Czytasz
Dwujęzyczny sklep online z Droplabs

Dwujęzyczny sklep online z Droplabs

autor Agata Kubec
24 stycznia 2020

Informowaliśmy już o możliwości wprowadzenia dwujęzycznej wersji sklepu online – polskiej i angielskiej. To pomocne zwłaszcza wtedy, kiedy wiesz, że nie sprzedajesz usług jedynie na lokalnym rynku i kierujesz swoją ofertę do klientów międzynarodowych. 

Mimo, że narzędzie Droplabs jest w pełni zintegrowane z istniejącą stroną internetową, to działa w pewnym sensie niezależnie. To znaczy, że klient ma możliwość wyboru angielskiej wersji sklepu nawet wtedy, kiedy Twoja strona internetowa działa tylko w języku polskim. 

Automatyczny język sklepu ustawiany jest na podstawie języka, jaki klient ma ustawiony w przeglądarce. Jeśli ustawienia przeglądarki klienta są polskie, to sklep będzie wyświetlał się po polsku. Jeśli natomiast ustawienia przeglądarki są w innym języku, to sklep będzie wyświetlał się po angielsku. 

Jeśli Twoja strona internetowa jest dostępna we więcej niż jednym języku, możesz wprowadzić integrację języka sklepu Droplabs z Twoją stroną internetową. 

Przykład

Klient z Polski wchodzi na Twoją stronę internetową, jego ustawienia przeglądarki są polskie. Klient świadomie chce przeglądnąć stronę w języku angielskim, gdyż siedzi obok niego jego zagraniczny znajomy. Twój serwis jest dostępny w dwóch językach, odwiedzający klika więc w odpowiedni symbol flagi i przełącza cały serwis na wersję angielską. Oczekiwanie jest takie, by język sklepu również od razu przełączy się na język angielski. 

Rozwiązanie

Jeśli Twoja strona internetowa dostępna jest w dwóch językach, możesz zoptymalizować swój serwis tak, aby język sklepu dopasowywał się nie do języka przeglądarki, ale do języka jaki ustawiony jest na Twojej stronie. Dzięki temu wszystko będzie działać spójnie i jeszcze bardziej ułatwisz obcojęzycznemu klientowi zakup usług w Twoim sklepie online. 

Dodatkowo, jeśli skorzystasz z tej opcji, pływający przycisk “kup teraz” również dopasuje się do wybranego języka.

Jak to zrobić?

Wejdź do panelu klienta Droplabs i skorzystaj z instrukcji osadzenia sklepu oraz pływającego przycisku, znajdujących się poniżej lub powyżej listy Usług dostępnych w sprzedaży. Dzięki temu: 

  • Kod z ustawionym językiem polskim, wklejasz na swoją stronę w języku polskim.
  • Kod z ustawionym językiem angielskim, wklejasz na stronę w każdym innym języku.  
  • Na wszystkie strony polskie, wklejasz polski kod pływającego przycisku. 
  • Na wszystkie strony obcojęzyczne, wklejasz angielski kod pływającego przycisku.

Efekt?

  1. Niezależnie od tego czy Twoja strona internetowa ma więcej wersji językowych, klient zawsze może wybrać wersję językową sklepu online Droplabs i dowolnie ją zmieniać. Więcej na ten temat przeczytasz tu. 
  2. Jeśli Twoja strona internetowa funkcjonuje tylko po polsku, to język sklepu online będzie się automatycznie dopasowywał do języka, jaki klient ma ustawiony w przeglądarce. 
  3. Jeśli Twoja strona internetowa występuje w kilku wersjach językowych i klient ma możliwość wyboru jednej z nich, to możesz tak ustawić sklep Droplabs, żeby jego język nie dopasowywał się do przeglądarki, a do języka, jaki klient wskaże przeglądając Twoją stronę internetową. 
  4. Język napisu na pływającym przycisku także będzie się dopasowywał do języka wybranego przez klienta na Twojej stronie Internetowej.

Powiązane artykuły

Zdjecie chatbota na Facebooku
24 stycznia 2020

Jak uruchomić chatbota na Facebooku?

Arrow-up