Czytasz
Obsługa klientów w dobie COVID-19. Sprzedawaj skutecznie, obsługuj bezpiecznie

Obsługa klientów w dobie COVID-19. Sprzedawaj skutecznie, obsługuj bezpiecznie

27 maja 2020

Od 4 maja mamy możliwość zakupów w galeriach i centrach handlowych. Oddamy lub wypożyczymy książkę w bibliotece, a także skorzystamy z usług fizjoterapeutycznych. Od 18 maja możemy odwiedzić restauracje, puby, kawiarnie oraz salony fryzjerskie i kosmetyczne. Nie zapominajmy jednak aby zachować zdrowy rozsądek. Obsługa klienta nie powinna wyglądać identycznie jak wyglądała na początku roku. Stosując się do zaleceń oraz paru prostych porad, ograniczymy ryzyko zarażenia. Zarówno naszego, jak i klientów. Pomoże nam w tym też między innymi sprzedaż i rezerwacje online.


Zaktualizuj ofertę

Wiele firm uruchamiając z powrotem działalność zmienia dni i godziny otwarcia. Poinformowanie o tym fakcie klientów, wydaje się oczywiste, jednak nie zawsze pamiętamy o wszystkich kanałach, przez które dotrzemy z tą informacją do naszych gości. Przykładowo, jeśli zdecydujemy się na skrócenie godzin otwarcia salonu kosmetycznego poinformujmy o tym klientów na naszej stronie www oraz social media. Jeśli prowadzimy sprzedaż lub rezerwację online – niezwykle ważne będzie uwzględnienie tej decyzji w ofercie internetowej.Pomocne może być zastosowanie Channel Managera. Korzystając z tej funkcji, możemy zmienić dostępność usług w naszym obiekcie we wszystkich kanałach jednocześnie. Obsługa klientów stanie się znacznie prostsza bez zbędnych nieporozumień.

Zachowaj dystans

Pomimo faktu, że kolejne ograniczenia w zakresie działania firm są sukcesywnie znoszone, nie należy ignorować ryzyka zarażenia. Pamiętajmy, że to od nas w głównej mierze zależy bezpieczeństwo nasze i naszych klientów. Właśnie dlatego warto się zastosować do takich zaleceń jak:

  • Uprzednie zakupienie biletu/umówienie wizyty dokonując rezerwacji.
    Dzięki możliwości skorzystania z systemu rezerwacji, nie tylko ograniczymy kontakt z drugą osobą, ale także nie będziemy musieli używać gotówki. Drobnoustroje mogą z łatwością przenosić się na monetach oraz banknotach. Dzięki Droplabs, weryfikacja biletu/rezerwacji także przebiega bezdotykowo.
  • Brak oczekujących w poczekalni.
    Klienci, jeśli umówieni na konkretną godzinę – powinni przyjść punktualnie. Nie wcześniej, w celu ograniczenia kontaktu;
  • Obowiązek noszenia maseczek lub przyłbic jeśli zabieg (np. kosmetyczny) na to pozwala.
    Ponadto obsłudze zaleca się nosić rękawiczki nitrylowe;
  • Dezynfekcja powierzchni i używanych narzędzi;
    Takich jak stoliki, klamki, blaty recepcji itp..

Ostatni etap znoszenia obostrzeń

Już za parę dni – 30 maja – w życie zacznie wchodzić ostatni etap odmrażania gospodarki. Poza zniesieniem obowiązku noszenia maseczek w przestrzeni publicznej (zachowując odpowiedni dystans), zalecenia obejmą także kolejne branże. Od 6 czerwca ponownie otwarte zostaną: parki rozrywki, siłownie, kluby fitness, baseny, i sale zabaw, a także salony masażu, salony tatuażu i kina.

Właściwa obsługa klientów to nie tylko nasze odpowiedzialne działania, także wizerunkowy atut firmy. Poinformuj potencjalnych klientów o podjętych środkach bezpieczeństwa przez dostępne kanały promocji. Zamieść zdjęcia na social media. Zapewnij o stosowaniu się do zaleceń na stronie. Jeśli konkurencja tego nie zrobiła – to Ciebie odwiedzą klienci. W ten sposób rozwiejemy wątpliwości osób, które wahają się skorzystać z usług firmy.


Powiązane artykuły

13 listopada 2020

5 najczęstszych błędów w sklepie internetowym

E-commerce
11 lutego 2020

E-commerce – trendy sprzedaży internetowej na rok 2020

1 października 2018

Jak pozyskać nowe klientki do salonu beauty i SPA w 5 dni?

Arrow-up