Czytasz
Marketing treści – droga do skutecznej sprzedaży usług

Marketing treści – droga do skutecznej sprzedaży usług

31 stycznia 2020

Chcąc prowadzić skuteczną sprzedaż online musimy pamiętać o paru istotnych faktach. Zwykle są to internetowe trendy, które lepiej pozwalają nam zrozumieć odbiorcę treści w internecie, a co za tym idzie – naszego potencjalnego klienta. Według badań GroupM wynika, że aż 86% kupujących rozpoczyna zakupy od zapytania niezwiązanego z żadną marką. Marketing treści czyli właśnie tzw. content marketing to jeden ze skutecznych sposobów, aby to właśnie nasza marka była ostatecznym wyborem klienta.

„Content is King”

Aby sprzedawać w internecie musimy przede wszystkim być w nim obecni. Założenie sklepu online to duży krok w drodze do zwiększenia zysków firmy. Jednak przyciągnięcie klientów to kolejne ważne zadanie, do którego musimy wiedzieć, w jaki sposób podejść.

Pomoże nam w tym wcześniej wspomniany content marketing, czyli tworzone przez nas treści, które dostarczają wartości klientom. Mogą to być artykuły zamieszczone na naszym blogu, które odpowiadają na potrzeby odbiorców, może to być stworzona przez nas infografika, która pojawi się na stronie www, post na Facebooku i wiele, wiele więcej. Nie jest to żadna czarna magia i wiedza zarezerwowana dla pilnych adeptów sztuki jaką jest marketing. W dużym stopniu nasza promocja jest tak dobra jak nasza kreatywność. Jeśli chodzi o content marketing – w tworzeniu treści ogranicza nas tylko wyobraźnia i chęci.

Ważne jednak, by zacząć od stworzenia strategii. Content marketing bazuje na potrzebach klienta, dlatego kluczowe jest zrozumienie jego zmagań, pragnień i pytań pojawiających się w jego głowie. Przypuśćmy, że Twoi klienci zastanawiają się, co zabrać ze sobą do parku rozrywki – stwórz artykuł, w którym podpowiesz, jak przygotować się do takiej wizyty.

Przykład:
Widzimy, że klient spędza u nas miło czas i jest zadowolony z usługi? Wystarczy sięgnąć po aparat i po uprzedniej zgodzie, zrobić mu zdjęcie. Jeśli prowadzimy park rozrywki – zamieszczone w naszych social media zdjęcie stanie się pamiątką dla odwiedzających. Dla nas z kolei treścią, którego klient sam chętnie szuka. Większość ludzi dzisiaj kocha klikać, komentować i udostępniać. Wystarczy dać im możliwość.

Zaangażuj klienta

Wiemy, za pomocą jakich treści możemy przyciągnąć osoby, które mogłyby dokonać u nas rezerwacji internetowej lub zakupów online. Warto pomyśleć od razu jak możemy takich świeżo pozyskanych klientów zaangażować. Mowa tutaj o tak zwanym “CTA” czyli Call to Action lub po prostu wezwaniu do działania. Jest to metoda za pomocą której sugerujemy odbiorcy co powinien zrobić.

Śmiało motywujmy klientów, którzy czytają nasze treści, aby reagowali. “Czytaj więcej/Sprawdź/Zobacz/Pobierz/Subskrybuj/Zamów/Kup teraz” to jedne z wielu akcji, które możemy sugerować.

Przykład:
Prowadząc szkołę tańca publikujemy post o nadchodzącej promocji. Oferowany rabat polega na możliwości zapisania się dwóch osób (pary) na kurs w cenie jednego tancerza. Po umieszczeniu w poście odpowiednich odnośników przekierowujących na stronę sprzedaży internetowej, zamieszczamy Call to Action o krótkiej treści: “Oznacz osobę z którą zapiszesz się na nasz kurs!”. Nie trzeba będzie czekać długo, aż osoby zainteresowane promocją oznacza znajomych, którzy natychmiast dowiedzą się o rabatach, które przygotowaliśmy. To proste, aby w zupełnie darmowy sposób klienci wzajemnie informowali się o naszej marce i jej działaniach.

7 zalet marketingu treści

  • Pomaga pozyskiwać nowych klientów
  • Większy ruch na stronie internetowej
  • Zwiększa świadomość marki
  • Angażuje odbiorców
  • Buduje zaufanie odbiorców
  • Lepsze tzw. pozycjonowanie strony czyli wyświetlanie się jej wyżej w rankingu wyszukiwań
  • Jest darmowy!

Czytaj więcej:

Powiązane artykuły

19 października 2019

Dwa najważniejsze elementy, które sprawiają, że sklepy online sprzedają lub giną

kalendarz dla atrakcji
4 stycznia 2021

Kalendarz 2021: Planer dla branży atrakcji

Arrow-up