Nie od dziś wiadomo, że nie tylko dzieci kochają opowieści. Ludzie od tysięcy lat uwielbiają słuchać historii o sukcesach, marzeniach czy pięknej miłości, dlatego tak popularne stało się wykorzystywanie ich w marketingu. W gąszczu informacji nie jesteśmy w stanie wyłapać wszystkich niuansów. Z tego powodu zamiast zwykłej reklamy przedstawiającej produkty czy usługi marki opowiadają nam historie. I tak z zaciekawieniem oglądamy wciągające reklamy Allegro, opowieść o fioletowej krowie czy obserwujemy podróż Paczuchy, która wyrusza, by dotrzeć do wybranego przez Ciebie paczkomatu.
Storytelling nie jest prosty i z pewnością wymaga czasu, ale skutecznie wykorzystywany może dać nieocenione rezultaty. Czemu zatem nie wykorzystać go w branży, która pełna jest magii, przygód i bajkowych postaci?
Storytelling to…
„Tworzenie oryginalnej opowieści powiązanej ze światem marki, budowanie szerszego kontekstu oraz konstruowanie spójnej historii o marce i produktach” – tak storytelling definiowany jest przez Nowy Marketing.
Storytelling nie jest nowym narzędziem. Mimo to, wciąż nie jest w pełni wykorzystywany przez firmy. Nie chodzi tylko o to, by stworzyć jednorazową opowieść sprzedającą konkretną usługę czy ideę. Storytelling musi być autentyczny, a więc spójny z komunikacją prowadzoną przez park rozrywki i jego wizerunkiem. Musi również łamać schematy.
Dobrze stworzona narracja wzbudza emocje, zainteresowanie i pozytywne skojarzenia. Wykorzystując ją w swoim parku rozrywki wyróżnisz się, wzbudzisz ciekawość odbiorców, pobudzisz ich kreatywność. Dodatkowo zachęcisz ich do działania lub nawet stworzy z nimi trwałą więź.
I żyli długo i szczęśliwie
Poza elementami widocznymi bezpośrednio w obiekcie, możesz przenieść koncepcję do wirtualnej przestrzeni. W tym celu twórz treści na media społecznościowe, które ściśle nawiązują do przyjętej przez Ciebie narracji. Wykorzystaj także stronę internetową – możesz umieścić tam historię związaną z powstaniem parku rozrywki. Opisy w sklepie internetowym to kolejne miejsce, które możesz wykorzystać do prezentacji swojej treści.
Ciekawy przykład narracji znajdziemy m.in. na stronie Rabkolandu czy Megalandii.