Czytasz
Zamówienia online w niecałą dobę na przykładzie Pizzerii Paolo

Zamówienia online w niecałą dobę na przykładzie Pizzerii Paolo

16 marca 2020

Pizza Paolo to istniejąca od 1999 roku Krakowska sieć Pizzerii, która przez ponad dwie dekady działalności zdobyła wielu stałych i wiernych klientów. Każdy z trzech lokali stara się, aby oferta spełniała wszelkie oczekiwania klientów, a jakość produktów była na najwyższym poziomie. Wszystkie pizze i dania przygotowywane są na zamówienie z najwyższej jakości produktów. O szybkiej reakcji Droplabs oraz jak w ciągu niecałej doby Pizzeria uruchomiła zamówienia online opowiadał Paweł Sas – właściciel restauracji.


Zamówienia online lekiem dzisiejszej branży gastronomicznej?

Nad własną sprzedażą zamówień przez internet zastanawialiśmy się dużo wcześniej. Mam co prawda sprzedaż przez agregator w każdym z trzech lokali, jednak tam prowizja jest nieporównywalnie wyższa. Dodatkowo możliwość zmian i ustawień pod własną restaurację jest tam mocno uciążliwa. Nie można tego zrobić samemu, nie można tego zrobić w każdej chwili. Klient agregatora nie jest do końca tylko moim klientem, ponieważ ma do wyboru inne restauracje. O systemie sprzedaży online Droplabs dowiedziałem się z polecenia. Klient na mojej stronie, czyli w tym wypadku korzystający z systemu Droplabs jest tylko moim klientem. Szukałem czegoś oszczędniejszego, co jednocześnie będzie efektywne. Czynnikiem, który zdecydował o uruchomieniu własnej sprzedaży online była decyzja premiera, 13 marca wieczorem, o zamknięciu lokali gastronomicznych z powodu epidemii koronawirusa. Decyzja aby przyjmować zamówienia online była błyskawiczna.

Restauracje wspierają walkę z koronawirusem

Jeszcze przed tymczasowym zamknięciem, sieć pizzerii podjęła odpowiedzialne kroki w celu zadbania o zdrowie swoich gości. W lokalach udostępnione zostały płyny antybakteryjne, dezynfekowano meble oraz klamki, z kolei personel pozostawał pod stałą obserwacją zdrowia. Obecnie staramy się pomóc lekarzom, którzy są na pierwszej linii frontu. Zobowiązaliśmy się do przygotowania bezpłatnie określonej ilości dań, które potem trafią właśnie do służby zdrowia, do osób, które walczą z chorobą.

System zamówień internetowych kwestią godzin

Postawienie systemu zamówień online to było dosłownie klika godzin. Wszelkie ustalenie odbyły się zdalnie. Opiekun z Droplabs przedstawił wszystko krok po kroku, dzięki czemu wszystko poszło sprawnie. Stworzyłem ofertę restauracji, która jest dostępna zamawiając internetowo. Na plus zasługuje też weryfikacja konta, która przebiegła błyskawicznie. Praktycznie po godzinie mieliśmy dostęp do płatności online dzięki Blue Media (Autopay S.A.). W piątek wieczorem restauracje zostały zamknięte, a już następnego dnia przed południem sprzedawaliśmy przez internet.

Dlaczego własny system?

Zalet zamówień online jest dużo. Jeszcze przed sytuacją z koronawirusem, klienci odchodzili od dzwonienia i zamawiania telefonicznie. Ludzie dzisiaj wolą zamawiać przed komputerem lub smartphonem. Wygląd sklepu i cała jego intuicyjność pomaga w składaniu zamówień i proces przebiega bezproblemowo. Samemu będąc klientem zamawiającym dania online na pewno doceniłbym prostotę i czytelność interfejsu. To są główne plusy, które doceni klient.

W piątek wieczorem pizzerie zostały zamknięte. Już następnego dnia przed południem sprzedawaliśmy przez internet. […] Decyzja aby przyjmować zamówienia online była błyskawiczna.

Z kolei jako osoba zarządzająca systemem, docenić trzeba błyskawiczne informacje o sprzedaży jakie do nas docierają. Dostajemy maila z zamówieniem, razem z nim od razu pieniądze. Po zleceniu wypłaty pieniądze błyskawicznie znajdują się na moim koncie co gwarantuje pośrednik płatności Blue Media (Autopay S.A.). Prowizja jest naprawdę niska. Porównując ją do prowizji, którą zastrzegają sobie agregatory można powiedzieć, że różnica jest gigantyczna. Na przestrzeni miesiąca różnica takiej prowizji to już naprawdę duże kwoty.

W świetle ostatnich wydarzeń na uwagę zasługuje też bezpieczeństwo – dla nas i dla klienta. Nie mamy styczności z pieniędzmi, które mogą przenosić bakterie i wirusy. Nie mamy styczności z innymi ludźmi, którzy mogą być chorzy. Wszystko przebiega zdalnie i bezgotówkowo, a więc nie dosyć, że wygodnie, a jeszcze bezpiecznie.

Pizza - Żródło: Pexel.pl

Jak się promować, aby sprzedawać?

Bardzo sprawnie działamy w sieci. Od początku staraliśmy się działać w social media, co skutkuje tym, że na dzisiaj mamy blisko 20 tysięcy obserwujących na naszym fanpage na facebooku. Jak na lokalny biznes to naprawdę dużo. Na fanpage czasem pojawiają się też różne konkursy, co jest dodatkową formą promocji. Bardzo często pojawiają się posty sponsorowane, więc zasięg organiczny jest znikomy. Poza facebookiem działamy też prężnie na instagramie oraz korzystamy z Google Ads sprawdzając słowa kluczowe w wyszukiwarce Google. Poza internetem korzystamy też z bardziej tradycyjnych form reklamy jak ulotki czy reklamy wielkopowierzchniowe jak bilbordy.

Perspektywy współpracy

W chwili obecnej na naszej stronie dostępne są tylko zamówienia online i jak najbardziej chcielibyśmy dalej pójść w tą stronę. Sprzedaż online to przyszłość. Jeśli chodzi o Droplabs, mamy na oku klika rzeczy, które po zmianie uczyniłyby system jeszcze lepszym. Działając na szybko i biorąc pod uwagę okoliczności stworzenia systemu zamówień online, rozwiązanie jest bardzo dobre. Na pewno będziemy współpracowali dalej.


Także twoja restauracja może realizować zamówienia online. Jedyne co dzieli Cię od tej możliwości to parę prostych kroków w linku poniżej. Jeśli wciąż się wahasz – pamiętaj, że masz możliwość przetestowania zamówień online podczas darmowego okresu próbnego! 

Zarejestruj się jeszcze dzisiaj i uruchom swój system do zamówień online
lub napisz na [email protected]

Powiązane artykuły

17 lipca 2020

Sprzedaż online to dzisiaj must-have

Michal Holdenmajer Droplabs
6 kwietnia 2020

Droplabs bronią przedsiębiorców w czasie kryzysu

11 września 2019

Jak sprzedawać bilety do Aquaparku, czyli o wygodzie i swobodzie korzystania z platformy Droplabs

Klienci Droplabs nie mają wątpliwości, że sprzedaż internetowa pozwala im efektywniej prowadzić swój biznes. Zobacz, jak przygoda ze sklepem online rozwija się w jednym z największych Aquaparków w Polsce!

Arrow-up