Czytasz
Jak sprzedawać bilety, vouchery i karnety za pomocą funkcji Swipe up?

Jak sprzedawać bilety, vouchery i karnety za pomocą funkcji Swipe up?

10 lutego 2020

Trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, iż Instagram jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. W Polsce z Instagrama korzysta już ponad 7,2 mln użytkowników. Szereg dostępnych funkcji sprawia, że platforma służy nie tylko fanom fotografii i blogowania, ale przede wszystkim firmom. Skuteczne działania pozwalają marce promować produkty i usługi, zbudować długotrwałe relacje z odbiorcami, zaangażować ich w swoje działanie czy poznać ich preferencje dotyczące usług.

Ponad 200 milionów użytkowników Instagrama na całym świecie odwiedza profile firmowe przynajmniej raz dziennie. Co więcej, aż 62% internautów przyznało, że zainteresowało się produktem marki po zobaczeniu jej na InstaStory. Warto więc podjąć działania, które pozwolą użytkownikowi z dużą łatwością skorzystać z oferowanych przez Twoją firmę usług. Wśród dostępnych dla biznesu funkcji Instagrama szczególnie przydatna w tym celu jest opcja “Swipe up”. 

Na czym polega Swipe up?

Funkcja Swipe up, to nic innego jak relacja (Instagram Story) z podlinkowanym materiałem z zewnętrznego źródła. Może być to link do strony internetowej czy przekierowanie do konkretnej oferty sklepu online. 

Jak to wykorzystać?

Wyobraź sobie, że oprócz udostępniania atrakcyjnego zdjęcia oferty czy filmiku Twojej usługi na Instastory, możesz przekierować użytkownika wprost do sklepu internetowego. W ten sposób może zobaczyć pełną ofertę lub nawet od razu dokonać zakupu biletu czy vouchera. Jedyne co musi zrobić, by znaleźć się w sklepie to przeciągnięcie palcem do góry. 

Instagram Swipe up

Jak stworzyć relację Swipe up?

By mieć dostęp do funkcji swipe up należy spełnić dwa kryteria:

  • posiadać konto firmowe na Instagramie,
  • mieć przynajmniej 10 tys. obserwujących.

Jeśli konto spełnia podane kryteria, ikona łącza pojawi się automatycznie w panelu po zrobieniu zdjęcia lub nagraniu filmu na stories. Znajdziesz ją na górze strony. Ponadto, warto wzbogacić post o dodatkowe efekty. Zachęcą one użytkownika do przeciągnięcia palcem i tym samym przekierowania na wybraną przez Ciebie stronę. Może być to gif, przyciągający napis czy emotikona.

Co zrobić jeśli Twoje konto nie posiada 10 tys. obserwujących?

Jeśli konto nie spełnia któregoś z powyższych kryteriów możesz skorzystać z tzw. marketingu afiliacyjnego, czyli promocji usług za pośrednictwem partnerów. Partnerem może być na przykład influencer, który stworzy odpowiednią ofertę promującą Twoje usługi. Swoim przekazem dotrze do szerokiego grona odbiorców, a tym samym zachęci więcej osób do odwiedzenia Twojego sklepu internetowego.

Powiązane artykuły

Zdjecie chatbota na Facebooku
24 stycznia 2020

Jak uruchomić chatbota na Facebooku?

E-commerce
11 lutego 2020

E-commerce – trendy sprzedaży internetowej na rok 2020

11 września 2019

Jak sprzedawać bilety do Aquaparku, czyli o wygodzie i swobodzie korzystania z platformy Droplabs

Klienci Droplabs nie mają wątpliwości, że sprzedaż internetowa pozwala im efektywniej prowadzić swój biznes. Zobacz, jak przygoda ze sklepem online rozwija się w jednym z największych Aquaparków w Polsce!

autor
Arrow-up