Czytasz
Stacjonarna gastronomia w sieci na przykładzie zamówień online restauracji Olimp

Stacjonarna gastronomia w sieci na przykładzie zamówień online restauracji Olimp

31 marca 2020

Restauracje Olimp to największa i najszybciej rozwijająca się sieć restauracji typu fast casual dining w Polsce. Oferuje różnorodne dania kuchni europejskiej z elementami kuchni świata. Wszystkie dania przygotowywane są na miejscu przez doświadczonych kucharzy, a bogate menu (zmienne w ciągu dnia) pozwala na samodzielne skomponowanie pełnowartościowego posiłku. O tym w jaki sposób znana ogólnopolska sieć testuje sprzedaż online opowiadał Paweł Szkołyk Dyrektor Regionalny Gastromall Group.


Rozsądna reakcja Gastromall Group

W portfolio Gastromall Group wchodzą między innymi Restauracje Olimp, City Break, Bubble Bistro, Bistro Durum, Restauracja Isto, Deli Sandwich i kilka innych brandów. Aktualna sytuacja w kraju wymaga aby lokale gastronomiczne pozostały zamknięte. Nie podejmujemy pochopnie decyzji o organizacji dostaw. Tak duży biznes wymaga opanowania i rozsądnego rozwiązania. Oferta w dowozie będzie wdrażana powoli. Mimo obostrzeń nadal chcemy sprzedawać. Pytanie w jaki sposób i co nam tę sprzedaż ułatwi. Właśnie dlatego po raz pierwszy testujemy sprzedaż online, i w sprzedaży internetowej dostępny jest już nasz zestaw świąteczny. Będzie to śniadanie wielkanocne, obiad oraz tradycyjne ciasta. Dużo osób jest obecnie odizolowanych w miastach, w których pracuje. Trudno jest wrócić do domów na święta w związku z epidemią. Są to także osoby chore i objęte kwarantanną. Zestaw online po zamówieniu, albo zostawiamy pod drzwiami klienta, możliwy będzie także bezpieczny odbiór własny w jednej z naszych restauracji. Tak jak mówiłem – w skład zestawu wchodzi śniadanie w 10 produktami, obiad w dwóch wariantach do wyboru oraz trzy rodzaje ciasta.

Święta z dostawą pod drzwi

To ułatwienie dla naszych Klientów, aby mimo sytuacji w kraju poczuć smak świąt. Nie musimy wychodzić z domu; oznacza to ograniczenie kontaktu z innymi ludźmi, jednocześnie zmniejszając ryzyko zarażenia wirusem. Jeśli wybierzemy bezkontaktową metodę dostawy pod drzwi, nie mamy bezpośredniego kontaktu z kurierem, a mimo to możemy zastawić stół świątecznymi daniami. Wystarczy cieszyć się smakiem świąt.

Zamawianie online jest bardzo wygodne. Lepiej spędzić święta ciesząc się rodziną. Bez problemu możemy zamówić potrawy dla 3- 4 osób, dla całej rodziny. Oferta świąteczna Restauracji Olimp to nie tylko bezpieczna opcja ale także ogromna wygoda. Całość przygotują nasi kucharze w bezpiecznych warunkach, Klient nie musi się o nic martwić.

[…] Oferta restauracji Olimp to nie tylko bezpieczna opcja ale także ogromna wygoda.

Wdrożenie dużego biznesu stacjonarnego

Dzięki pomocy opiekuna działu sprzedaży, stworzenie oferty zajęło maksymalnie dwie godziny. Wliczam w ten czas też część marketingową jak chociażby przygotowanie  grafik na strony oraz umieszczenie na niej widgetu sprzedażowego. Wszystko zostało sprawnie wytłumaczone i mogliśmy liczyć na pełne wsparcie. Od momentu pierwszego kontaktu do w pełni działającej strony internetowej z dostępną ofertą minął jeden dzień. Rano wykonaliśmy pierwszy telefon, ustaliliśmy wewnętrzne szczegóły, potem kolejny kontakt, otrzymanie strony testowej. Następnego dnia po otrzymaniu gotowych grafik strona była już w pełni sprawna i każdy zainteresowany mógł dokonać zakupu. O szybkości zamieszczenia oferty na pewno zadecydował też panel. Jest bardzo intuicyjny i podążając za instrukcjami można całość zrobić krok po kroku – łatwo i szybko.

Jak promować w obecnej sytuacji?

Będziemy kontaktować się z zarządcami wszystkich biurowców w których znajdują się nasze restauracje. Mimo, że Pracownicy firm pracują zdalnie, każdy otrzyma naszą nową ofertę w postaci newslettera. Te same newslettery otrzymają także osoby, które zarejestrowały się w naszym systemie kart przedpłaconych. Należy wziąć pod uwagę czas wysłania maili. Mimo uruchomienia strony już w piątek, mailing został wysłany w poniedziałek. Tuż przed weekendem mało kto sprawdza skrzynkę pocztową. Do tego dokładamy wsparcie na social mediach czyli na facebooku i instagramie, postami płatnymi, które stargetowane będą na Kraków.


Także twoja restauracja może realizować zamówienia online. Jedyne co dzieli Cię od tej możliwości to parę prostych kroków w linku poniżej. Jeśli wciąż się wahasz – pamiętaj, że masz możliwość przetestowania zamówień online podczas darmowego okresu próbnego! 

Zarejestruj się jeszcze dzisiaj i uruchom swój system do zamówień online
lub napisz na [email protected]

Powiązane artykuły

11 września 2019

Jak sprzedawać bilety do Aquaparku, czyli o wygodzie i swobodzie korzystania z platformy Droplabs

Klienci Droplabs nie mają wątpliwości, że sprzedaż internetowa pozwala im efektywniej prowadzić swój biznes. Zobacz, jak przygoda ze sklepem online rozwija się w jednym z największych Aquaparków w Polsce!

autor
Korzystanie z aplikacji mobilnej
6 lutego 2020

Sprzedaż online w aplikacji mobilnej

Arrow-up