Zmiana cen w zależności od daty to popularny zabieg stosowany przez sprzedawców usług. Często możemy spotkać się z tym w różnego rodzaju parkach rozrywki, w których bilety w tygodniu są tańsze niż te w weekendy. Jeśli i Ty w swoim obiekcie stosujesz, bądź chcesz stosować taką politykę i manewrować cenami w zależności od terminu czy zapotrzebowania na daną usługę, możesz ustawić w Droplabs stosowną opcję.
W panelu klienta możesz dowolnie, w każdym czasie zmieniać ceny usług w zależności od daty. Wystarczy, że ustawisz wybraną przez siebie cenę, a następnie wybierzesz datę, do której ma ona obowiązywać. Następnie, musisz podać kolejną – inną cenę i kolejne ramy czasowe. Jak to zrobić w praktyce? Tłumaczymy krok po kroku!
- Zaloguj się do Panelu Klienta w systemie Droplabs, a następnie przy usłudze, dla której chcesz ustawić opcję zmiennej ceny w zależności od daty, kliknij edytuj.
- Przy okienku Cena, kliknij dodatkowe ustawienia.
- Następnie wybierz opcję Określ cenę „przekreśloną” lub zmiany ceny w zależnosci od terminu realizacji.
- Kliknij opcję dodaj, znajdującą się pod aktualnie ustawioną ceną.
- Wprowadź nową cenę, która ma obowiązywać przykładowo tylko w nadchodzący weekend. Z kalendarza wybierz odpowiadające Ci terminy.
- Jeśli chcesz, żeby po weekendzie cena znów była niższa, ponownie kliknij dodaj, wpisz niższą cenę i jako początek jej obowiązywania zaznacz poniedziałek.
- I gotowe! Dzięki tej opcji nie musisz się martwić, że nie zdążysz zmienić ceny w systemie. Wszystko zrobi się automatycznie!
Kiedy warto stosować taką politykę? W jakich sytuacja zmienna cena może się sprawdzić?
- W sezonie, w którym spodziewasz się największej frekwencji. Przykładowo, jeśli jesteś właścicielem Parku Wodnego i wiesz, że w lipcu odwiedza Cię najwięcej gości, możesz ustawić w systemie, że od początku do końca lipca obowiązuje wyższa cena.
- W weekendy – wiele obiektów w weekendy podnosi nieznacznie swoje ceny, ponieważ jest to czas wolny, w którym ludzie często decydują się na korzystanie z różnych usług. Z Droplabs, stosując powyższe wskazówki, łatwo możesz ustawić zmienność ceny automatycznie. Wówczas klient z góry będzie widział ile musi zapłacić za konkretny dzień:
- W momencie, w którym widzisz, że usługa jest popularna i zostaje mało wolnych miejsc, czyli wtedy, kiedy popyt jest wysoki. Jeśli wejściówki/bilety/vouchery kończą się na trzy dni przed końcem sprzedaży, możesz ustawić na te ostatnie dni wyższą cenę – jest spora szansa, że i tak się sprzedadzą.
- W sytuacji, kiedy z góry uprzedzasz, że od pewnego momentu bilety będą droższe. Na przykład wtedy, kiedy prowadzisz przedsprzedaż lub dzielisz sprzedaż na kilka tur. Taka sytuacja często ma miejsce w momencie sprzedaży biletów na koncert – przed koncertem cena zazwyczaj jest niższa, natomiast w dniu koncertu – wzrasta.