Pierwszy webinar w ramach Akademii Atrakcji Turystycznych jest już za nami. Podczas niego Krystian Borkowski, redaktor naczelny ParkMag oraz założyciel agencji Emotions Group dzielił się ekspercką wiedzą na temat marketingu online w branży turystycznej. Poznaj szczegóły!
Na wstępie chcemy podziękować wszystkim uczestnikom za udział w tym szkoleniu online! Mamy nadzieję, że już wkrótce zdobyta wiedza zaowocuje zwiększeniem sprzedaży i rozpoznawalności Waszych marek!
W ramach szkolenia Krystian nakreślił najważniejsze elementy, z których składa się szeroko pojęty marketing internetowy, jak np. od czego zacząć, jak dbać o wizerunek, a także zagadnienia związane z obszarem social media, reklam płatnych oraz analizy danych. Webinar był prawdziwą pigułką wiedzy, która dodatkowo została rozszerzona o segment Q&A, w czasie którego prelegent odpowiadał na konkretne pytania od uczestników szkolenia.
Odsłaniamy kurtynę, aby dokładniej przedstawić omawiane tematy
Wybór wykonawcy działań marketingowych ma bezpośredni i znaczący wpływ na sprzedaż w atrakcjach turystycznych. Może to być zespół wewnętrzny, a nawet jedna osoba lub można zlecić działania agencji zewnętrznej.
Czym jest Twój produkt? Tworzenie strategii zacząć warto od określenia, czym jest produkt i jakie potrzeby rynkowe produkt zaspokaja.
Grupa docelowa stanowi podstawę skutecznej strategii. W zależności od grupy docelowej będą się różnić kanały dotarcia do klientów.
Spójna identyfikacja wizualna – ważne jest opracowanie brandbooka, który przedstawia logo i identyfikację wizualną, a także określa, w jaki sposób mają być tworzone grafiki na social media, banery reklamowe etc.
Strona internetowa – nie wystarczy przygotowanie ładnej i nowoczesnej strony. Kluczowa powinna być jej przejrzystość.
Social media – podczas prowadzenia profili atrakcji trzeba pamiętać o regularności publikacji wpisów, zgodności z identyfikacją wizualną oraz ciągłej analizie. Wybór tematyki i formy postów musi być oparty o specyfikę konkretnego medium oraz wyjątkowość Twojej atrakcji.
Reklamy płatne (PPC) – każdy grosz w płatnych reklamach musi być wydawany właściwie, dlatego tak ważny jest wybór wykonawcy, który posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Projektowanie skutecznej kampanii płatnej ma składać się z:
- opisania efektu, który chcesz osiągnąć,
- wyboru platformy (np. Google Ads, Facebook Ads etc.) i typu reklamy,
- określenia budżetu i terminu kampanii.
Analiza danych poprzez Google Analytics jest niezbędna, aby móc na bieżąco kontrolować, badać i modyfikować prowadzone działania. Pamiętaj też o umieszczaniu adnotacji w miejscach z dużym wzrostem czy spadkiem, a następnie – szukaj ich przyczyny.
Zainteresował Cię temat szkolenia?
Brałeś udział w webinarze?
Sprawdź swoją skrzynkę pocztową – wysłaliśmy certyfikat oraz materiały dodatkowe wraz z pełnym nagraniem! Podobny komplet (poza certyfikatem) otrzymasz, jeśli byłeś zapisany, ale nie dołączyłeś do wydarzenia online.