Czytasz
„Dawno dawno temu…”, czyli o storytellingu w parkach rozrywki

„Dawno dawno temu…”, czyli o storytellingu w parkach rozrywki

21 grudnia 2020

Nie od dziś wiadomo, że nie tylko dzieci kochają opowieści. Ludzie od tysięcy lat uwielbiają słuchać historii o sukcesach, marzeniach czy pięknej miłości, dlatego tak popularne stało się wykorzystywanie ich w marketingu. W gąszczu informacji nie jesteśmy w stanie wyłapać wszystkich niuansów. Z tego powodu zamiast zwykłej reklamy przedstawiającej produkty czy usługi marki opowiadają nam historie. I tak z zaciekawieniem oglądamy wciągające reklamy Allegro, opowieść o fioletowej krowie czy obserwujemy podróż Paczuchy, która wyrusza, by dotrzeć do wybranego przez Ciebie paczkomatu. 

Storytelling nie jest prosty i z pewnością wymaga czasu, ale skutecznie wykorzystywany może dać nieocenione rezultaty. Czemu zatem nie wykorzystać go w branży, która pełna jest magii, przygód i bajkowych postaci?

storytelling

Storytelling to…

Tworzenie oryginalnej opowieści powiązanej ze światem marki, budowanie szerszego kontekstu oraz konstruowanie spójnej historii o marce i produktach” – tak storytelling definiowany jest przez Nowy Marketing.

Storytelling nie jest nowym narzędziem. Mimo to, wciąż nie jest w pełni wykorzystywany przez firmy. Nie chodzi tylko o to, by stworzyć jednorazową opowieść sprzedającą konkretną usługę czy ideę. Storytelling musi być autentyczny, a więc spójny z komunikacją prowadzoną przez park rozrywki i jego wizerunkiem. Musi również łamać schematy.

Dobrze stworzona narracja wzbudza emocje, zainteresowanie i pozytywne skojarzenia. Wykorzystując ją w swoim parku rozrywki wyróżnisz się, wzbudzisz ciekawość odbiorców, pobudzisz ich kreatywność. Dodatkowo zachęcisz ich do działania lub nawet stworzy z nimi trwałą więź.

I żyli długo i szczęśliwie

Poza elementami widocznymi bezpośrednio w obiekcie, możesz przenieść koncepcję do wirtualnej przestrzeni. W tym celu twórz treści na media społecznościowe, które ściśle nawiązują do przyjętej przez Ciebie narracji. Wykorzystaj także stronę internetową – możesz umieścić tam historię związaną z powstaniem parku rozrywki. Opisy w sklepie internetowym to kolejne miejsce, które możesz wykorzystać do prezentacji swojej treści.

Ciekawy przykład narracji znajdziemy m.in. na stronie Rabkolandu czy Megalandii.

Powiązane artykuły

1 października 2018

Jak pozyskać nowe klientki do salonu beauty i SPA w 5 dni?

16 października 2020

Jak wykorzystać potencjał Black Friday do sprzedaży wejściówek w sklepie internetowym?

Arrow-up