Czytasz
Jak tworzyć opisy, które sprzedają?

Jak tworzyć opisy, które sprzedają?

20 października 2019

Postanowiliśmy podzielić się z Tobą wiedzą, która kosztowała Beatę Wiercińska – specjalistkę od marketingu w branży beauty – ponad 20 000 zł, kilkanaście tysięcy godzin pracy i kilkaset testów przeprowadzonych w różnych firmach. Jej odkrycie i najskuteczniejsza forma pisania tekstów mogą być dla Ciebie absolutnym zaskoczeniem. Zaczniemy od wyjaśnienia, a następnie otrzymasz konkretną formułę tworzenia opisów, które sprzedają. Jeśli ją wdrożysz w swoim urodowym sklepie online, szanse na sprzedaż wzrosną nawet o 60%.

Zaczynamy od najważniejszego

Klientów zupełnie nie interesuje to, co chcesz jej sprzedać. Co więcej, nie ma najmniejszej ochoty oglądać reklam typu kup teraz, karboksyterapia w pakiecie tylko x zł. Co gorsza, źle się czuje, ponieważ nie może zrozumieć profesjonalnych określeń, które nic dla niej nie znaczą. Im bardziej skomplikowane nazwy oraz opisy, tym gorzej się z tym czuje. Zatem masz wręcz gwarancję, że nie rozkręcisz sprzedaży.

Dalej. Zastanów się, jakie Ty masz wrażenie oglądając większość reklam. Znakomita część z nich traktuje potencjalnego klienta jak byt przyklejony do portfela. Podoba Ci się to, że ktoś traktuje Cię przedmiotowo i jedyne czego chce to, coś Ci sprzedać? Odpowiedź jest chyba oczywista, prawda? Nikt z nas nie lubi wrażenia, że chcą na nas tylko zarabiać. To jest ten moment, w którym budzi się naturalny opór. Zdalnie tego nie przebijesz i nie zlikwidujesz, nawet najbardziej manipulacyjnym tekstem.

Co jest najważniejsze podczas pisania?

  • Zwrócić całą uwagę na klientów
    Dla nich ważne jest tylko to, jaką korzyść przyniesie im Twoja usługa. Co konkretnie będą z tego mieli lub jaki efekt uzyskają, jaki problem zostanie rozwiązany. Jeśli klientka myśli o odchudzaniu to gwarantujemy Ci, że urządzenie, metoda czy technologia będzie miała dla niej drugorzędne znaczenie. W pierwszej kolejności skupi się tylko i wyłącznie na tym, czy jej to pomoże osiągnąć cel, czyli wyszczuplenie.
  • Pamiętać, że to człowiek a nie byt przyklejony do portfela
    Pisząc bądź ludzki, miły i serdeczny. Nie staraj się używać formalnego tonu. Im bardziej służbowy, tym większy dystans zbudujesz. Im bardziej po ludzku napiszesz, tym większą masz szansę, że zwrócisz uwagę i wyróżnisz się wśród innych reklam.
  • Wezwać klienta do działania
    W poście na Facebooku, takie wezwanie musi zawierać link do sklepu online.

Dopiero teraz możemy przejść do formuły tworzenia opisów, które sprzedają. Wpisujemy ją w formie pytań, dzięki czemu samodzielnie stworzysz skuteczne opisy, nawet jeśli do tej pory nie pisałeś tekstów.

Wybierz zabieg, który chcesz zamieścić w sklepie online i rób notatki odpowiadając na pytania:

Jaki ten zabieg daje efekt?

W pierwszych słowach napisz co klientka dostaje. Jaki konkretnie efekt uzyska lub jaki jej problem możesz rozwiązać. Jaka to dla niej korzyść lub co może być wartością. Dla ułatwienia możesz wypisać 5-7 cech produktu lub usługi, a następnie z całej listy wybrać 1-2 najważniejsze, dzięki temu będzie Ci łatwiej określić konkret dla klientki. Jeśli już wiesz jaką najważniejszą korzyść chcesz dać klientce, dodaj do tego ludzką oprawę.

Co masz dla swojej klientki?

Dopiero w drugiej części wpisz nazwę zabiegu z krótkim opisem jego działania. Producenci z reguły tworzą bardzo długie informacje. Wybierz tylko te części, które Twoim zdaniem mogą być najważniejsze dla potencjalnej klientki. Cały czas warto pamiętać o tym, że ludzi nie interesuje to co chcesz sprzedać. Ważna jest korzyść klientki.

Co Twoja klientka z tego ma?

Ponownie wracamy do korzyści klientki. Oczywiście nie przepisujesz słów z pierwszego zdania, tylko podkreślasz wartość tego co może uzyskać po wykonaniu zabiegu. Jak może wyglądać, jak może się poczuć (emocje) lub co zobaczy.

Jak to możliwe? / skład, dowody, przykłady

To część, w której możesz pochwalić się składem, jednak mimo tego jak bardzo Cię korci, aby wpisać jak najwięcej, ponownie przypomnij sobie, że zawsze dla klientki najważniejsze są efekty. Ta część tekstu służy jedynie temu, aby pokazać dlaczego efekt jest realny. Udowadniasz, że to możliwe dzięki technologii, unikatowej mieszance witamin itd., itd. Jeśli nie masz w informacjach od producenta nic ciekawego możesz podać przykład innej klientki, której cera poprawiła się dzięki Twoim zabiegom.

Co trzeba zrobić, żeby to dostać?

W tej części, w możliwie krótki sposób i najbardziej ludzki jak potrafisz, możesz zaprosić klientkę do zakupu zabiegu. Możesz również dodać argumenty zachęcające typu promocja czy okolicznościowa cena.

Krótko i na temat

Jak widzisz, w krótkich opisach zawarte są wszystkie najważniejsze dla klientki informacje. Co ważne, jeśli zobaczy bardzo długi tekst jest ryzyko, że zrezygnuje z czytania, zatem dla komfortu swojego oraz klientki pisz możliwie krótkie opisy. Zawsze możesz zaprosić klientkę na bezpłatną konsultację, podczas której odpowiesz na wszystkie jej pytania i doradzisz jaka forma czy seria będzie dla niej najlepsza i najskuteczniejsza.

Na koniec dodamy dla Ciebie jeszcze jedną bardzo ważną informację – Jak wygląda pełny cykl zakupowy. Pomoże Ci to pisać teksty, które sprzedają, ponieważ będziesz wiedziała jak należy poprowadzić klienta do zakupu.

Uwaga

Uwagę klientki zdobywasz nagłówkiem i dosłownie pierwszym zdaniem. Właśnie dlatego ryzykowne jest używanie nazw zabiegów czy urządzeń. Klientka widząc nazwę maszyny nie wie, co ona jej da.

Zainteresowanie

Jeśli już przykujesz uwagę, klientka ocenia, czy usługa jest jej potrzebna, przydatna i czy właśnie czegoś takiego pragnie.

Emocje

Gdy pojawiają się emocje szanse na sprzedaż ekstremalnie rosną. Klientki najczęściej kupują poprzez emocje, właśnie dlatego tak bardzo rekomendujemy Ci „ludzki język” anie formalny.

Produkt lub Usługa

Jeśli zdobyłaś uwagę klientki, zainteresowałaś ją i udało Ci się wywołać u niej emocje to jest gotowa, aby poznać produkt lub usługę.

Zaangażowanie

Zaangażowanie to połączenie emocji klientki z konkretnym produktem lub usługą, czyli zbudowanie poczucia, że bardzo potrzebuje właśnie Twojego rozwiązania.

Impuls

Impuls to uzasadnienie dlaczego właśnie teraz klientka powinna kupić. Być może zachęcisz ją konkretną promocją, dodatkowym prezentem lub informacją, że została ograniczona liczba sztuk w sprzedaży. Impuls to również umożliwienie zakupu.

Zakup

Kulminacja procesu: czyli pieniądze dla Ciebie i zadowolenie klientki, która zaraz po umówieniu wizyty spełni swoje marzenie lub rozwiąże urodowy problem.

Być może pomyślisz: to nie jest takie proste. Masz rację. To proces, który potrzebuje uwagi oraz koncentracji. Wymaga pełnego skupienia na klientce. Zwykła zachęta kup teraz nie zadziała, ponieważ wszyscy widzimy to wszędzie. Natomiast jeśli zależy Ci na sprzedaży i chcesz więcej pieniędzy, to już teraz masz wszystkie informacje jak zrobić to skutecznie i realnie zwiększyć swoje szanse na wyróżnienie wśród konkurencji.

Powiązane artykuły

13 listopada 2020

5 najczęstszych błędów w sklepie internetowym

E-commerce
11 lutego 2020

E-commerce – trendy sprzedaży internetowej na rok 2020

Arrow-up