Czytasz
Realizacja Bonów Turystycznych z Droplabs na przykładzie Parku Dinozaurów i Rozrywki Dinolandia

Realizacja Bonów Turystycznych z Droplabs na przykładzie Parku Dinozaurów i Rozrywki Dinolandia

25 października 2021

Pod koniec sierpnia Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że blisko 3 mln Polaków aktywowało bony turystyczne o wartości 2,6 mld zł (źródło). Realizacja bonów turystycznych to ogromna szansa dla obiektów z branży. Ich obsługa może jednak wiązać się z wieloma nowymi wyzwaniami.

Jak wygląda obsługa bonów w praktyce oraz w jaki sposób wykorzystać System Droplabs, by usprawnić swoją pracę, opowiedział nam Krzysztof Siwicki, Dyrektor Operacyjny Parku Dinozaurów i Rozrywki Dinolandia.

Standardowa oferta sklepu internetowego

W naszej standardowej ofercie dostępnej na stronie możliwy jest zakup biletów do Dinolandii oraz do Ogrodu Jana Pawła II. W tym roku zdecydowaliśmy się także na umieszczenie na stronie możliwości realizacji bonów turystycznych. Zarówno bilety online, jak i bon są obsługiwane za pomocą Systemu Droplabs. Bilety wstępu sprzedajemy jednak przez Panel Sprzedaży, z kolei bony realizujemy za pośrednictwem Panelu Kasjera.

Usprawnienie pracy obiektu

W dalszym ciągu możliwa jest realizacja bonów na miejscu, jednak to prowadzi do powstawania dużych kolejek do kas. Mimo, że mamy dwie kasy, kolejki sięgają nawet 15-20 metrów. Wiąże się to z dłuższym czasem oczekiwania, z racji tego, że sama realizacja bonu trwa dość długo. Po wypełnieniu karty meldunkowej kasjer wprowadza dane do systemu ZUSu. Następnie trzeba poczekać na weryfikację. Zdarza się, że ona również trochę zajmuje. Dzięki temu, że korzystamy z Droplabs goście nie muszą czekać w kolejce, podchodzą tylko do osoby, która weryfikuje bilety.

Proces internetowej realizacji bonów

Kiedy goście wypełniają formularz dostępny na stronie kontaktujemy ich w 24h, w celu realizacji płatności z bonu turystycznego. Wówczas kasjer ma przygotowane już wszystkie informacje, wprowadza je tylko do systemu. Zostaje mu jedynie płatność. Gdy płatność z bonu zostanie zaakceptowana, kasjer wysyła bilet oraz dodatkowo zakupione usługi korzystając ze Sprzedaży Wewnętrznej Droplabs (Panelu Kasjera).

Sprzedaż wewnętrzna pozwala kasjerowi na ręczne wygenerowanie w obiekcie takich samych biletów, jak w przypadku sprzedaży online i wręczenie ich klientowi na miejscu bądź wysłanie na jego adres mailowy.

Korzystanie ze sprzedaży wewnętrznej sprawia, że informacje na temat sprzedanych biletów są przechowywane w jednym miejscu, a dostępna pula miejsc jest synchronizowana pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży. Dodatkowo pozwala na spójną kontrolę wejściówek – wszyscy klienci, zarówno ci, kupujący online, jak i ci, którzy zdecydowali się na zakup biletów w kasie mają taki sam bilet.

Chcemy zachęcić klientów do zakupu biletów online, dlatego zaoferowaliśmy dodatkowy rabat -5% na zamówienia. Internetowa realizacja bonów to większa wygoda zarówno dla nas, jak i naszych klientów.”

Wyzwania i plany związane z bonami turystycznymi

Jednym z wyzwań, które napotkaliśmy to sytuacja, kiedy klienci wypełniają formularz w trakcie jazdy, na przykład na telefonie, będąc już w drodze do naszego obiektu. Wówczas nie zawsze zdążymy do nich oddzwonić. Wtedy jednak po prostu anulujemy zamówienie i realizujemy w kasie.

Gdyby termin realizacji bonów został przedłużony, wówczas na pewno planujemy większą promocję i nacisk na to, żeby więcej klientów z nich korzystało. Chcielibyśmy trochę w ten sposób odciążyć kasjerów. Gdyby była dalsza możliwość realizacji bonów na pewno będziemy kłaść większy nacisk na sprzedaż internetową.


Masz pytania, a może chcesz uruchomić sprzedaż na swojej stronie internetowej? Zarejestruj się jeszcze dzisiaj lub napisz na [email protected]

Spodobał Ci się artykuł? Obserwuj nas na Facebooku, by być na bieżąco i czerpać inspiracje do rozwijania swojej sprzedaży internetowej.

Powiązane artykuły

Arrow-up