. Jak tylko klienci będą mieli możliwość ponownego odwiedzenia Twojego obiektu, będą chcieli zakupić bilety internetowo. Ważne, by na stronie ze sklepem zobaczyli bieżące terminy i zaktualizowaną ofertę. Wcześniejszy zakup wejściówek online to dla nich także gwarancja, że obiekt jest otwarty w wyznaczonym terminie.
Sprzedaż online stała się bardziej istotna niż kiedykolwiek, dlatego to jedna z rzeczy, o które warto zadbać przy okazji otwarcia. Korzystając z systemu sprzedaży wejściówek, ograniczysz kontakt bezpośredni w punkcie sprzedaży i umożliwisz szybką kontrolę biletów. To oczywiście może przyczynić się do zmniejszenia kolejek do kasy (czym możesz pochwalić się korzystając z opcji wyświetlenia komunikatu o możliwości ominięcia kolejki do kasy biletowej).
Ustal także maksymalną liczbę wejściówek, które można zakupić o określonej godzinie. W ten sposób będziesz mieć pewność, że nie przekroczysz wyznaczonych limitów wejść. W dowolnym momencie możesz śledzić liczbę sprzedanych miejsc i maksymalnie wykorzystywać wolne terminy używając do tego zakładki Stan Sprzedaży.
A zanim ruszysz z otwarciem, już teraz możesz uruchomić na stronie sprzedaż voucherów lub przecenionych wejściówek i zacząć promować je wśród klientów.
O czym jeszcze pamiętać?
- Przygotuj się na kilka scenariuszy. Bądź gotowy/a na zmianę planów.
- Bądź elastyczny/a i „słuchaj” potrzeb swoich klientów. Możesz wykorzystać do tego np. narzędzia śledzące popularne wyszukiwania w Google (Google Trends), słuchać wzmianek na temat swojej firmy w Internecie (social listening) czy bezpośrednio komunikować się z klientami i rozmawiać o ich potrzebach.
- Wykorzystaj okazję mając na uwadze bieżące możliwości. Zacznij od zadania sobie pytań: „Do kogo obecnie mogę dotrzeć ze swoją ofertą?”, „Co jest teraz istotne dla moich klientów?”, „Jak mogę pomóc swoim klientom?”.
Masz pytania, a może chcesz uruchomić sprzedaż na swojej stronie internetowej? Zarejestruj się jeszcze dzisiaj lub napisz na [email protected].