Czytasz
„Dawno dawno temu…”, czyli o storytellingu w parkach rozrywki

„Dawno dawno temu…”, czyli o storytellingu w parkach rozrywki

21 grudnia 2020

Nie od dziś wiadomo, że nie tylko dzieci kochają opowieści. Ludzie od tysięcy lat uwielbiają słuchać historii o sukcesach, marzeniach czy pięknej miłości, dlatego tak popularne stało się wykorzystywanie ich w marketingu. W gąszczu informacji nie jesteśmy w stanie wyłapać wszystkich niuansów. Z tego powodu zamiast zwykłej reklamy przedstawiającej produkty czy usługi marki opowiadają nam historie. I tak z zaciekawieniem oglądamy wciągające reklamy Allegro, opowieść o fioletowej krowie czy obserwujemy podróż Paczuchy, która wyrusza, by dotrzeć do wybranego przez Ciebie paczkomatu. 

Storytelling nie jest prosty i z pewnością wymaga czasu, ale skutecznie wykorzystywany może dać nieocenione rezultaty. Czemu zatem nie wykorzystać go w branży, która pełna jest magii, przygód i bajkowych postaci?

storytelling

Storytelling to…

Tworzenie oryginalnej opowieści powiązanej ze światem marki, budowanie szerszego kontekstu oraz konstruowanie spójnej historii o marce i produktach” – tak storytelling definiowany jest przez Nowy Marketing.

Storytelling nie jest nowym narzędziem. Mimo to, wciąż nie jest w pełni wykorzystywany przez firmy. Nie chodzi tylko o to, by stworzyć jednorazową opowieść sprzedającą konkretną usługę czy ideę. Storytelling musi być autentyczny, a więc spójny z komunikacją prowadzoną przez park rozrywki i jego wizerunkiem. Musi również łamać schematy.

Dobrze stworzona narracja wzbudza emocje, zainteresowanie i pozytywne skojarzenia. Wykorzystując ją w swoim parku rozrywki wyróżnisz się, wzbudzisz ciekawość odbiorców, pobudzisz ich kreatywność. Dodatkowo zachęcisz ich do działania lub nawet stworzy z nimi trwałą więź.

I żyli długo i szczęśliwie

Poza elementami widocznymi bezpośrednio w obiekcie, możesz przenieść koncepcję do wirtualnej przestrzeni. W tym celu twórz treści na media społecznościowe, które ściśle nawiązują do przyjętej przez Ciebie narracji. Wykorzystaj także stronę internetową – możesz umieścić tam historię związaną z powstaniem parku rozrywki. Opisy w sklepie internetowym to kolejne miejsce, które możesz wykorzystać do prezentacji swojej treści.

Ciekawy przykład narracji znajdziemy m.in. na stronie Rabkolandu czy Megalandii.

Powiązane artykuły

20 października 2019

Strategia ofertowa dla Twojego sklepu online

16 października 2020

Jak wykorzystać potencjał Black Friday do sprzedaży wejściówek w sklepie internetowym?

Arrow-up