Czytasz
Facebook jako potężne narzędzie sprzedaży

Facebook jako potężne narzędzie sprzedaży

4 lipca 2022

Początkowym celem mediów społecznościowych, w tym też Facebooka, była możliwość łączenia się z innymi osobami. Mogłeś poznawać osoby z każdego zakątka świata, dzielić się opiniami i zainteresowaniami bez potrzeby wychodzenia z domu. Obecnie social media mają też kolosalną wartość biznesową i marketingową. Nic w tym dziwnego – na ten moment na Facebooku jest ponad 2,895 milionów aktywnych użytkowników, co powoduje, że platforma jest idealnym miejscem do pozyskiwania klientów oraz promocji własnych usług i produktów.

Rejestracje i aktywni użytkownicy na Facebook

Facebook jest platformą o nadzwyczajnym potencjale sprzedażowym dzięki liczbie aktywnych użytkowników, która wynosi 2,9 miliarda. I w najbliższym czasie nie nie jest przewidywane jej zmniejszenie, gdyż w ciągu minuty rejestruje się aż 400 nowych użytkowników.

Co więcej, media społecznościowe w naszych czasach nie są jedynie dla młodych. Facebook cieszy się coraz większą popularnością wśród osób starszych (tak – nawet tych 65+). Największą społecznością w 2021 roku byli mężczyźni w wieku 25-34 lat – jest to  19% użytkowników FB. Kolejne według liczebności grupy to:

  • mężczyźni w wieku 18-24 – 15%,
  • kobiety w wielu 24-35 – 13%.

Jaki jest wniosek z powyższych liczb? Na Facebooku można spotkać osoby w praktycznie każdym wieku, a ich ogromna liczba zapewnia, że zakres zainteresowań, poziomów dochodów, wykształcenia, pochodzenia i innych aspektów jest szeroki. Dzięki tak dużej puli praktycznie każdy produkt czy usługa mogą znaleźć swoją grupę docelową.

Zachowania użytkowników na Facebook

Liczby nie kłamią, a w przypadku Facebooka one są tak duże, że na pierwszy rzut oka może być trudno w nie uwierzyć. Wiemy już, jakie osoby można spotkać na Facebooku. Nie mniej jednak ważnym elementem jest wiedza na temat ich zachowania na platformie, bo aby sprzedawać lepiej, musisz być tam, gdzie są Twoi klienci.

Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych aspektów zachowania użytkowników na Facebooku, których uwzględnienie przy działaniach promocyjnych jest podstawą:

  • 94% przychodu z reklam są dokonane przez użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych,
  • najwyższy wskaźnik zainteresowania jest u plików wideo – 6,04%, gdy w przypadku postów ze zdjęciami ta liczba jest na poziomie 4,36%, a tekstowych postów – 1,66%,
  • na urządzeniach mobilnych użytkownicy spędzają na Facebooku średnio 57 minut dziennie.

Jak sprzedawać przez Facebook?

To jest właśnie pytanie – jak zapewnić, aby fanpage firmy był już nie tylko sposobem na komunikację z klientami, ale także kanałem sprzedaży? Jak wykorzystać w pełni potencjał tego narzędzia, które dziennie odwiedza ponad 1,6 miliarda osób na całym świecie.

Facebook udostępnia wachlarz możliwości, z których firmy mogą wybierać i dopasować indywidualnie. Przy wdrożeniu sprzedaży online w obiekcie wielu naszych klientów decyduje się na:

Podsumowanie

Facebook już dawno nie jest tylko narzędziem do komunikacji. Obecnie pełni rolę jednego z największych marketplace’ów świata (jeśli nie największego). Fanpage może zostać dochodowym kanałem sprzedaży dla firmy, zwłaszcza jeśli mowa o atrakcjach turystycznych.

Powiązane artykuły

Osoba przy laptopie
31 stycznia 2020

Marketing treści – droga do skutecznej sprzedaży usług

29 kwietnia 2019

10 sposobów, dzięki którym klienci Droplabs biją swoje rekordy sprzedaży

sposoby na bezplatne dotarcia do klienta
17 lutego 2021

5 sposobów na bezpłatne dotarcie do klientów

Arrow-up